Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. UntamedNL

UntamedNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan inderdaad tussen 1 en 200ms delay op mijn receiver instellen. Heb je tips hoe ik dit het beste kan syncen? Is best lastig met een film namelijk :p

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je moet met de instellingen spelen.
    De lip-sync steeds iets lager zetten.

3. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Ja ik ben tot nu toe ook geen gekke dingen tegengekomen, de reviever zet t allemaal in t display dus wat dat betreft zit t wel goed maar met mijn speakers heb ik geen idee waar ik naar moet kijken ook

4. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    oke ik heb even iemands advies nodig. Ik zoek een nieuw setje voor m'n tv (Philips)

ik twijfel tussen 2 opties:
    2 losse staande speakers
    Jamo S 606 ( http://www.besteproduct.nl/Jamo_S_606/specificaties.html )
    kosten ongeveer 330-350 euro voor 2, komen uit 2006

maar mijn vraag hiervoor is:
    heb ik hiervoor perse een versterker nodig? of kun je dit gewoon rechtstreeks op je tv aansluiten? aangezien het wel een beetje aan de bovenkant van m'n budget zit (en versterkers best prijzig zijn)

of kan ik beter voor deze set gaan:
    Philips HTS 3231( http://www.philips.nl/c/home-cinema-systeem/soundhub-3d-blu-ray-hts3231_12/prd/nl/?t=specifications )
    2.1 set met 3d bluray speler (moet sowieso nog een bluray speler kopen)
    juli 2011 model

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik weet niet of mensen hier op zolder een HT hebben, die ook een soort luik op hun kamer hebben. Houten afscheiding van een schuine kant van het dak, om daar spullen achter te leggen.

Maar als ik mn muziek een beetje open zet, dan trilt zo'n houten plaat (die je eruit kan halen om bij je spullen te kunnen). Iemand een idee/oplossing om dit te voorkomen.

Het beste kan je voor optie nr 1 gaan. Hier heb je het beste geluid bij. Kost meer, maar dan heb je ook zoveel beter dan de onderste set. Je hebt idd een versterker nodig. Maar die kan je eventueel ook 2ehands kopen op htforum.nl

Laatst bewerkt: 31 jul 2011
  6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als de houten plaat zelf trilt en zou je achterop de plaat een paar houten balkjes kunnen monteren.
    Een andere mogelijk is door een stuk rubber (oude fietsband) tussen plaat en rail/bevestiging te plakken.

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Plaat zit maar aan 1 kant in een sleuf. Door de bassen klappert de plaat zeg maar. Zit aan de ene kant met een schuifje in de muur, en andere kant met een schuifje achter een spijker.

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    8) , Dan raar staan te kijken dat de plaat vrolijk meetrilt met de bass.

9. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Eens, absoluut voor optie 1 gaan. Dit model speelt erg fraai, moet zeggen dat 300-350 wel aan de dure kant is. Zijn een tijd 129 euro per stuk geweest. Dat is een stuk aangenamer al, blijft er tenminste wat budget over voor een fatsoenlijke versterker (of recieven als je mocht willen uitbreiden).

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ik zoek een heel simpel 5.1 setje, wil er niet veel aan besteden want geluid maakt me eigenlijk niet echt veel uit. Films en gamen doe ik nu gewoon met het geluid van mijn TV, dus zelfs het allergoedkoopste set is al een stap vooruit. Enige wat ik wil is dat het geluid via de boxen gaat voor zowel mijn Xbox 360 als mijn mediaspeler, beide zijn aan mijn TV aangesloten met een HDMI kabel. Moet ik dan naar een set zoeken dat ook HDMI ingangen heeft of naar iets anders?

11. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik zou voor een setje kijken met minimaal 2 optische ingangen.
    (Er vanuitgaand dat je mediaspeler een optische uitgang heeft.)

12. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Jup, heeft ie (AC Ryan PlayOn! Essential), thanks. Dus dan is het een setje met minimaal twee optische ingangen, en twee kabels toch. Een van mijn mediaspeler naar het setje, en een van mijn 360 naar het setje. Alleen voor mijn 360 moet ik dan nog knutselen met mijn AV kabel zodat er daar ook een uitgang is voor zo'n kabel zie ik in de startpost.

13. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Daar kun je, eventueel, ook een apart dingetje voor kopen. (Ben even de naam kwijt...)

14. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Nog even hier terug opkomend, ben een beetje gaan zoeken en kwam eerst uit bij de Z906 (opvolger van Z550, die vind ik lelijk :+). Maar nu ben ik een beetje wat gaan lezen over receivers en dergelijke en kwam ik al snel bij een aantal setjes van Onkyo.

Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij de Onkyo HT-S3405. Komt overeen met wat ik nodig heb om hem te gebruiken voor mijn 360 en media speler en wat ik toch ook wel belangrijk vind is dat het design er wel netjes uitziet. Mijn prijsklasse is zo'n €300 wat ik wil besteden. Is dit een aardige keuze of kan ik beter doorzoeken in die prijsklasse? Meer wil ik in ieder geval echt niet besteden.

Laatst bewerkt: 10 sep 2011
  15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    mijn zoon sluit zijn 360 rechtstreeks aan op zijn computermonitor en heeft verder alleen computerboxjes, kan hij op 1 of andere manier daar rechtstreeks geluid op krijgen? Of kan het anders via de computer?

16. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Kevf, koop gewoon een Z-5500 voor die knul.
    We weten allemaal dat je dat stiekem wil. :cool:

Optie is overigens de VGA kabel van Microsoft.
    Hierop zit een rood en witte tulp aansluiting voor eventuele speakers.

Misschien is dat iets?

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb mijn Elite ook aansloten op een monitor via VGA en gebruik voor het geluid de volgende adapter , deze prik ik in de AUX-in van mijn speakersetje.

18. Julien

Julien Ridder

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien niet het juiste topic, maar ik stel de vraag toch:

Weet iemand waar ik onderdelen van een home cinemaset kan halen? Meer specifiek: mijn dvd-drive van mijn Samsung HTZ310 doet het niet meer. Hij leest geen cd's/dvd's meer, een euvel waar veel mensen op den duur last van krijgen bij deze Samsung home cinema set.
    Nu heb ik niet direct geld om een nieuwe set te halen en wil ik de dvd-drive vervangen. Ik weet dat ik die drives via e-bay of amazon kan vinden, maar kunnen deze onderdelen ook vanaf Nederlandse bodem geleverd worden om verzendkosten te drukken? Of heeft iemand ervaring met een buitenlandse winkel die onderdelen levert? Ik ben benieuwd.

19. Mark T

Mark T Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Ik ben in bezit van een Harman Kardon Digital Lounge 532
    HKTS11 set icm een Harman Kardon HS 500 receiver en een Harman Kardon tv.
    Nu heb ik het probleem dat ik geen geluid krijg, beeld heb ik echter wel.
    Mijn xbox heeft de standaard kabel, zonder optische aansluiting. Zou dit de enige oorzaak kunnen zijn?
    bvd

20. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    FUCK Dubbelpost, sorry.

Laatst bewerkt: 13 sep 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina