KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb vaak gebeld met de helldesk en werd steeds van het kastje naar de muur gestuurd.
    Heb toen maar extreme maatregelen genomen.

    Bij een kennis ging de netadapter kapot en kregen van KPN ook een nieuwe modem opgestuurd.
     
  2. jan874

    jan874 Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Zonder modem/router kan ik niet bellen :)

    Okee bedankt :)
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    En KPN kan het modem niet controleren :cool:

    Vraag even je bij de buren of familie de telefoon mag gebruiken want via gsm kost het een vermogen.
    Je moet wel een list bedenken want anders krijg je nooit een andere een betere modem/router van KPN.

    Een kennis van mij heeft nog steeds een ADSL modem uit 2004 aan de muur 8)
     
  4. jan874

    jan874 Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha :p

    Ongeveer 1 jaar geleden had ik nog een -50kbyte down en een -20kbyte up verbinding van kpn (schaam schaam) terwijl ik nu voor een paar euro duurder een 8mbit up/1mbit down verbinding heb :p

    **Maar kpn heeft toch ook gewoon een gratis servicenummer;)?
     
  5. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Vervolgens heb ik op aanraden van Melbuuln, de UPNP aangezet. Hiermee was de MTU error verholpen, maar had ik een NAT strict, maar kon wel gewoon spelen. Dit was dus verder geen probleem.
    Inmiddels een paar weekjes verder 'zonder' problemen, tot vandaag. Ik werd plotseling uitgelogd... de MTU error was weer terug. Ik heb nog gecontroleerd of de UPNP nog wel aanstaat, en dat is het geval.

    Iemand een verklaring hiervoor, liever nog, een oplossing?
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb de modem al even van de spanning gehaald ??
     
  7. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet gedaan, maar hij doet het inmiddels weer. Nog wel NAT strict, maar daar kan ik mee leven.

    Maar waarom komt ie dan in een keer weer met die MTU error?
     
  8. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Lekker vage error ook weer. Ben bang dat dit gewoon één van de dingen van de Experiabox is waar je mee zal moeten leren leven.
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb steeds meer het gevoel dat de problemen niet door de Experiabox worden veroorzaakt maar de servers van KPN.

    Heb hier 2 de zelfde Experia v787 modems , de modems hebben de zelfde firmware en instellingen.
    Bij mijn ouders werkt XBL en PSN perfect en mijn zwager krijgt de ene naar de andere foutmelding.
    Het gekke is dat de problemen een paar dagen later ineens verdwenen zijn zonder dat de instellingen zijn veranderd.

    Volgens de helpdesk en site van KPN is de Experiabox geschikt om daar een console op aan te sluiten.
    De ondersteuning van KPN gaat niet verder tot het aansluiten van de Xbox360/PS3 via UTP op de Experiabox.
    Vraag je verder dan krijg je ineens het antwoord , Wij ondersteunen geen XBL/SPN daarvoor moet je Microsoft of Sony zijn.
    Mircrosoft en Sony hebben totaal geen inzicht in het Experia gebeuren van KPN.
     
  10. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Miss dat dit probleem ook al eens langsgekomen is maar ik zit dus ook met verbindingsproblemen via de experience box. Het nieuwste model btw.

    Ik heb zowel draadloos als bedraad verbinding geprobeerd en heb wel 1x (draadloos) goed online kunnen gamen. Voor de rest niks.
    Testjes geven alles goed aan en mn NAT is open.

    De poorten 88, 3074, 53 en 80 staan open en UpnP staat aan.

    Voicechat werkt trouwens ook niet.

    Hopenlijk bedankt!
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wordt tijd dat Microsoft met een iets uitgebreider test komt voor de Xbox360.
    Ik weet niet hoe de Xbox360 bepaald of de NAT nu OPEN of Strict is.
     
  12. Jimmy

    Jimmy Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Kpn Experia

    Hey het is gelukt ik heb een nieuwe modem. Ik heb de Arcadyan.
     
  13. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Ik heb die zwart witte Tomson Experia modem van Kpn. En ik word doodziek van het feit dat NAT op strict gaat van tijd tot tijd. Volkomen willekeurig. Meestal hielp het als ik er mijn oude draadlozen router van Linksys tussen zette (wrt54g), maar vandaag was het zelfs via die router strict. Is er een router tussen te zetten die al mijn problemen oplost? Of moet ik die Experia vervangen? Ik wil best gewoon een modem kopen die wel werkt. Help?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    En andere router is tussen zetten heeft weinig zin omdat de Tomson jouw toegang is tot de server van KPN.
    De Tomson zal je eerst wagenwijd open moeten zetten , maar hoe ?

    Het Experia gebeuren werkt verschrikkelijk omdat KPN een eigen firmware gebruikt voor de Experia modems.
    Je zou een eigen ADSL modem kunnen kopen maar je zal eerst bij KPN moeten aankloppen voor de benodigde inlog gegevens.

    Een mooie ADSL+router is de Linksys WAG120N.
     
  15. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    In de instellingen van Tomson zelf kun je Xbox Live selecteren om open te zetten, maar dat werkt voor geen meter.

    Stel dat ik KPN bel, geven ze mij die gegevens dan? Is daar duidelijk beleid over?

    Edit: Wacht, als ik de gegevens van KPN krijg, dan kan ik toch de firmware van die Tomson geheel schonen en opnieuw instellen vanaf de fabrieksinstellingen? Of schiet ik daar niks mee op?
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2011
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hier een reactie van de fabrikant.

    From SpeedTouch Customer Support

    The Experia box is specially made for KPN and the support for this box is made by the helpdesk from KPN.
    As it is running a special software from KPN, this box cannot be upgraded using the software of our website.

    Please contact KPN helpdesk if you have any problem.
    ----
    Het probleem is dat de speciale firmware zo diep ingebakken zit in de Thomson dat ze deze eerst moet verwijderen.
    Je zou aan de gang moeten gaan met verschillende flash programma's maar dan is de kans van slagen nog heel klein.

    Ik zou niet teveel rommelen want je hebt hem in bruikleen van KPN ;)
     
  17. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Evil bastards!

    Thanks for the info. Ik bel KPN wel voor de gegevens.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een kennis van mij die heeft alleen internet en zij kreeg zonder problemen de inlog-gegevens van KPN.
    Weet alleen niet of iemand met internet , telefonie en eventueel tv de gegevens wel krijgt van KPN.

    Je kan het natuurlijk altijd proberen.
     
  19. Jimmy

    Jimmy Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    :mad:

    Ja lekker heb ik een nieuwe modem, maar heb ik alleen maar meer gezeikt.
    Als ik xbox, dan heb ik nauwelijks toegaan tot mijn vrienden. Het lijkt wel of ik nu Super Strict heb of zo. Ik snap niks van de gare modem/router
    (Kpn Experiabox arv7519) Als iemand kan helpen graag anders ga ik KPN bellen en zorgen dat ze is een keer die problemen moeten oplossen.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ken de Arcadyan helemaal niet.
    Als ik de verschillende klachten lees op de verschillende forums dan is de Arcadyan nog erger dan de Siemens en Thomson dingen :eek:
     

Deel Deze Pagina