Om te beginnen is deze post redelijk offtopic maar ik heb eindelijk mijn eigen Oled scherm in mijn nieuwe Galaxy SII nadat ik al veel bij collega's en vrienden er mee had kunnen spelen. Mijn indruk van het scherm is dat qua contrast, zwartwaarde en motion gehakt maakt van mijn TX-P50VT20EA en alles wat ik tot dit moment heb bezeten en of gecalibreerd heb.
Het scherm is niet helemaal zonder problemen maar het betreffen beeldproccesing- en instellingsproblemen die Samsung makkelijk eruit had kunnen laten. Zo is duidelijk sprake van matige misschien slecht te noemen scaling en de-interlacing. Een ander probleem is dat de gamma absoluut verkeerd staat waardoor het beeld veels te donker staat en funest is voor sommige shaduwdetails , ik gok op een gamma waarde 2.5-2.6. Ik kijk uit naar de toekomst van de HDTV wereld met Oled TV's zeker nu deze dichterbij lijkt te komen met de toenemende grote tegen schappelijke prijzen zoals in de Galaxy Tab 7.7, PS Vita en Smart phones. Wellicht dat we leuke info krijgen te horen op de CES 2012.
Laatst bewerkt: 9 sep 2011