Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Weet niet wat voor een moederbord/cpu je hebt, maar ik neem haast aan dat het geen tripple channel ondersteunt en dus je oneven slot overbodig is. Je zult er iets bij moeten prikken want nu draai je gewoon op 2gb.

Anyhow, ik zou proberen voor 2x 4gb gaan. Ga je sowieso met de nieuwere games nodig hebben en wat kost ddr2 tegenwoordig nou?
    En heb je evt. de mogelijkheid later nog te upgraden naar 16gb mits je mobo/cpu dat accepteert.

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Hij zal gewoon 3GB geheugen hebben. Het zal echter niet op volledig dual channel werken, 2xGB in dual channel en die staat dan in single channel met dat laatste latje van 1GB. Optimaal is het dus zeker niet, maar het is niet alsof dat die ene GB er voor de show insteekt.

Verder ga ik akkoord, probeer voor 2x4GB te gaan. Of je later kunt uitbreiden naar 4x4GB ligt een beetje aan je moederbord/chipset.

Je hebt toch een 64-bits OS? :+

3. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ik heb een Asus p5k mobo met een Intel Core 2 Quad Q6600 processor, en het moederbord ondersteund 'maar' 8gb dus 16 wordt het sowieso niet.
    Ik denk dat ik eerst 2x2 gb ga kopen en wat er nu in zit verkopen, dan kan ik altijd later nog 2x2 gb extra kopen (heb 4 slots), ook omdat de ram wat er nu in zit nogal langzaam is.
    En ja, ik draai op 64 bit.

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wil niet heel lullig zijn, maar zou er maar niet op rekenen dat je het verkocht gaat krijgen.
    Is overvloed van én nieuwprijs is al laag zat.

5. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ach, die 20,- boeit me ook niet zoveel.
    Maakt de snelheid van het geheugen eigenlijk nog wat uit?

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Niet echt. Sweet spots zijn voor DDR1 400MHz, voor DDR2 800MHz en voor DDR3 1600MHz. Hoger dan dat gaan is eigenlijk zonde van je geld, tenzij je gaat overclocken. Lager dan dat gaan is ook ramp, zo is bv. DDR2 667MHz ook goed genoeg. Het hangt ook een beetje af van chipset welk geheugen het "best past". In praktijk zul je echter niet veel van merken, enkel in synthetisch benchmarks.

7. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Hallo, ik zit te twijfelen over een PC upgrade. Op dit moment heeft het systeem de volgende specs:

Intel Core I3 540 @ 3,07GHz (4CPUs), ~3,1GHz
    4 gig DDR3 geheugen
    Geforce GTX460

Nu wil ik BF3 helemaal in de topkwaliteit gaan spelen, maar ik ben ook regelmatig met Flight Simulator X bezig. En wanneer ik de waterkwaliteit hoog zet en de wolken merk ik echt dat het gaat laggen.

Zou dit kunnen zijn dat de CPU de bottleneck is?

Ik heb een Intel Core I5 760 4x2800MHz 8192kb cache gevonden voor een leuke prijs.

Gaat dit een waardevolle upgrade zijn en ga ik dat merken in Flight Sim X?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Eerst even je eerste misverstand de lucht uit helpen; met beide zul je BF3 niet in volle glorie kunnen spelen.

Je krijgt er met de upgrade natuurlijk wel 2 cores bij dus het is wel een update alleen niet al te veel games gebruiken daadwerkelijk alle 4 de cores.

Daarnaast zal het ook aan je videokaart liggen.

9. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Ok, ty, dan ga ik gewoon voor 667mhz (aangezien ik niet zeker weet of 800mhz goed werkt, dit moederbord schijnt nog al kieskeurig te zijn wat betreft ram en ik heb al eerder 4gb ervoor gekocht wat niet bleek te werken).
    Wat ik me ook nog affvroeg, maakt het nog uit of ik er 1x4 of 2x2 in steek?

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ja, met 1x4GB werk je op single channel en met 2x2GB werk je op dual channel. Dat is verschil is wel merkbaar.

11. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Daar moet ik wel even bij zeggen, voor BF3 is een Quadcore een GROTE meerwaarde. Dus daarvoor zou een upgrade zeker niet slecht zijn!

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zijn er al definitieve specs bekend dan?:+
    Anyhow, die zullen wel zeer spoedig komen gezien deze week de beta schijnt te beginnen.

13. Laconiek

Laconiek Lock and Load !

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ben opzoek naar een PC voor internet gebruik. En dan vooral voor het downloaden van muziek en films/series. Opzich niet voor gaming (goeie kaart is altijd mooi meegenomen)

Eventueel het gebruik van fruityloops etc.

Budget +/- 500.- euro.

Heb nu een 10 jaar oude Viao Sony PC er staan. het moet allemaal gewoon weer iets sneller gaan etc.

Iemand tips?

Ik zag ookal een "instap PC bij de Aldi.nl voor 399,-, maar weet niet of ik daar goed aan doe.

Alvast bedankt voor de tips en ideeen.

Gr,
    Danny

14. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Nah, maar het spel gaat niet zo zwaar veranderen dat de betere prestaties met quadcores in de alpha, veranderd zijn in dual cores in de beta/final :+. Dus dat durf ik wel te zeggen :D

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Wat is een goede site om tablets te kopen? :eek: Heb sinds ik stage loop op een communicatieafdeling van allerlei tablets geproefd, en ben nu wel overgehaald er één tek open.

16. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
  17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
  18. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
  19. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Nog liever zou ik die 'nieuwe' ASUS EP121 hebben. Helaas zo slecht leverbaar en volgens mij niet eens fatsoenlijke Nederlandse versie.

20. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Is het nuttig om mijn i5 2500k over te clocken? Ik zie het regelmatig voorbij komen, en wat zijn de prestatieverschillen dan?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina