Dat ligt er echt aan wat je wilt. Wil je een pure tank met veel CC maar echt totaal geen damage (alistar, shen), wil je een tank die ook damage kan doen en ook andere taken op zich kan nemen, zoals junglen of support items, chasen (amumu, nunu (rammus)), wil je een tank zonder CC maar wel met damage (morde), wil je een combi van een beetje damage en beetje CC (cho gath, mundo, galio, rammus, malaphite), of wil je een tank die gewoon echt veel damage blijft doen dan wel ap of ad, dus meer offtank chars als jarvan, blits, singed, vlad, nunu met bepaalde builds, garen en mundo.
Ik houdt vooral van cho en singed en oftanks, aangezien die damage kunnen blijven doen, en je met pure tanks als alistar echt goede carrys moet hebben om kans te maken, al geeft een ali je wel extreem veel cc in gevechten, maar als je tegenstander altijd net blijft leven omdat je met 4 man net te weinig damage kan doen ben je ook gezien. Met offtanks, als garen en tanks die damage blijven doen als cho kan je ook een support erbij blijven hebben, terwijl je met een pure tank (dus feitelijk maar 3 damage makers) echt geen support kan gebruiken. Het is dus allemaal heel situatie afhankelijk. Als je vaak gewoon alleen speelt met mensen die je niet kent, vind ik het vaak makkelijker om offtanks in me team te hebben dan echte tanks, aangezien ik geen idee heb of andere mensen genoeg damage kunnen genereren die je nodig hebt.
Laatst bewerkt: 11 sep 2011