[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc! [Deel 22]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Russkiy Kovcheg (Russian Ark) (Aleksandr Sokurov, 2002)
    [​IMG]

    Bijzonder (technisch) experiment van Sukorov, maar uiteindelijk wat mij betreft als film wel gefaald. Visueel is het allemaal prachtig en ontzettend knap gemaakt, maar inhoudelijk was het ontzettend pretentieus. De film doet geen moeite de kijker te betrekken en is vooral op zichzelf gericht. De mijmeringen van de Franse markies zijn niet interessant voor mensen die een niet al te uitgebreide kunstkennis hebben, maar ook niet voor mensen die over een wat bredere basis beschikken. Daarvoor is het allemaal te fragmentarisch, en daardoor oppervlakkig. De dialoogvorm tussen markies en voice-over maakte het ook allemaal maar verwarrend. Het is niet duidelijk of de Markies nu als toneelspeler beschouwd dient te worden of als echt personage, net als de andere 'personages' die langskomen in de film. De film mist hierin echt een duidelijke eenduidige richting en vervalt uiteindelijk in heel veel nietszeggendheid.

    Ik had uiteindelijk toch een beetje het idee dat ik naar een 90-minutenlange Teleacaflevering aan het kijken was over de Hermitage, maar dan ontzettend mooi geschoten en inhoudelijk oninteressant. [4/10]
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Het is inderdaad lastig om de Bond te scheiden van de films. Ik vond de Roger Moore films vrijwel allemaal maar matig, en dan ga je onbewust ook Moore een mindere Bond vinden. Terwijl die juist goed is.
    Als Lazenby bv. Moonraker en You Only Live Twice had gedaan had iedereen hem HELEMAAL kut gevonden :+

    Wat je zegt over die Blurays, ben het compleet met je eens. Ziet er echt fantastisch uit _O_
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    :)
    Laatste lijkt me fout, though. Of die autobiografie moet echt zo gaan heten.
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    En over dat gesproken, gisteren heb ik Porco Rosso aan mijn lijstje toegevoegd! Zoals gezegd is de sfeer fantastisch, maar kwa verhaal en diepgang is de film niet zo bijzonder als andere Ghibli's. Maar daar ligt uiteraard ook de crux, Ghibli legt de lat met sommige films erg hoog; dat is haast onevenaarbaar.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Kijk je Ghibli's ook in chronologische volgorde?
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee. Ik heb eens gezocht naar wat men algemeen de beste films in de collectie vind. De afgelopen week had ik namelijk mooi de tijd om wat films te kijken, maar dat houdt nu abrupt op. :+

    Grave of the Fireflies staat nog op de planning, maar daarna... geen idee.
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    In het kort:

    X-Men: First Class: 8
    Gave film! Vind het tof dat de film vrij rustig en serieus is (en erg leuke cameo, moet toch gezegd worden).

    Schrijf er later wel meer over.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Welke heb je nu al gezien?
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  10. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Is dat.. Scarlett Johansson? Vond haar echt geweldig in Lost In Translation, wow.
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Van de week The Last Legion nog maar weer eens gezien.

    Het is echt een film voor kinderen, maar het blijft leuk vermaak.

    Bovendien is die Indiase gewoon fokking hot. :9

    Cijfer 6/10, omdat het vermakelijk was, de rest behoorlijk cliche.
    Tofste was wel het idee van het 9e legioen, dat blijft een raadsel.
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Heb je Iron Man 2 niet gezien? :eek: Daar speelt ze ook een rol in. Een erg amusante, moet ik zeggen.

    Verder kan ik niet wachten op The Avengers. :D
     
  13. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Gister avond aan Not another not another movie begonnen.
    Had gehoopt dat het richting not another teen movie was. Veel college piemel en tieten humor. Kwam bedrogen uit en heb 'm na 20 min uitgezet.
    Oprecht de slechte saaiste kutste film ever. EVAH! [-∞/10]
     
  14. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Mulholland Drive (2001)

    Meisje verhuist naar L.A. om het als actrice te maken, komt daar een ander meisje tegen die last heeft van geheugenverlies en in een ongeluk is geweest. Daarnaast lopen er nog wat verhaallijnen rondom het filmwereldje, die enigszins vaag blijven en een overvaller(?).

    Dit is zo op het oog de verhaallijn. Lynch gooit het echter werkelijk helemaal om gaandeweg de film, ik begon echt te twijfelen over wat nou echt en wat nou niet echt is. Wordt zoveel op je 'gegooid', het staat allemaal zo ontzettend open voor interpretatie en er blijven zoveel vragen over dat ik nu al weet dat ik er niet ga uit komen. Verder hangt er echt een heerlijk duister, onheilspellend sfeertje rondom de film en wordt 'de Hollywood-film' op de hak genomen maar de film is dusdanig surrealistisch dat ik hem toch echt nog een aantal keer zal moeten zien om hem te begrijpen. Op het DVDmenu stond ook zo'n apart driehoekje waar ik op drukte, kreeg ik allemaal zogenaamde 'clues'. Daar had ik al helemaal geen reet aan. :+
     
  15. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Had toch een klotedag dus heb er vanochtend nog een aangezet :+ Had de film Eternal Sunshine of the Spotless Mind nog liggen op bluray. Wat een geweldige film is dit zeg. Jim Carrey en Kate Winslet spelen echt geniaal, ook al is het even wennen om Carrey niet als een malloot te zien. Ook geweldig dat 'Frodo' weer zo'n irritante rol had, just like lord of the rings! :lol:

    Trouwens ook +1 voor de prachtige muziek.

    9/10
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    de mediterraanse sfeer deed me helemaal niks en verder vond ik het ook maar een matige film. Daarnaast vind ik het probleem een beetje met Ghibli-films dat het allemaal van die....'Ghibli-films' zijn en dat vind ik geen compliment. Tijdje terug Nausicaa gezien, een vrij oude Ghibli productie en aan de hand van die film vond ik toch eigenlijk wel dat de studio redelijk te wensen over laat qua originaliteit. Alle films jatten ontzettend veel van elkaar, thema's, animaties, sfeer, personages etc.

    Ik vind Spirited Away, Princess M, Howl's Moving castle etc ontzettend goede films, maar ik hoef echt geen week Ghibli films te zien. Grave of the Fireflies is overigens de uitzondering op de regel; echt een compleet andere film! (en ook een goede)
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Pff ik heb nog niks anders dan de oude Ghibli's gezien man :+
    Castle of Cagliostro is ook vet, alhoewel officieel nog geen Ghibli.

    Alleen zit ik nu vast bij 'Only Yesterday'.
    Toen ben ik afgehaakt en nu zit ik alweer in een andere marathon.
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Vorige week nog een paar Bond films gekeken, nu pas zin om er wat over te typen :+.

    Goldfinger
    De eerste 2 films waren in stijgende lijn dus ik was dan ook benieuwd naar de 3de. Dat het deze keer een andere regisseur was kon je quasi al vanaf het begin merken maar dat betekend niet per se dat het slechter is. Integendeel zelfs, de film bevatte meer actie en gadgets dan de vorige maar gelukkig niets over the top. Connery verfijnde het Bond personage nog verder en is ondertussen gewoon Bond geworden. De overige personages waren ook goed te pruimen, enigste gemis op dit gebied was enkel het ontbreken van een Bond babe. De Bond girl was er wel, maar om nou te zeggen dat het een babe was... .

    Dan het het einde van de film... . Naast het weerstaan van de overduidelijke oude special effects en amateuristische figuranten was er een plottwist die zo goed als uit het niets kwam. Niet dat ik hem zag aankomen, maar hij was zo direct zonder eigenlijk enige verklaring van hoe, wat en waarom. Hoe goed de film daar vooraf ook was, die plottwist heeft het helemaal verneukt voor mij ook al moet je Bond films niet zien voor het verhaal. Zelfs een week na het zien van de film kan ik me nog niet er over zetten. Film is zeer lekker weg te kijken maar zo jammer van het einde. 6.9/10

    Thunderball
    Met de zure nasmaak van Golfinger nog in vers in m'n geheugen begon ik aan Thunderball. Met deze keer terug de regisseur van de eerste Bond films had ik wat meer hoop als sloeg die al snel aan diggelen toen Bond ontsnapte met een jetpack. Niet alleen vind ik jetpacks super stom, maar het liet me ook vrezen voor het gadget gehalte van de rest van de film. Gelukkige was mijn vrees ongegrond en zie je in de gehele film amper gadgets. Enkel op het einde had ik een beetje een gevoel van "lame" bij een gadget, maar dat lag ook deels aan het onderwater thema van de film. Dat onderwater thema was dan ook mooi in de film verweven met een zeer originele (zelfs vandaag de dag nog) eindscène.

    Connery zet wederom een geweldige Bond neer en wederom was de rest van de cast ook te pruimen. Waar in Goldfinger een Bond babe ontbrak, werd dat in deze film dubbel en dik goedgemaakt. Door een paar kleine minpuntjes kan ze de Bond girl van echter niet van hoor troon stoten. Een andere troon die ook op het moment van mogelijke overname staat is die van beste Bond film. Ik ga niet zeggen dat Thunderball beter is dan FRWL, het zijn daarvoor totaal anders films maar er kan er maar één op de troon zitten. Omdat ik Thunderball lekkerder wegkijken vond verdiend hij die troon dan ook... nipt. 8.3/10


    Code:
    Films (chronologisch):
    1. Dr. No - 7.0
    2. From Russia With Love - 8.0
    3. Goldfinger - 6.9
    4. Thunderball - 8.3
    ----------------------------
    Bond Girls (niet chronologisch):
    1. Dr. No
    2. Thunderball
    3. From Russia With Love
    4. Goldfinger
    
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Damn dan is Goldfinger nog wel 1 van de leukere uit het bakje actieBonds.
    Jij gaat het zwaar krijgen met de 70s voor de boeg! :+

    Maar eerst mag je de beste Bond gaan kijken :)
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Wat, You Only Live Twice? :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina