[XOne] Soul Calibur V

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 17 mei 2011.

1. Rob X Tiger

Rob X Tiger Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Komt Dead Or Alive 5 of iets anders binnenkort uit ?
    DOA4 was echt awesome, dat is bij SC4 ook zo.

2. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ivy ziet er altijd vet uit, maar ik kan met geen mogelijkheid een match met haar winnen. Vind haar trucendoos ;-) iets te moeilijk.

3. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Was dat maar waar. Ik zou dolgraag een DOA 5 willen zien.
    Helaas is dat spel nooit aangekondigd. Het is de enige fighter die ik zou willen hebben.

4. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    [yt]bTKDz68nmeI[/yt]
    Zo'n 15 min aan gameplay :D

Ik hoop ook op een DOA5, alleen als ze zich willen meten met titels zoals Tekken, Soul Calibur, Virtua Fighter moeten ze hun vechtsysteem wel overhoop gooien.

5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dit ziet er alweer iets beter uit als de eerste beelden. Had toen bijna de hoop op een fatsoenlijk vervolg verloren, wat een lelijke animaties zaten daarbij.

Meen dat er wel een nieuwe DoA is aangekondigd, maar dat kan nog lang duren...

http://www.eurogamer.net/articles/2011-04-28-team-ninja-teases-dead-or-alive-5

6. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    [yt]GLmIpeiPdX4&feature=player_embedded[/yt]

7. Rob X Tiger

Rob X Tiger Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond DOA 4 echt zwaar bruut, dagenlang gespeeld :) gameplay is dik in orde

Soul Calibur 5 ga ik ook halen :) alleen puur voor online
    En nu ff je video (gameplay sc5) kijken :D

8. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Demo gameplay van EVO 2011:
    [yt]AJil7kbtW7Q[/yt]
    [yt]qjSyPNbEV-A[/yt]
    [yt]h2yWdykm3RA[/yt]

Nieuwe character, ze heet Leihua, Xianghua's dochter:

Ik durf niet teveel in te gaan op de gameplay aangezien ik SCIV maar even heb gespeeld en SC 1 en 2was ontzettend lang geleden. Over het algemeen is het een stuk sneller, er zit een "quick step", het heeft meter die je kan gebruiken voor het verbeteren van bepaalde moves, zoals EX in SF en je kan een volle meter voor een cinematische "super" gebruiken. Vind ik altijd wel leuk als er iets meter gerelateerd inzit, vooral als het flashy is.

Er is zoveel meer veranderd aan de gameplay, en van wat ik heb gelezen van SC spelers zou dit wel de beste tot nu toe kunnen worden...maar dat is allemaal speculatie:)

9. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Al heel lang geleden dat ik deze games gespeeld heb, maar nu ik zo zie krijg ik er wel weer zin in. Altijd wel toffe karakters zowel oud en nieuw, iets dat ik mis bij Tekken waar ik meestal op de klassieke karakters bleef.

10. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Soul Calibur V Gamescon Trailer
    [yt]JMw9tp8pXro[/yt]

Tira, Hilde, Maxi en Voldo komen terug voor deel V.

Low-res screens gekopieerd van 8wayrun

Screens:

Laatst bewerkt: 17 aug 2011
  11. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Destructoid SCV Preview

Kan niet wachten\o/
    Ben benieuwd wat ze tijdens TGS gaan tonen, ondanks SCIV even te hebben gespeeld ben ik nooit echt diep ingegaan op de game, wanneer SCV uitkomt zal ik daar even verandering in brengen. Zonde dat ik pas sinds SSFIV echt een hernieuwde interesse heb gekregen in vechtgames en daadwerkelijk de games probeerde te leren.

Maakt ook allemaal niet uit, want het lijkt erop dat dit genre weer een opkomst maakt:)

*Het is nu de volgende pagina, maar ik had nog leuke screens geplaatst op de vorige pagina voor wie het hadden gemist O-)

Laatst bewerkt: 7 sep 2011
  12. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    *Warning: Epic trailer!! <3
    [yt]hYVyFuDi8Mo[/yt]

Screens:

Vind de nieuwe look van Astaroth zeer goed gelukt, erg tof.

Laatst bewerkt: 24 sep 2011
  13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik mis de oude enthousiaste announcer.

Mitsuguri en Taki (haar zus?) zijn weer van de partij, dus het ook ga weer langzaam mijn messen slijpen.

14. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Natsu, de disciple van Taki, vond haar in de eerste instantie niet geweldig interessant, maar na het zien van Natsu haar gameplay, als Taki of Setsuka niet speelbaar zijn, is zij misschien een goede keus. Plus ze ziet eruit als een character met een groot arsenaal aan moves, dus das mooi meegenomen.

Taki schijnt wél in de game te zitten, maar misschien maakt ze alleen bijvoorbeeld deel uit van de story mode.

En toon die guest character maar namco(het is Lightning, kan gewoon niet anders)

15. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
  16. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat dit het eerste deel is van de serie die ik ga laten liggen.

Het heeft toch steeds maar echt minimale aanpassingen...

Buiten dat is de xdoos controller ook niet ideaal voor het uitvoeren van combinaties..

17. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Is dat in feite niet zo bij elk vechtspel, shooter en racegame?
    Als je teveel gaat veranderen dan wil niemand het spel meer spelen waardvoor het zo geliefd was.

Het feit dat de helft van de cast uit nieuwe characters gaat bestaan, een quickstep, toevoeging van meter dat voor verschillende doeleinden zoals Brave Edge moves(EX moves, verbeterde moves met extra eigenschappen) en Critical Edge(Supers, cinematische combos die veel schade doen) kan worden gebruikt, is opzich al meer dan genoeg verandering. De damage op je outfit is gelukkig nu alleen cosmetisch, nog een plus imo. Tja, het uitvoeren van moves/combos is nooit geweldig geweest op een xbox controller.

Guard Impacts(GI) wat je ook had in SCIV waren daar alleen een parry die je niet kon opvolgen met iets hebben nu de eigenschappen van Just Impacts(JI). Oftewel als je in SCV een GI doet parry je diegene én kan je het opvolgen met een move/combo. In SCIV kreeg je op "random" momenten Just Impacts, hier kan je nauwelijks op trainen. Nu met de combinatie van meter en een GI is er een risk-reward verhouding, als je de GI whiffed sta je open, wanneer succesvol kan je het opvolgen. Omdat het gebonden is aan meter en de timing minder strict is dan JI's kan je deze gelukkig niet zomaar 'spammen" en moet je een keuze maken hou jij je meter spendeert.
    Vind het een goede afweging en meer gebalanceerd dan SCIV. Wederom iets wat de gameplay veranderd/vernieuwd. Ik denk als je snel een blik werpt op SCV het ontzettend veel lijkt op z'n voorgangers, met name SCIV, maar volgens mij moet je echt meer letten op de nuances. Dit is overigens niet alleen aan jouw gericht, ook meer aan de andere mensen die denken "dit is precies hetzelfde spel als IV". Kijk bv naar COD: MW2 en COD:BO,ze lijken ontzettend op elkaar maar tegelijk zijn ze ook erg verschillend.

Kijk persoonlijk meer uit naar SCV dan dan dat ik toen deed voor SCIV.
    Je had trouwens toch een fightpad?

Gameplay videos van goede kwaliteit, zowel het vechten zelf als de resolutie:
    [yt]hfiTaGaTlP4&[/yt]
    [yt]TVglJYvDsnA&[/yt]
    [yt]ju1qRlr8__Q&[/yt]
    [yt]7Xfj7PhGhcg&[/yt]
    [yt]q4G_BeNi064[/yt]

Laatst bewerkt: 2 okt 2011
  18. SamuraiPizzaDog

SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien een vraag die nog niet bekend is of al beandwoord is..
    Is er al bekend of er weer een gastrol komt in de nieuwe soul calibur??

19. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ja, er komt ook een guest character in SCV, het is gelukkig niet een console exclusive character. Als het goed is word de guest character ergens deze maand oktober bekend gemaakt, héél misschien tijdens de NY Comic-Con.

Hopes for Lightning uit FFXIII...

20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik hoop op een karakter die in de soul calibur wereld past. Geen Master Chief look-a-like dus.

Hoe meer ik zie van deze game, hoe positiever ik word. Buiten bovenstaande gameplay aanvullingen zie ik ook een duidelijk grafische upgrade t.o.v. de voorgaande SC, wat IMO wel nodig was. De animaties zijn nog steeds prachtig. Alleen die achtergrond op dat eerste filmpje draaide vreemd met de karakters mee. Deed me een beetje aan een oudere Tekken game denken. En de nieuwe announcer... meh.

Laatst bewerkt: 13 okt 2011

Deel Deze Pagina