Zifnap & anderen, jullie mogen vergelijken wat jullie willen ... dat kan ik niet, want heb DA 1 of 2 en de andere game die je daar noemt nooit gespeeld.
Ikzelf ben en blijf een "trage gamer" (en dus snelle akties in games zijn voor mij doorgaans bijna onmogelijk om doorheen te komen en DKS hééft snelle akties (gevechten)) ! En toch kan ik deze rpg spelen, zelfs op nightmare difficulty mode, dus durf ik deze écht niet hardcore te noemen! Al zal ik niet ontkennen dat ik deze game de allereerste keer op "easy" (toen bestond "casual" nog niet) ben gestart !
Met DKS is het zaak om "na te denken" (de game houdt echt je handje NIET vast!) en een eigen strategie te bedenken hoe bepaalde vijanden het beste te kunnen verslaan.
Als je goed oplet ontdek je vast de achillespees van de meeste soorten van vijanden ...
Het voordeel in DKS vind ik net dat elk soort gamer toch de game kan spelen. Maar als je denkt dat DKS puur een hack & slash game is zonder te hoeven nadenken dan heb je lelijk mis vrees ik !
Maar ik ben het ermee eens dat elke gamer zo z'n eigen gameplay voorkeuren heeft, dus ik kan me héél goed voorstellen dat sommigen DKS maar niks vinden of gewoon niet hun stijl van gamen. Even goede vrienden. Het leven en de wereld zou saai en ééntonig zijn als iedereen dezelfde smaak zou hebben !
Ik zal mijn eigen voorbeeld geven (tragere motoriek = ben geboren zonder schildklier, niet meer en niet minder, ik klaag niet, heb het al laaang aanvaard en een plaats gegeven = leren mee leven ) :
Ik kies voor Skills die me helpen overleven, die vijanden vertragen of zich keren tegen mijn vijanden (Charm), Skills die anderen misschien zelfs nutteloos vinden. Zo zijn mijn favorite Skills :
Summon Ghost en/of Undead/Demon, Charm (of Fear), Stun Arrows, Hide in Shadows, Polymorph, Healing, Firewall ... Ranger Stealth of Ranger Suprize ...
Ik ben dus bliij dat DKS zulke skills heeft. Ik weet niet of DA zulke soort skills heeft?
(ik heb DA gewoon nooit gekocht omdat het naar mijn gevoel me niet aansprak)
Vooral met de Warrior type vijanden heb ik het meeste moeite, dus kies ik die Skills die het mijn held(in) gemakkelijker maken op dit vlak.
Vaak is een "combinatie" (=strategie!) van skills een enorme hulp ! Ik geef een voorbeeld :
Er komt een Warrior aan, ik schiet een Stun Arrow, ren naar die vijand en gebruik Firewall. Of ik maak me onzichtbaar met Hide in Shadows en ren tot vlakbij een Ranger die Poison Arrows schiet en trek mijn zwaard als ik vlakbij ben! Of eerst Stun Arrows en dan overgaan in melee. Ook Rush Attack gebruik ik soms graag (koop hiervoor een 'equipment' met die skill !).
Laatst bewerkt: 30 aug 2011