[XOne] Battlefield 3 [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door s0kkie, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Klopt inderdaad, maar het zijn toch dingen die je niet heel gauw opmerkt op het eerste gezicht, net als die grassprieten rechts van de soldaat, viel me nu net pas op. Een stukje in die trailer waar je ziet dat ze een granaat in een gebouw gooien..en dan die explosie, dat is op PC echt vreselijk indrukwekkend en in de 360 trailer gewoon ok.

2. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het er prima uit zien op de xbox, alleen de beelden van de pc blazen me echt weg.

Maar mij gaat het om de gameplay, en die is met meer spelers zoveel vetter. Twijfel echt om toch weer eens een game pc in mekaar te sleutelen. Alleen voor deze game, kan ik jaren mee vooruit.

3. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Het is doodsimpel. Xbox (en PS:cool: is 6 jaar oude hardware. Daar kan je best veel uithalen met optimizing (wat op PC zelden gebeurt want PC+GFX is gewoon raw power a tig eurotjes) maar het heeft zijn grenzen. Die grenzen zijn al lang bereikt. Leuk als je nog 5-10% extra eruit perst maar de PC loopt elk jaar 30% uit dus dat gat wordt alleen maar groter.

Tuurlijk, het gaat om de gameplay, ja ja, maar uiteindelijk wil je ook gewoon mooie plaatjes. En alsof gfx niet genoeg is heb je ook nog processing power en dus dat PC 64p multiplayer heeft en wij 'slechts' 24p.

Die 2 zaken zet de hardcore fps console gamer echt wel aan het denken. Van 'wat moet ik nou?' De 360 is heerlijk relaxed maar de hw gaat echt kraken. En wat krijgen we van MS? Kinect! Nou daar heb je als BF3 liefhebber dus 0,0 aan.

PC gaming kan aan een gedeeltelijke revival beginnen omdat Sony en zeker MS het lelijk laten liggen qua hardware raw power.

Nu gaat het nog wel, maar is er een nieuwe console in aantocht? Nee, NIETS van vernomen, dus dat wordt minimaal 2013, zoniet 2014. WTF, ik durf niet eens te denken hoe krachtig PC's tegen die tijd zijn lol:)

Lees ook http://maxqubit.wordpress.com/2011/06/11/battlefield-3-on-consoles/

-- Max

4. HArdSoul

HArdSoul GAMER4LIFE...

Leuk Bevonden:
    0
    PC ziet er gewoon veel en veel beter uit. Voor de xbox ziet het er wat minder uit maar dat was te verwachten. Als die maar lekker wegspeelt vind ik alles best.De nieuwe console xbox 720? mag van mij al komen!!!

5. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Er is voor Sony en Microsoft geen enkele reden om een nieuwe console aan te kondigen, simpel weg omdat ze met de huidige consoles en Kinect/Move en PSVita/WP7 genoeg geld in het laatje krijgen.

6. bozz

bozz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het op de 360 nog steeds prachtig uit zien... knap staaltje werk wat ze nog uit de 360 weten te halen... ik ben verkocht :)

7. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Dat ben ik helemaal met je eens, en is, vanuit MS en Sony gezien, ook logisch ... maar het ONVERMIJDELIJKE gevolg is dat een groep (redelijk groot), de hard-core FPS gamer, dus dan niet meer de prio heeft.

Nou is dat op zich niet zo erg, maar ik wil er wel bij opmerken dat diezelfde groep de huidige consoles heeft groot gemaakt, en dan met name de FPS op consoles. En daar is maar een oorzaak voor aan te geven, nl HALO.

Halo was MS/Xbox breekijzer. Een gok die fabuleus uitpakte. Miljoenen fps gamers naar consoles overhaalde, en de absolute CoD op consoles heerschappij is daar een direct gevolg van.

Sony lifte mee op het de dubbele MS gok. FPS en jaar later online. Dus de hardcore fps gamers maakte Xbox en later mede PS3 groot. En die groep laat MS (en Sony) nu langzamerhand in de kou staan, want die groep wil state-of-the-art hardware, en wil niet toekijken hoe alles er op PC 10x beter uitziet.

Kijk, dit is mijn gevoel. Ik ben echt bewust Halo en GhostRecon en RainbowSix op console gaan spelen om dat het kon, omdat MS dat mogelijk maakte. En als *IK* moet gaan switchen naar PC omdat de console het niet meer trekt (in 2011, maar steeds sterker 2012, 2013 etc.) dan heb ik een probleem van 'switchen' maar het MS en Sony een probleem dat een belangrijke hard-core gamer groep de consoles gaat verlaten.

Dan mogen ze lekker blijven Kinecten. Prima, maar dat is dan een bewuste keuze van MS waar ik het niet mee eens ben. En dan ben ik weg naar PC, en ben je daar eenmaal dan kom je niet meer zo gemakkelijk terug, zeker niet als een boel medegamers dat ook gaan doen.

Kijk, ik wil eigenlijk supergraag die 64 player maps van BF3 gaan meemaken, EN DAT KAN ALLEEN MAAR OP PC!!! Dus daar zie je al een levensgroot probleem opdoemen. Het beste wat op dit moment voor een massa game (ik bedoel bv geen ArmA) te spelen valt heb je verplicht een PC voor nodig. En dat is GAMEPLAY (heb ik het nog niet eens over gfx)

-- Max

8. s0kkie

s0kkie Nicolas Corbin

Leuk Bevonden:
    0
    Nou september is nu nog 12 dagen. Waarvan 2 dagen dus voor de LE en pre-orders sowieso beta wordt. Ben benieuwd hoe lang die beta totaal duurt.
    Ik verwacht echt wel aankomende week een aankondiging of misschien ook wel de beta.

9. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Ik zou het ook echt niet erg vinden als ze volgend jaar bij E3 de nieuwe Xbox aan zouden kondigen, maar dat blijft afwachten want zoals jullie al zeiden, MS en Sony verdienen genoeg geld met hun huidige spul.

Maar ik zal niet klagen, zolang we games als Bioshock: Infinite op de console krijgen, ook die game ziet er fantastisch uit. En als ze zulke games kunnen blijven uitbrengen qua graphics gezien dan even...dan is de haast voor nieuwe consoles niet extreem groot nog.

10. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Prima, maar gasten bij MS (en Sony) horen een langetermijn visie te hebben. En 'Bioshock:Infinity ziet er op 360 nog prima uit' is GEEN lang termijn visie:) Dat is hetzelfde als een voetbalteam hebben met gemiddelde leefijd van 32 en zeggen dat ze nog prima presteren. Dat is zeker waar maar je weet dat (zonder verjonging) de boel binnen 2-3 jaar instort!

Als bij MS gamedivisie door de 64 multiplayer maps van BF3 PC de seinen niet op rood zijn gesprongen dan vrees ik het ergste. Kijk BF3 is niet een ArmA achtige subgenre/niche game. BF3 wordt neergezet als CoD killer. En misschien worden er wel 10 miljoen van verkocht (multiplat) en als HET BESTE VAN BF3/ DE KERN VAN WAT BF3 IS alleen op PC te spelen is dan weet je dat je een probleem gaat hebben.

Als MS/Sony gaan redeneren dat hun console nog best mee kan komen dan gaan ze voor plaatsen 2 en 3, en niet meer voor number 1. (Ik heb het hier over de MP FPS, Bioshock heeft geen noemenswaardige MP evenals Skyrim, dat zijn totaal andere games)

Ik loop misschien een beetje door te drammen, maar IEMAND moet toch eens gaan roepen dat er nieuwe consoles moeten komen, anders wordt het echt 2015. En 2015 is te laat voor de fps, dan hang je je mobieltje met HDMI aan je HDTV en die is dan nog krachtiger dan 360:)

Maar goed, ik koop BF3 en MW3 wel gewoon op 360, maar ga (voor het eerst sinds 10 jaar) wel serieus kijken/horen wat de gamers van BF3 op PC vinden en wellicht ga ik dan ook een PC game syteem a 800 Euries in elkaar zetten en dan ben ik misschien wel weg:)

11. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik niet, PC gaming is iets wat ik jaren geleden heb opgegeven en ik heb nog altijd 0,0 redenen gehad om terug te gaan :)

12. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Same here, op een paar games na dan. Ik zou graag nog eens Rollercoaster Tycoon I en II willen spelen, maar dat is natuurlijk dan ook niet te doen op een console.

