[XOne] Pro Evolution Soccer 2012 [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    Han, wat is er nu in de kern anders aan het verdedigen? Ik lees van alles over het (extra) gebruik van een van de schouderbuttons. Welke is/zijn dat dan? (ik heb het over de 360 versie) en hoe werkt het?

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik speel de PS3 versie en ik heb nog geen enkele keer gehad dat mijn speler zomaar stopte met rennen. De keepers zijn wel nog steeds ruk, daar begrijp ik helemaal niets van. De ene keer keept hij geweldig en de andere keer lijkt het echt nergens naar. Vooral mijn eigen keeper trouwens, die van de CPU lijkt vaak wat meer betrouwbaar, vreemd.

Over de makkelijkheid van de game. Ik vind dat dus totaal niet, ik heb best moeite op topplayer en haal vaak een gelijkspel of een nipte overwinning, met af en toe een verliespartij. Ik speel wel ZONDER hulp, dus geen hulp in de passing maar ook alle andere hulp uit. Als ik met hulp speel, dan gaat het allemaal veel en veel makkelijker.

Maar de 2de demo is een stukje makkelijker dan de eerste. Vreemd, ik hoop dat ze nog wat gaan tweaken.

3. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Dat had ik dus ook vaak. Dacht dat het aan mijn controller lag (die deed wel meer geks gisteren), maar vanmorgen had ik het ook weer. Hoop dat ze dit fixen, vreselijk irritant. Mijn punten van kritiek (en ik had dus toch gelijk wat betreft de keepers):

+ belichting
    + flow van het spel (vloeiendheid)
    + realisme/details op en buiten het veld

- cursor switch vreselijk irritant, ik wil het zelf onder controle hebben, maar niet de cursor switch te hoeven doen als een speler de bal in bezit heeft (bij geen hulp)
    - sprint bug (opeens stoppen tijdens rennen)
    - manueel passen? ik vind dat de bal te vaak naar een speler gaat waar je het niet voor hebt bedoelt. Als ik de pass knop lang ingedrukt hou achterin (balkje bij de speler helemaal vol), dan moet de bal hard naar de andere zijde van het veld. Niet zachtjes naar de dichtstbijzijnde speler. Dit is totale willekeur. Ene keer werkt het wel, andere keer werkt het niet. Vind dat zeer en dan ook zeer matig werken. Valt mij ook op dat niet meer mensen dit hier melden. Bij de 1e PC demo heb ik hier totaal geen last van gehad en toen speelde ik het zelfs met een toetsenbord.
    - keepers zijn verschrikkelijk. Leuk dat ze allemaal melden dat er aan gewerkt wordt, maar ik neem dat al jaren niet meer serieus van Konami. Ook nu dus weer niet en ik had blijkbaar gelijk. Want m.i. zijn ze NIETS verbeterd t.o.v. demo 1.
    - spelers lopen soms in een vaste lijn naar de bal, daar kun je niet vanaf wijken (tenzij je de supercancel gebruikt, maar dat vind ik een kutsysteem. Als je alles manueel hebt, moeten ook je mannetjes niet in een trechter terecht komen).

Ik vind het leuk spelen hoor, maar ik vind dit echt minpuntjes die eenvoudig te fixen zijn. Ik snap dan ook niet dat Konami hier zelf niet actie op onderneemt. Als ik alles op manueel heb staan, dan wil ik volledige controle waar ik pass, hoe hard ik pass, hoe ik loop en waar ik loop.

Als ik het zou moeten reviewen zou ik het op dit moment niet hoger dan een 7.5 geven. Demo 1 had ik daarentegen zeker een 8 a 9 gegeven. Vond die echt tof! Het leek ook allemaal veel vloeiender te lopen en dat op een trage PC.

Ik zal de PC demo ook nog eens downloaden. Kijken naar de verschillen. Misschien dat de bugs niet voorkomen op de PS3 versie (aangezien Cyrax hierboven al aangeeft dat hij geen last heeft van de sprint bug).

4. Banweezy

Banweezy Kanyeezy

Leuk Bevonden:
    17
    Ik heb gister de hele avond met vrienden de game gespeeld en toen ben ik geen een keer die 'stop bug' tegengekomen. Als ik tegen de computer speelt stoppen mijn spelers wel regelmatig met rennen. Erg vreemd!

5. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Nope, geen sprintbug. Ik heb een wedstrijdje of 10 gespeeld, ik neem aan dat ik het dan al gemerkt had toch? Misschien is het er wel, maar moet ik het nog zien ofzo? Ik weet niet of je het iedere wedstrijd weleens hebt, of heel af en toe. Want in dat laatste geval kan het nog zo zijn dat ik het ook op de PS3 heb.

Ik heb geen enkel probleem met de cursorswitch eigenlijk. Ik speel hem op semi-assisted, omdat ik het dus irritant vindt om steeds te moeten drukken zodra de ontvangende speler de bal krijgt. In verdedigend opzicht zie ik weinig tot geen verschil tussen semi en manual. Ik ga niet roepen dat het perfect werkt, maar het semi-assisted switchen werkt in mijn ogen niet slechter dan het switchen in Fifa, ik zie het probleem dan ook niet.

Over je passingprobleem, ik snap dat dus echt niet. Sorry, maar ik ervaar het totaal anders. Als ik manual speel, dan gaat de bal 9 van de 10 keer daar waar ik hem hebben wil, ook met een pass over 40 meter. Ook daarmee geen probleem.

Ik heb veel meer een open gevoel bij PES 2012, ook qua looplijnen. Ook vind ik de supercancel prima werken, maar ik ben er gewoon aan gewend geraakt in de loop der jaren. Ook dat kan beter opgelost worden denk ik, maar ik vind het geen zwaar minpunt.

Je roemt de vloeiende gameplay, maar tegelijkertijd is het niet zo vloeiend en daarom ook een minpunt? Hoe bedoel je dat?

Die keepers, daar ben ik het geheel mee eens. Dat is drama en dat is gamekilling natuurlijk. SteRoger: je lijkt gelijk te gaan krijgen :thumbs:

Ik zou de game een 8.0 geven, met een punt aftrek voor de gare keepers.

Laatst bewerkt: 15 sep 2011
  6. Tricarico10

Tricarico10 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je de bal aan je voet hebt en je houdt de sprint knop ingedrukt en er is niemand in de buurt, dan opeens stopt hij soms met rennen.

7. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Zou kunnen hoor? Kan ook een 360 glitch zijn.

Het is ook niet slechter, maar als ik iets manueel zet, dan wil ik er de volledige controle op hebben. Dat gaat niet. Net als jij vind ik het zwaar irritant om iedere keer te moeten drukken als de ontvangende speler de bal in zijn voet krijgt. Ze zouden dus een cursorswitch optie toe moeten voegen waardoor je zelf moet switchen, maar je wel automatisch de ontvangende speler selecteert.

Ik vind het zelf ook vreemd. Op de PC versie totaal geen last van. Misschien is het ook gewenning hoor, maar op de PC had ik zogezegd echt dat gevoel van vrijheid. Ik vind het vreemd dat de bal zacht naar de dichtstbijzijnde speler wordt gepassed als ik de meter helemaal vol laat lopen. Passing is volledig manueel, ook de hulp staat uit. Dat vind ik dus irritant.

Geen zwaar minpunt, maar als het manueel is, moet het manueel zijn vind ik.

De animaties leken in de 1e demo wat vloeiender te lopen nog. Niet dat het nu dus niet vloeiend loopt, maar het leek vloeiender. Merk jij daar nog verschil in tussen demo 1 en 2?

7.5 a 8, dan liggen we redelijk in de buurt. :D

8. Tricarico10

Tricarico10 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig is het niet de final version, want anders vond ik een 7,5 a 8 erg laag dit jaar.

9. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Wel, volgens John Murphy was dit box code, of te wel final....

10. SteRoger

SteRoger TES V: Skyrim!

Leuk Bevonden:
    0
    Vind het nu niet leuk om gelijk te krijgen, vind het echt jammer die keepers.. ze zijn iets beter ( voor me gevoel ) dan de 1e demo, maar nog steeds slecht, en veel minder dan voorgaande delen..

Verder irriteer ik me mateloos aan die sprint bug? is dit een algemeen bekende bug voor de 360 versie? echt scare is dat..

Verder een prima game :thumbs:

11. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik hoop het. Niet lullig bedoeld maar liever jullie dan ik 8)

Ik heb zelf het gevoel dat hij aardig manual werkt als ik hem op semi set. Het is niet zoals de oude PES delen, maar komt aardig in de buurt.

Vreemd, heb je een PS3? Download hem daar eens op, benieuwd of je het dan nog hebt.

Daar heb je een punt.

Een beetje wel. De eerste demo vond ik zelf ook beter, maar niet dat het verschil van een 7,5 naar een 9 gaat ofzo.

12. Enrique1987

Enrique1987 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het vooral jammer dat het balkje waarop de tussenstand verschijnt tijdens de match en de prematch met de opstellingen, dat dat nog altijd hetzelfde is gebleven.

Kheb Fifa 12 en PES2012 gedownload als demo en bij Fifa is het wel mooi geworden.
    Dit is een detail dat niet zoveel werk zal inhouden als andere aanpassingen dus dat mag voor mij wel eens verandert worden vind ik...

13. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ja....... En hoe speelt de game 8)

14. Enrique1987

Enrique1987 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind niet dat er veel verschil zit tussen demo 1 en demo 2.
    Ik zal dit jaar beide games kopen want PES is voor mij een jaarlijkse traditie, maar ik vind momenteel dat Fifa ietsje leuker speelt, al is PES de laatste 2 jaar wel weer beter geworden en groeien ze, maar Fifa zit ook niet stil_O_

15. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Als je nu 'gewoon' de A-knop gebruikt voor de staande tackle ( niet de sliding dus ) dan moet je wel héél erg goed timen anders word je uitgespeeld door de aanvaller. De nieuwe manier is nu dat je eerst naar de speler loopt tot je ongeveer een paar virtuele meters voor hem staat. Dan druk je RT in en houdt die ingedrukt, waardoor je mannetje altijd met het gezicht naar de aanvaller blijft. Ook houd je A ingedrukt waardoor hij in elke beweging meeloopt die je tegenstander maakt. Op een gegeven moment komt de aanvaller genoeg in de buurt dat je met een tackle de bal kan winnen. Dat tackelen doe je door de RT-knop los te laten. Omdat je A dan nog steeds ingedrukt houdt, doet hij automatisch de tackle.
    Samengevat is de functie van de knoppen dus:
    RT = Met het gezicht naar je tegenstander staan/lopen
    A = druk zetten en - indien dichtbij genoeg - tackelen.
    Linker stick van de speler af houden = afstand houden
    Linker stick naar de speler toe = afstand verkleinen

Ik heb hier al herhaaldelijk een link geplaatst naar een hele goede uitleg over verdedigen, maar ach, dan doen we het nog een keer ;)
    http://www.digitaalgras.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=859
    Daar kan je alles in detail lezen, compleet met screenshots :)

16. dinjooo

dinjooo Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Even mezelf gequote, want iedereen vond het maar weer te belachelijk dat ik negatief over PES was, omdat iedereen bijna weer geil werd van 1 kut demotje op de pc. Deze demo die nu te downloaden is geweest bevestigt wat ik al eerder dacht en zei, PES zal nooit meer kunnen tippen aan Fifa. Er word altijd zo vol lof gesproken over PES aan de hand van plaatjes en filmpjes die op internet circuleren. Dan heb je nog 1 of andere gast (geen idee hoe die heet, Murphy ofzo?) die altijd maar dingen roept als dat het allemaal in de final build wel goed gaat komen, met bijv de keepers, nou dat zien we, er werd al verteld dat deze demo gewoon de final is, en daar zijn de keepers nog dramatisch, neem daarbij de andere negatieve punten bij zoals die sprint "bug", want dat is ineens gewoon een simpele bug volgens velen, en zal ook niet in het uiteindelijk spel zitten, en je hebt gewoon weer een dramatische PES. Leuk voor de echte PES-fans dat ze er toch wel op geilen en amper tot geen kritiek wensen op hun spelletje, maar ik snap gewoon niet dat je anno 2011 nog zulke spellen op de markt brengt, die vol zitten met frustrerende dingen, en vol bugs.

17. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Mzzz... instellingen waren niet opgeslagen, dus ik nogmaals een potje doen. Alles weer manueel. Loopt nu iets beter voor mijn gevoel. Als ik nu die passknop lang ingedrukt hou, dan gaat ie 4 van de 5 keer ook hard.

Even aanzien nog, maar zo is het opzich wel te doen. Verdedigen blijft wennen, maar is goed te leren. Alleen die sprintbug moet er nog uit, want dat blijft terugkeren.

@Cyrax, ik heb geen PS3, dus daar kan ik niet over oordelen. Zijn er mensen die de demo op zowel de PS3 als de Xbox kunnen controleren? Kan ook zijn dat ie gewoon beter speelt op de PS3 en die bug daar idd niet inzit.

18. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Laat maar... ik denk dat ik wat pagina's achterloop :9

19. IceDwight

IceDwight Registererered User

Leuk Bevonden:
    0
    Beide games inmiddels gespeeld, en tja zoals ik al dacht speelt PES 2012 veel lekkerder dan FIFA, ik vind FIFa echt onwijs stroef spelen alsof ze in drijfzand lopen en niet vooruit te branden zijn.

PES 2012 vind ik het echt heerlijk dat je volledige controle heb over je mannetje, ik ben geen bugs tegen gekomen tot nu toe (tja de Keepers maar ik vertrouw wel dat het goed komt)

Die bug van dat hij ineens stopt met lopen dat heb ik zelf niet (al speel ik hem op de PS:cool:.

Vind het werkelijk waar een geweldige game! ben al jaren niet zo positief geweest over PES maar weet wel zeker dat PES nummer 1 wordt., op dit moment vind ik dat er geen andere footie is die in de buurt komt van PES.

20. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Misschien een tip: Ik las op andere forums dat er inderdaad iets is met manual passing en dat passing op één blokje beter gaat.
    Verder wil ik nog even terugkomen op het cijfer dat jij in gedachten had voor dit spel: En 7.5 zei je, nietwaar? Vergelijk eens met het cijfer van PES 2011?
    Je zal toch wel met me eens zijn dat dit spel - ondanks sommige storende zaken - véél beter is dan PES 2011... Als Konami met de beloofde patch de keepers op een acceptabel niveau krijgt vind ik het spel minimaal een 9 verdienen.

Laatst bewerkt: 15 sep 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina