Ja allemaal heel vervelend, echt verschrikkelijk. Maargoed ik weet idd niet wat jij thuis hebt draaien, maar je geeft het zelf al aan geen touch screen. En zoals ik al aangeef is touch toch iets waar de METRO UI zich op focussed, ik heb een Zune 30gb, Zune 80gb, Zune HD en een HTC HD7 allemaal maken ze gebruik van de Metro UI. Maar nu komt het de Zune 30gb en 80gb hebben geen touch, en dat was vroeger geen probleem. De Metro UI is oorspronkelijk gebaseerd op Zune, maar zie je beter terug in de uitgewerkte TOUCH versie in WP7.
Dus wat je hier uit kan concluderen is dat de METRO UI die wij (WP7 gebruikers) kennen is gebaseerd op TOUCH van de WP7, dit is dus een telefoon zonder muis of extern toetsenbord! Je had kunnen weten dat die UI touch was, daarnaast nogmaals DIT is een Developer preview, mensen die dus vaak al een touch device hebben of gratis van MS krijgen omdat ze inruil daarvoor apps etc maken. Dat het nu niet volgens jou wensen verloopt is het nog niet zo dat ze dit niet gaan aanpassen he...
Hoe ze de Metro UI uit gaan werken voor Xbox ben ik erg benieuwd naar, want ook daar hebben we hetzelfde probleem niet iedereen heeft een Touch HDTV. Ik heb er wel alle vertrouwen in dat dit goed gaat komen.
Edit: En trouwens hoe denk jij dat het komt dat er in alle filmpjes die gepost worden gebruik gemaakt wordt van Touch devices en geen laptop/desktop?
Want ik zie mij zelf als webdesigner ook niet lopen kutten met touch, veelste veel gedoe en onnodig. Daarintegen denk ik dat dit als er eenmaal genoeg touch devices zijn W8 (in de Metro stijl) het daarop heel goed gaat doen, maar niet voor desktop/laptop users met hardware zonder touch. Dus het zal wel een optie worden en niet zo dat je verplicht bent de Metro ui te gebruiken.
Laatst bewerkt: 15 sep 2011