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je haalt missie en visie door elkaar maar dat terzijde.

MS weet heus wel hoe de komende 10 jaar er voor hun uit zal zien.
    Grote kans dat de opvolger v/d 360 gewoon al op tafel ligt alleen de economische levensduur van de 360 is door Kinect met 1.5/2 jaar verlengt.
    Dus word deze nog niet gepresenteerd.

14. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Ik ook (dacht ik van mezelf). Ik was PC gamen spuugzat. Kocht een DC, kocht een PS2, maar wat was het. Geen lekkere fps. Ik miste nog de PC dus eigenlijk had ik niets. Toen kwam Halo ... AL mijn wensen vervuld! FPS op console, state-of-the-art.

Dit heb ik 10 jaar volgehouden zonder enig gevoel van iets te missen (vaag had ik ArmA wel willen spelen)

En NU is daaar BF3 met 64p MP. En NU (pas nu) na 10 jaar begin ik te twijfelen. En die twijfel komt ergens vandaan, nl, dan de consoles het niet meer gaan redden.

Ook ik moet vooruit kijken. Zou er in 2012 een nieuwe Xbox komen zou ik echt wel wachten. Maar is er een nieuwe Xbox in aantcoht? NEE! Op een gegeven moment spring je over op een ander schip.

BF3 is *DE* game die me aan het twijfelen brengt. Dat MS voor mij al bijna te laat is is al een slecht teken. Eigenlijk zou ik niet moeten hoeven te twijfelen. Dat is dus de 'schuld' van MS!

Misschien twijfel jij nog niet. Maar ga JIJ wachten tot 2015? En wat ga je doen als jij wel lekker blijft Xbox'en maar je vrienden overstappen (en dan wellicht de meest fab verhalen gaan vertellen hoe goed pc gamen wel niet is). Ik zeg je, iedere hard-core FPS gamer gaat twijfelen als nieuwe consoles uitblijven:)

Of ik iets door elkaar haal doet niet terzake. Ik kijk hoe ikzelf denk, en ik OVERWEEG om over te stappen op PC gamen, dus ja ... MS doet zijn ding, ik doe mijn ding:)

Laatst bewerkt: 18 sep 2011
  15. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    Voor een goede game pc leg je veel meer neer dan voor een spelcomputer, en dan moet je per x jaar upgraden. Vind ik het niet waard, voor slechts iets betere graphics. Ik speelde al op een 286. Verder dalen de pc games verkopen steeds verder, door alle illegale kopieen dus steeds minder interessant om voor te ontwikkelen. Welke game kan je mij nog noemen die ontwikkelt is voor de pc? Denk dat pc gamen steeds kleiner wordt. En qua graphics denk dat niemand klaagt als over paar jaar full hd en 60 fps standaard wordt op de consoles

16. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ik ben sinds begin dit jaar ook al om, ik speel nog regelmatig xbox maar heb BF3 toch voor zowel Xbox als PC besteld en zo als het er naar uitziet kan ik BF3 vrij dicht tegen de max settings aan draaien.

k'Dacht ook altijd dat ik nooit meer een game PC ging aanschaffen maar als ze deze generatie zo lang uitkneipen moet je haast wel. En als je het kan betalen waarom niet? :b:

Het feit blijft dat de consoles inmiddels zover zijn achtergelopen dat je je als gamer continue stoort aan de zwaar verouderde gfx en bagger lage frames per sec, om over (werk) geheugen limitaties maar niet te beginnnen..
    Toch blijft de console het voordeel hebben dat je relax vanaf de bank met een controller kunt gamen en het online gedeelte een stuk socialer is dan op de PC. Als je dat meer boeit dan qualiteit dan is de Xbox zeker nog goed te doen.

