[XOne] Street Fighter IV [Deel 5]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 20 okt 2009.

1. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yup, toen ik dit jaar voor het eerst EVO heb gevolgd ben ik geïnteresseerd geraakt in Street Fighter, omdat de game zo entertaining is om te zien. Ik vond de combo's echt fucking hard, en vooral van die Seth speler idd, die herinner ik me nog. Alhoewel Seth echt niks voor mij is (hij gaat te snel dood), vind ik het echt een geweldige character om te zien.

Moet ook zeggen dat nu ik zelf Street Fighter speel, het allemaal een heel stuk indrukwekkender vind wat die gasten allemaal doen :+.

Laatst bewerkt: 19 sep 2011
  2. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    God, online is echt verslavend! 8)

Irriteer me alleen dood aan Shoryuken mashers... Ik ben helemaal niet goed in links, en soms als ik met Chun-Li m'n link mis krijg ik gelijk een heavy punch Shoryuken tegen m'n bakkes. IK ben zelf nog behoorlijk shitty, maar online kom je echt de achterlijkste mensen tegen :+.

Laatst bewerkt: 19 sep 2011
  3. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Als de tegenstander veel shoryuken mashed(DP) maak de combo niet af en stop vroegtijdig en block of verander de combo in een "blockstring". Een blockstring is een reeks van aanvallen waarbij de tegenstander niet er doorheen kan mashen.

Hoe weet je nu of je gaten achter laat? Door framedata te checken, dit hoef je overigens niet te weten hoor.

Ik speel Cody en heb veel last van mensen die door mijn ondanks goed getimede combos heen mashen, dit komt omdat eenzelfde combo die werkt op hit niet werkt op mensen die blocken. Sommigen characters kunnen niet mashen door bepaalde strings, anderen wel, ligt eraan hoe snel hun aanvallen zijn.

Voorbeeld waarbij het Cody vs Yang is.
    Cody:
    -Op hit is de combo f+mp, cl.mp, cr.mp xx hp Criminal Upper.
    -Op block vanaf de eerste aanval is de combo f+mp, cr.lp, cr.lp, cr.lk.
    Ik ga direct van, althans dat is de bedoeling, f+mp in cr.lp, dit is omdat als ik mijn originele combo probeerde te doen op block ik een gat achter liet van 5 frames met f+mp en cl.mp. Laat dit nou net groot genoeg zijn voor Yang z'n DP, en het is al helemaal groot genoeg voor z'n 3 frame cr.lk die trouwens lijd tot een grote combo.

Als hij graag DP(Shoryuken) mashed kan ik direct stoppen na de f+mp en blocken, en hem daarna straffen.

Het is een legitieme tactiek, het mashen van rapidfire aanvallen(aanvallen die snel kunnen worden herhaald), DP's, Supers en Ultra's tijdens een Blockstring. Als diegene geen juiste Blockstring doet moet je hem hierop straffen.

Ik nam Cody en Yang als voorbeeld omdat ik bijna alleen maar tegen hem speel(zerocha0s), en hij straft me constant als ik geen goede blockstrings heb, of ik probeer te gaan voor counterhits(opzettelijk gaten laten in je blockstring) terwijl ik hem nog niet eens heb afgeleerd om te stoppen met DP's.

Ik was er in de eerste instantie ook erg pissed omdat ik eindelijk Cody zijn moeilijkere combo's onder de knie heb en hier gewoon doorheen kon worden gemashed op block, maar dat is ook het risico als ik voor big damage wil gaan.

Laatst bewerkt: 20 sep 2011
  4. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow man, you know your shit 8).

Dus op het moment dat ik merk dat de tegenstander mij blocked moet ik overgaan op een andere combo? Dat is denk ik nog iets te lastig voor me :+. Ik kan Chun Li haar combo's nog niet eens op commando uitvoeren :+. Ik moet me er eerst even bij stilstaan wat de input ookalweer was tijdens een match, en dan ga ik me helemaal daar op focussen. Op het moment dat ik zeg maar besloten heb dat ik die combo ga doen, dan kan ik niet ineens overswitchen naar een andere combo omdat hij mn attack blockt, dat gaat me nog te snel. Wat ik nu meestal doe, en 't werkt redelijk goed, is gewoon iemand grabben als ik merk dat ie veel blockt.

5. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Grabben, is zeker goed als je merkt dat iemand ontzettend veel begint te blocken, throwen zorgt ervoor dat ze gaan "techthrowen", en dit betekend weer dat ze knoppen drukken. Techthrowen doe je door op (cr).lk en (cr).lp te gelijk te drukken. Dus je moet op het ritme van de vijand zijn aanvallen net ietsje later de techhrow indrukken. Dus als ze na een reeks aanvallen voor de throw gaan dan tech je deze.

Je kan hier gebruik van maken door dan een counterhit eruit te gooien, typ maar "counterhit combos Chun-Li",

Ik heb er zelf ook nog veel moeite mee hoor, om te zien of ik moet overgaan na een andere combo, vooral als ik maar 1 aanval heb om te checken of hij blockt. Daarom hitconfirmen mensen ook. Drukken 2 of 3x op cr.lp/lk, en als ze niet blocken->combo afmaken.

Deze shit wist ik dus zelf ook echt niet allemaal, heb het voornamelijk van andere mensen, en daarom is SFIV(SF in algemeen) ook zo lastig voor mensen die nieuw zijn tot de franchise, zoveel "tricks" wat als vanzelfsprekend word gezien en niemand, tenzij je geluk hebt, die het aan je uitlegd.

Hier een paar links, waarschijnlijk deze van Vesper al een keer laten zien, maar omdat z'n tutorials voor SSFIV letterlijk de beste zijn kan het geen kwaad om nog een keer het te posten:
    VesperArcade Vanaf chapter 4 word het pas interessant.
    0ShinAkuma0 Heeft zoveel videos, ongetwijfeld dus ook een paar van Chun-Li.
    Ov3rheadgreg Hetzelfde als shinakuma, alleen heeft Greg videos voor SSFVI:AE
    Shoryuken Naast het kijken van videos, is dit waarschijnlijk de beste plek om info over je character te vinden.

Chun-Li is geen combo machine, maar ik heb zeker combos gezien van haar waar je mond letterlijk van open valt, alleen hebben de meeste FADC's en 1 frame links dacht ik:'-( Maar als je kijkt naar goede Chun spelers draait hun speelstijl ook niet om het doen van combo's, heeft ze niet echt nodig.

6. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kun je me een paar namen geven van goede Chun spelers?

Thanks voor de links btw, zal ze eens checken.

7. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Uhm, Haneyama(CAT5 EYE), Takahoko, Nemo, Nuki.
    Wat minder bekende: Rhythmboy007,
    Nemo, speelt nu Yang dacht ik, en Nuki, bijna geen filmpjes van sinds Super. Naast deze boven genoemde spelers zijn er zeker wel meer erg goede Chun-Li spelers, weet ze alleen niet:+

De link die ik eerder gaf die verwees naar de Shoryuken subforum voor Chun, als je klikt op één van die stickies, "chun li video/discussion" daar komen een paar erg goed filmpjes in voor.

Ik wou overigens graag ook met Chun Li spelen, alleen ik heb een hekel aan charge characters, zij is dan ook de enige charge character die ik overweeg om te leren.

8. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Andere charge characters zijn ook gay :+.
    Guile :emo:
    Blanka :emo:
    Bison :emo:

Is het goed als ik je toevoeg, btw? Dan zal ik je, als de tijd rijp is, challengen voor een gevecht :+

9. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Voeg mij ook maar even toe wil wel weer even wat oefenen.

10. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ja hoor, alleen moet er wel bij vermelden dat ondanks dat ik redelijk veel afweet van de mechanics en wat ik moet doen, dit nog lang niet allemaal is te zien in m'n gameplay. Heb zelf ook behoorlijk weinig ervaring kwa matches. Zit voornamelijk in training mode combos/links te doen, replays te bekijken en om de zoveel tijd tegen zerocha0s te spelen. Anyway krijg geen te hoge pet van mij want echt goed ben ik zeker niet haha;)

Zal van het weekend zelf ook online spelen, want datgene wat ikzelf ook echt mis is ervaring tegen andere mensen.

Zal Camo ook even toevoegen, kunnen we lekker met ons allen elkaar goed in elkaar slaan:+

11. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sure, ik heb je toegevoegd! Ik was trouwens vergeten om je toen toe te voegen (jammer genoeg nog geen Fightpad weten te regelen :mad:).

Alright, jou ook toegevoegd. Dit weekend speel ik waarschijnlijk geen SF omdat Gears 3 net uit is, maar goed. We kunnen altijd een andere keer nog spelen. Wie main je eigenlijk? Cody en Ibuki?

12. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel met jan en alleman,

Ga nu zo even pitten nachtdienst gehad.

Ben vandaag en morgen vrij dus kunnen wel wat potjes spelen.

:)

13. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ik wil graag zeggen dat ibuki m'n main is, alleen speel ik beter met Cody, dus Cody?

14. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Met Cody kom je aardig uit de voeten iig :b:

15. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    En jij met het hele roster8)
    Zal m'n combo's ook wat makkelijker maken, liet ze toch vallen wanneer de ronde/match op het spel stond. Waren erg toffe matches :)

16. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop echt dat ze na sf vs tekken Capcom vs snk 3 gaan maken

17. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Argh, arcade stick doet het niet meer:x
    zal hem maar moeten open maken, van de week per ongeluk tegen het snoer aangeschopt, denk dat daar nu ook de fout zit. Combo's heb ik nu wel echt on lock(um xd), helaas kan ik de meer damaging combo's nauwelijks doen door de lag, de timing is toch net iets te verschillend.

Laatst met Silver nog veel matches gedaan, hij is overgestapt op Akuma, nu heb ik dus 2 gasten in m'n lijst die characters spelen waar ik met mijn character veel moeite mee heb, Akuma en Yang. Kan het ook zien als een pre zodat ik de matchup beter leer kennen.(gelukkig worden beide characters zwaar generfed in 2012 mwuahaha...nee dat is zwak van me, in plaats van hopen op patches moet ik er doorheen bijten, leer ik ook meer van:+)

Afgelopen weekend was Devastation 2011 geweest, even de top 8 bekeken van SSFIV AE en Marvel, erg goede matches, zat ook best wel veel character variety in de top. De grandfinals tussen Latif en Justin Wong.
    [yt]lt-TY2D6TEk&[/yt]
    _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

18. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ewwww Viper en Rufus in de finales. Waar kun je alle matches terugzien btw?

19. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Vind Latif z´n viper echt zoveel interessanter om te zien dan menig ander viper, zelfde geld voor Justing z´n Rufus, maar inderdaad had ook liever een Makoto ofzo gezien.

Matches kan je terug kijken op de archive van Devastation, ze zijn nog niet officieel op YT geplaatst dacht ik.Hier kan je de stream archive vinden.

20. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die Viper was op zich wel nice om te zien, maar vind Rufus echt lame :+. Die Latif was ook al hoog gekomen bij EVO ofniet?

Thanks voor de link btw. Vind zulke matches met goede commentary over de matches echt vet om te kijken, leuker dan TV gewoon :)

Laatst bewerkt: 14 okt 2011

Deel Deze Pagina