Grabben, is zeker goed als je merkt dat iemand ontzettend veel begint te blocken, throwen zorgt ervoor dat ze gaan "techthrowen", en dit betekend weer dat ze knoppen drukken. Techthrowen doe je door op (cr).lk en (cr).lp te gelijk te drukken. Dus je moet op het ritme van de vijand zijn aanvallen net ietsje later de techhrow indrukken. Dus als ze na een reeks aanvallen voor de throw gaan dan tech je deze.
Je kan hier gebruik van maken door dan een counterhit eruit te gooien, typ maar "counterhit combos Chun-Li",
Ik heb er zelf ook nog veel moeite mee hoor, om te zien of ik moet overgaan na een andere combo, vooral als ik maar 1 aanval heb om te checken of hij blockt. Daarom hitconfirmen mensen ook. Drukken 2 of 3x op cr.lp/lk, en als ze niet blocken->combo afmaken.
Deze shit wist ik dus zelf ook echt niet allemaal, heb het voornamelijk van andere mensen, en daarom is SFIV(SF in algemeen) ook zo lastig voor mensen die nieuw zijn tot de franchise, zoveel "tricks" wat als vanzelfsprekend word gezien en niemand, tenzij je geluk hebt, die het aan je uitlegd.
Hier een paar links, waarschijnlijk deze van Vesper al een keer laten zien, maar omdat z'n tutorials voor SSFIV letterlijk de beste zijn kan het geen kwaad om nog een keer het te posten:
VesperArcade Vanaf chapter 4 word het pas interessant.
0ShinAkuma0 Heeft zoveel videos, ongetwijfeld dus ook een paar van Chun-Li.
Ov3rheadgreg Hetzelfde als shinakuma, alleen heeft Greg videos voor SSFVI:AE
Shoryuken Naast het kijken van videos, is dit waarschijnlijk de beste plek om info over je character te vinden.
Chun-Li is geen combo machine, maar ik heb zeker combos gezien van haar waar je mond letterlijk van open valt, alleen hebben de meeste FADC's en 1 frame links dacht ik
Maar als je kijkt naar goede Chun spelers draait hun speelstijl ook niet om het doen van combo's, heeft ze niet echt nodig.
Klik om te vergroten...