Het gaat juist steeds weer beter met de PC games maar ok :p

Sowieso kosten games veel meer op de xbox dan op de PC. Steam heeft vaak hele goede deals en steeds vaker zie je PC games sneller afgeprijsd dan console games.
    Denk niet dat er heel veel verschil inzit uit eindelijk, een PC kost wel in een keer relatief veel (al heb je voor 650 euro gewoon al best een dikke game PC). Als je elke keer 20 euro meer voor een spel moet betalen schiet het aardig op.

17. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    PC gamen wordt de laatste tijd juist weer groter. Het is ook niet voor niets dat vroeger multiplatform titels -altijd- crap waren op de PC. Nu is dat deels nog zo, maar steeds meer wordt de PC versie toch de beste. Met name door graphics, maar ook ondersteuning van de PC wordt steeds beter. Komt ook omdat de consoles steeds meer verouderen, 7 jaar is gewoon te oud. Een generatie was altijd 4-5 jaar, en nu zie je dat de pc zich altijd maar verder ontwikkelt, en nu wordt het wel heel erg zichtbaar.

Ik ben jaren geleden al overgestapt naar PC, geen moment spijt van gehad. 360 speel ik eigenlijk alleen nog voor exclusives en games waarvan ik weet dat de pc versie slecht geport is.

PC games zijn zo'n beetje 50% goedkoper dan 360 games, dus dat is al een heel aardige besparing, verder, als je een goede game pc koopt kan je er makkelijk 5 jaar mee verder. En langer als je die een beetje upgrade. Met 600-700 euro kom je al een heel eind..

Controller kan je ook in de PC pluggen als je wil, voor sportgames bijvoorbeeld. En RPG's spelen 10x lekkerder met muis en Tobo. Zelfde voor shooters. Alle genres kunnen in principe beter uit de verf komen op de PC. En socialer op console ? Vind PC juist veel relaxter. Mogelijkheden met steam, lekker typen op toetsenbord en ook gewoon headsetje erbij. Alles kan.

Om maar weer richting de OT kant op te gaan :p BF 3 moet je absoluut op de PC gaan spelen voor het echte BF gevoel. 64 man online, knallen maar. Als je BC2 kan draaien, kan je ook BF3 draaien. Dat is al zeker. Zo'n monsterbak heb je echt niet nodig, alleen als je persé alles op superultra wil draaien.

18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

BF3 is echt de enige game voor mij tot nu toe, waarvoor ik dan een PC zou aanschaffen maar persoonlijk vind ik dat 't echt ZO NIET waard he, voor één game? Hell no, al die andere games die eraan komen voor 360 en er prachtig uit zullen zien ook...(Rage bijvoorbeeld) , nergens voor nodig om dan een PC aan te schaffen. En mijn vrienden zullen no way overstappen naar 360, als ik iets zeker weet is dat het wel :)

19. inoway

inoway Questing

Leuk Bevonden:
    144
    Gaan voor de console versie van BF3, is gaan voor de 2e plaats. Dat steekt. Zeker omdat nu juist BF3 *DE* fps shooter is die ik graag wil spelen en misschien wel 80% van mijn komende gametijd gaat opgebruiken.

Lees mijn blog stukkie over Halo in 2001. Dat was een platform changer (is BF3 ook zo'n game? misschien voor de hardcore fps gamer wel) http://maxqubit.wordpress.com/2011/02/10/halo-made-me-buy-xbox/ dat Joe Fielder zegt 'Its here, its Halo'. Dat gaf me toen rillingen. Die game moest ik hebben/spelen, en dus een Xbox. Stel dat men straks zegt 'Its here, its BF3' (en men bedoeld dat tevens de 64p mp) dan heb je toch een probleem.

Ach ik romantiseer, maar de voorpret is altijd leuk:)

20. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ik lees hier mooie, lovende worden over Battlefield 3. Maar een platform-changer? Nooit. Die status heeft Battlefield al lang niet meer. Ik ga voor Battlefield 3 zeker geen PC kopen en ben dat ook zeker niet van plan.

Er is een reden waarom dat ik naar een console ben overgestapt. Ik wacht nog wel eventjes op meer van de XBOX 360. Het eerste filmpje heeft mij verrast. Echter in vergelijking met de PC footage is het maar een schrale troost :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina