Auto Switching: Airs Balls
Auto Switching Move Assistance: Low
Passing Power Assistance: Off
Pass Assistance: Semi
Through Pass Assistance: Manual
Shot Assistance: Semi
Cross Assistance: Manual
Lob Pass Assistance: Manual
Save Assistance: Assisted
Analog Sprint: On
Dit zijn mijn settings in FIFA, ik zal ook even uitleggen waarom.
Auto Switching op
Airs Balls omdat ik het automatisch wisselen van spelers een enorm kutte functie vind. Hij wisselt van speler op momenten dat je het niet wilt, wat enorm irritant is en waardoor je je vaker genaaid voelt door het spel dan door je eigen keuze. Als je het op Air Balls zet, wordt je speler alleen geswitched bij hoge ballen, dus bij voorzetten of corners. Dit is wél handig
.
Auto Switching Move Assistance op
Low omdat ik anti auto-switch ben. Lees hierboven.
Passing Power Assistance op
Off omdat je anders weer geholpen wordt met de passing, wat zal resulteren in een boel passes die níét zo bedoeld waren. Dan probeer je de bal met de spits kort terug te leggen naar de 'zestienmeter' zodat iemand kan uithalen, wordt de bal ineens kei hard terug gepasst. Nee, niet handig, haha.
Pass Assistance op
Semi omdat je bij Assisted weer de controle weggeeft aan het spel, in plaats van zelf de controle over de passes te houden. Als ik weer beter wordt in FIFA12 schakel ik over op Manual, maar op het begin houd ik het toch maar even bij Semi. De passes zullen lekkerder zijn, en van
jou (dus níét van het spel).
Through Pass Assistance op
Manual , want ja, wat is er nou lekkerder dan een geheel eigen steekpass perfect binnendoor te geven. Dat geeft gewoon een heerlijk gevoel. Ik hoef die standaard, assisted steekballen niet. In FIFA11 waren deze altijd zo scripted als hell, altijd hetzelfde. Op Manual kan je zelf de gaten zoeken en doorheen geven, heerlijk!
Shot Assistance op
Semi omdat je op Assisted steeds op dezelfde manier scoort, dit wordt gewoon saai en irritant. Als je op de hoek van de zestien staat, wéét je gewoon dat je hem in de lange hoek kon krullen bij FIFA11. Op Semi kan je zelf kiezen, en zo hóórt het!
Cross Assistance op
Manual omdat niets irritanter is dan na een mooie aanval de voorzet verneukt te zien worden door het spel. Je komt prachtig op via de flanken en ziet twee spelers in komen lopen. Één loopt gedekt door een verdediger naar de eerste paal, en één blijft er vrij rond de zestien staan. Als je dan ziet dat jouw voorzet automatisch richting de eerste paal gaat, ipv naar de vrije speler. Dan word ik gek. Met Manual kan je precies richten waar je de bal wilt hebben. Bij de eerste paal, bij de tweede paal, op de zestien. In FIFA12 heb ik al gemerkt dat de voorzetjes werkelijk waar heerlijk zijn op manual!
Lob Pass Assistance op
Manual voor dezelfde redenen als Cross Assistance en Through Pass Assistance.
Save Assistance op
Assisted, omdat het kan. Ik speel toch nooit als keeper.
Analog Sprint op
On omdat het realistisch is. Dan kan je langzaam rennen, maar ook vol rennen. Dan is het niet dat je meteen voluit begint te sprinten als je dat niet wilt. Als je op een verdediger afloopt, wil je niet dat je de bal verliest omdat je op volle snelheid bent (met Analog Sprint op Off begin je meteen te sprinten), maar dat je er rustig op af gaat (maar wél met tempo). Het is gewoon een klein detail, leuk en zeer handig.
Klik om te vergroten...