Vond eigenlijk de single-player toch wel tegenvallen. Veel voelde gewoon ontzettend 'scripted' en dus niet natuurlijk.
Voice acting vond ik erg gemixed, Prescott klinkt nu een stuk minder goed dan voorheen, ondanks dat het dezelfde voice actor is. Jace vond ik een stem/toon hebben die niet in de wereld van Sera past en Bernie, Sam en Baird klonken meer alsof ze teksten aan het oplezen waren op vooraf bepaalde momenten en dit deed de verbeelding breken. Cole vond ik gewoon irritant. Myrrah ook, maar goed, dat valt dan nog te begrijpen.
Aan de andere kant was ik weggeblazen door de voice-talenten van Dom en Griffin'. Vooral Dom blinkt uit, eigenlijk de hele serie al, maar was aangenaam verrast met het personage Griffin', ondanks dat het meer een gast uit de matrix lijkt komt hij op de een of andere manier toch over alsof hij perfect in deze game thuishoort. De stem van Marcus vond ik gewoon sterk, zoals altijd. Kortom, een groot kwaliteitsverschil in voice-acting naar mijn mening.
Ook komt het soms dom over wanneer personages dingen vertellen van wat er zich in de boeken heeft afgespeeld. Voelt dan aan alsof het puur bedoeld is om de speler te informeren en niet dat ze dat daadwerkelijk daar zouden zeggen. Vooral in het begin wanneer ze de disc gaan kijken waar Adam Fenix verschijnt, dat Anya dan schreeuwt: "Marcus!... It's your father!" Oh, echt? Dat zal Marcus vast zelf niet doorhebben.
Zo'n reactie zou in een andere situatie met andere personen realistisch kunnen zijn maar hier niet, ik had het idee dat dit puur was bedoeld zodat de speler die niet bekend is met de wereld dit ook meekrijgt.
De singleplayer had voor mij twee hoogtepunten:
Wanneer Dom zich opoffert en het level onder water waarin je vanuit de onderzeeër speelt.
Dat was wel heel goed gedaan, maar het hoogtepunt uit de hele trilogie blijft voor mij de confrontatie tussen Dom en Maria in deel 2.
Verhaaltechnisch was het allemaal wel in orde en als je puur objectief kijkt naar wat het allemaal te bieden heeft dan zit het allemaal zeker goed in elkaar. Maar ik miste toch echt iets.
Het einde is wel oké, maar ik had toch echt op iets dramatischer gehoopt, met meer dode 'bekende' personages
Op Act 1 na vond ik de singleplayer wel sterk, maar zeker niet perfect. Gelukkig maakt de multiplayer, Horde mode en alle extra's en unlockables dit helemaal goed. Het was eigenlijk gewoon een hele goede singleplayer maar naar mijn mening hebben ze de personages expres dommer gemaakt zodat de mensen die niet bekend zijn met de wereld van Sera ook nog dingen meekrijgen.
Maar goed, nu ik er over nadenk heb ik de singleplayer nooit zo gigantisch goed gevonden, totdat ik het in co-op ging spelen. Op de een of andere manier komt het dan allemaal toch een stuk meer tot leven (terwijl ik juist zou verwachten dat dat meer het geval zou zijn als je in je eentje speelt, omdat je je dan volledig focust op het verhaal) Binnenkort maar eens in co-op spelen dus.
Klik om te vergroten...