[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. speedro

    speedro Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste allen,

    heb altijd lekker online zitten gamen, maar vanaf vandaag lukt het niet meer. Ik heb sinds vandaag een nieuwe router: Eminent EM4542. Alle computers in huis kan de router vinden, maar de xbox360 met wireless adapter kan de draadloze verbinding niet vinden.
    Ik heb ook in de router bij het kopje port forwarding de volgende poorten open gezet:3075,88,80,53 zowel bij external port en internal port met IP adres 192.168.8.103. Dit heb ik ook ingevoerd bij de xbox via handmatige connectie aanmaken. Maar als ik een handmatige verbinding aanmaak op de xbox en voer de bovenstaande ip adres in en de rest van de adressen (gateway en die andere deze heb ik opgezocht via cmd) krijg ik geen verbinding. Krijg al een kruis tussen xbox360 en de router.

    Wie kan mij helpen!!
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2011
  2. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan het zijn dat je router enkel wireless N uitzend, terwijl jouw Xbox 360 Wireless Adapter dat niet ondersteund? Wat voor type wireless adapter heb je?
     
  3. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Die poorten hebben alleen met de NAT te maken. Ook al is die strict moet je gewoon verbinding met L!ve kunnen maken.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je gebruikt toch geen dynamische (automatisch) en statische (handmatig) ip-adressen door elkaar want veel routers houden daar namelijk niet van.

    Als de overige apparaten werken met een dynamische ip-adress en moet je alle zelf gemaakte instellingen verwijderen en dat de Xbox360 instellen op automatisch.
    Nu moet de Xbox360 wel een verbinding krijgen met de router.

    Probeer dan als eerste de UPnP aan te zetten in de router !
     
  5. speedro

    speedro Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze adapter heb. http://www.console4fun.nl/shop/Official-Xbox-360-Wireless-Network-Adapter-p-17265.html

    Even reageren op de andere.
    Ik heb bij de Xbox zelf een ip adres aangemaakt: aangezien hij wireless verbinding niet vind. De rest van de apparaten gewoon op automatisch staan.

    In de router staat een vinkje bij het woord start bij upnp

    In ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe!
     
  6. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan denk ik dat dat meteen het probleem is. Deze adapter ondersteunt namelijk alleen 802.11a, b of g wireless. Jouw router heeft waarschijnlijk als instelling 802.11n, jouw router heeft namelijk daar compatibiliteit mee.

    Om er zeker van te zijn dat dit het probleem is, moet je even bij router instellingen kijken, dan naar 'wireless' of iets in die richting gaan en kijken welk type de router uitzend / op welke modus deze staat.

    Waarschijnlijk staat deze op 802.11n, om ook met de Xbox connectie tot internet te hebben zul je deze moeten veranderen naar 802.11g, of een combinatie.

    Mogelijk wordt je draadloos internetsnelheid wel langzamer, maar dit hangt van je internetsnelheid af. Misschien heeft je router de optie om een combinatie van 802.11g & n uit te zenden, daar zou ik dan voor gaan als ik jouw was.

    Als dit inderdaad het probleem is, dan kun je het hierbij laten en zou je internet het draadloos netwerk gewoon moeten kunnen vinden.

    Als je per se in 802.11n wilt laten uitzenden kun je ook een nieuwe adapter kopen die ook 802.11n ondersteund, dit is de officiële: http://www.budgetgaming.nl/game-profile/xbox 360 wireless n netwerkadapter_hardware.html

    Maar die is dus wel prijzig. Een Xbox 360 slim heeft ingebouwde Wi-Fi en die ondersteund ook 802.11n, dus in plaats van die N netwerkadapter te kopen zou je ook voor de 360 Slim kunnen gaan, alleen is dit natuurlijk nog duurder (maar dan heb je wel een nieuwe Xbox erbij)
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2011
  7. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Normaal zou dit een NAT probleem zijn maar het is het dus blijkbaar deze keer dus niet(of misschien wel?) mijn probleem: ik heb een aantal maanden terug mijn Xbox 360 een Port Forward gegeven wat dus helemaal perfect werkten en nu sinds dan heb ik altijd een Open NAT, maar nu sinds een korte tijd(het gebeurd nu de laatste tijd sinds mijn broertje een switch heeft maar daar zou het niet aan liggen zou je denken) krijg ik steeds disconnections op de Xbox 360 en ik kan sommige mensen niet joinen maar elke keer als ik de test op mijn Xbox 360 doe of kijk via een game zoals Gears of War 2 of mijn NAT Open is... is hij altijd open.

    We hebben hier thuis 3 Xbox 360's aangesloten op het internet waar 2 van vrij actief op Xbox Live zitten en ook 2 PC's die vrij actief op het internet aan staan, mijn broertje(die ook op de Xbox 360 op Xbox Live speelt) heeft zelf geen Port Forward op zijn Xbox 360 maar dit zou het probleem niet moeten wezen want het heeft constant gewerkt en nu sinds kort terwijl er niet wijzigingen zijn geweest werkt het niet meer 100%(dus disconnections voor 1 seconde, en sommige mensen die ik niet kan joinen)

    Ook zijn er vrij wat aparaten actief op het draadloos internet(stuk of 5/6 Mobiele aparaten, Laptop, iPod... whatever :+).

    Zou iemand misschien weten wat het probleem zou kunnen wezen want als mijn NAT constant open is zou dit het probleem toch niet moeten wezen?.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn aantal mogelijkheden.
    1. Activeer de UPnP.
    2. Voeg het ip-adress van Xbox360 tot aan de DMZ van de router.
     
  9. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Ah de UPnP zou het kunnen wezen, de UPnP Service stond namelijk uit, als er nog steeds een probleem is zal ik het natuurlijk wel hier melden.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Werkt dan nog niet dan moet je even alles poorten verwijderen want poorten handmatig open gooien en UPnP kunnen elkaar tegen werken.
     
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Staat je IP nog op static in je XBox?
     
  12. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Hij staat nog op Static maar dat moet niet heb ik begrepen met UPnP aan, het werkt in ieder geval nog goed maar ik zal de lijst zo wel verwijderen en mijn Xbox 360 op Automatic zetten.

    Edit: gedaan en ik zit al uren zonder problemen, enorm bedankt in ieder geval!.
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2011
  13. Kudreti

    Kudreti Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag leden,


    Heb sinds paar dagen internet aan laten sluiten in Turkije (stage) en heb een huawei modem gekocht van een internetcafe eigenaar. Ik heb alles configureerd naar eigen smaak alleen als ik dmv een kabel aansluit op mijn xbox dan zegt ie je moet je mtu aanpassen. Ik heb het aangepast naar 1365. De modem heeft wifi en 1 port voor internetkabel en die heb ik gelijk aangesloten op me xbox. Downloadsnelheid is 3mbps. Maar ik word gek heb elke forum doorgezocht maar kan geen oplossing vinden voor mijn probleem. Wat is jullie bevindingen hierover en kan iemand mij misschien helpen? Want ik wil echt online spelen nu ik hier zit. Wie o wie kan me helpen!??

    Ik heb ook bij nat alle poorten opengezet dat noodzakelijk is. en wifi is 802.11 b/g
    Groeten,

    Kudreti
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ligt de 3mbps niet onder het minimum voor XBL?
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat is de gemiddelde snelheid want deze kan veel langer liggen van 3Mbps.
     
  16. Typhoon20

    Typhoon20 Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    [Diepe zucht]....

    Gisteravond nog zoals gewoonlijk op xbox live geweest. Ik heb met niks gespeeld, alle instellingen zijn ongewijzigd. Dus wou ik net effe op xbox live en krijg ik een foutmelding na wat test connections krijg ik de ''Your console is connected to the Internet but can't contact xbox LIVE...your router or ISP may be blocking access to Xbox LIVE. On your PC go to your router and make sure port 3074 is open on your firewall. If you're not familiar with networking you can get help from www.xbox.com/networkhelp''

    Port 3074 was altijd al open geweest. En als ik naar xbox.com/networkhelp ga krijg ik op de laptop Runtime Error fout. Ik kan ook niet op de laptop naar xbox.com of xbox.nl op zich een beetje vreemd. Heel erg vreemd dit....

    Ik heb de ethernet kabel van de xbox die in de router ging rechtstreeks op de modem aangesloten maar weer hetzelfde probleem.

    Router is een Linksys WRT120N en die gebruik ik al ruim een jaar, probleemloos. De eerste keer dat ik een probleem ervaar met xbox live met deze router.

    De error status report op xbox geeft dit aan:
    W: 0000 - 000B
    X: 0000 - F001
    Y: 30A8 - 4840
    Z: 0000 - 0000
    ID: FFFF - FFFF
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2011
  17. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox.com is ook offline.. Bij mij doet ie t ook niet
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zou kunnen dat de provider het modem heeft geüpdatet.

    Haal zowel de kabelmodem als de router van de spanning.
    Na 30 seconden sluit de kabelmodem weer aan en als deze volledig is opgestart schakel je de Linksys in.


    Ik krijg nu een Runtime Error
     
  19. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan totaal niet conectten met Live. Ik heb de kabel van mijn modem eruit gehaald en dan 30sec gewacht. Toen weer erin en toen weer een minuut wachten. Maar toch gebeurd er niks. Een detail is dat ik vandaag heb geprobeerd de Fifa 12 demo te downloaden en sinds dat moment kan ik niet meer op Xbox.com of verbinding maken met Xbox Live.
     
  20. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina