Vond de crash modus/puzzles in de oude burnouts leuker. 2D komt het gewoon niet zo spectaculair over. Crash modus was zo geniaal. Soms stuiterde een wiel van je wrak op een andere rijbaan, waardoor daar weer een hele kettingbotsing ontstond...
Resi 4 HD in actie, check it out: http://www.giantbomb.com/quick-look-resident-evil-4/17-4926/ Het blijft een uber vette game.
^Alleen die kut besturing. Nog veel erger dan Resident Evil 5. Je bestuurt alles met je linker pookje, niks met je rechter. Dus zowel kijken als richten als bewegen. Trust me, ik heb de game vanmiddag gekocht, dat is KUT. Was dit op de gamecube en PS2 destijds ook zo? Ze hadden het iedergeval hetzelfde als deel 5 moeten maken, dit is echt luiheid ten top met deze controlls. Verder wel vet.
Heb net Revenge weer gedownload en idd ook leuk. Gelijk Paradise, maar die vind ik toch iets minder. Mede omdat het echte crashen eruit is. Herinner me van de eerste xbox nog dat je echt situaties had die je met z'n tweeën kon doen en dan muntjes pakken voor extra punten. Dat was pas gaaf, zou van mij weer terug mogen komen.
Controls zijn precies het zelfde als RE4. Toen was de game ubervet en nu zeiken we over de controls Wij zijn gewoon te verwend Overigens kun je met de rechter thumbstick een klein stukje rondkijken.
Game is vet maar controlls zijn niet meer van deze tijd. Als je net DEUS Ex gespeeld hebt zie je hoe het moet en hoe kut de besturing van RE4 is. Ik wil tegen vijanden vechten, niet tegen een kut besturing. Ook al hoort een kut besturing bij de Resident Evil serie. Heeft niks met verwend te maken, verwend aan goede besturing? Ja dan zijn we "verwend". We leven in 2011, niet in 1992 met zo'n besturing. Geen andere game zou er nu nog mee weg komen.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je de besturing van RE 4 ook kunt aanpassen naar de meer hedendaagse controls, richten met LT en schieten met RT. Ik heb de game zelf niet, dus weet het niet zeker. Waar blijft Retro city rampage, de enige xbla-game waar ik op het moment benieuwd naar ben.
Het getuigt gewoon weer van de luiheid en hebberigheid van Capcom om zo'n HD poort op deze manier te releasen, voor de hoofdprijs.
Ik zal eens kijken dadelijk. Maar ja we kunnen wel de game op de XBox spelen en voorheen waren er geen complaints over de controls...
Je controlls meteen overzetten van de default controlls naar scheme 2. Dat lijkt meer op Resident Evil 5 en is dus al 10x beter dan de default controlls Het is nog steeds geen Deus Ex oid, maar het is tenminste speelbaar. Wil ook Retro City Rampage, en Fez. Ik dacht dat die Retro City Rampage eerst nog in de zomer moest uitkomen
Neemt niet weg dat ze 20 euro vragen voor een oude game die maar matig opgepoetst is, terwijl als ze er even echt werk van hadden gemaakt het een geweldige release had kunnen zijn.
Ah ok. Vond het een beetje vreemd om een FPS vs een TPS qua controls te vergelijken. Dead Space vs RE is imo een betere vergelijking. Mensen die roepen dat de houterige controls van RE bijdragen aan de spanning moeten dan maar eens Dead Space spelen. Soepele controls en gewoon nog steeds spannend. Ik vind dat zo een slap excuus... 'We houden de controls kut zodat het extra spannend is!' wtf is dat nou weer? Zullen we de graphics ook kut laten. Misschien wordt het dan ook spannender. Pff, games op een kunstmatige manier spannend maken... Ze vinden overal wel een excuus voor.
Idd, die controls zijn ook niet optimaal. Grafisch is hij ook wat opgepoetst dus ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Veel beter kan het volgens mij niet. Controls waren nooit klachten over + je kunt ze aanpassen.
Deus Ex is ook third person als je LT ingedrukt houd Maar die controlls zijn zoveel uitgebreider, maar toch 100x beter. Vindt het altijd knap hoe kut ze de controlls kunnen maken bij Resident Evil. Idd met de opmerking dat daardoor de game spannender wordt. Idd kan je dat wel op andere manieren doen. Door de graphics kan ik wel heenkijken. Dat is gewoon heel matigjes en duidelijk een snelle overzetting. Zoals de reviews al zeiden, gewoon een goedkope port om snel ff wat geld te cashen. Zie dan vindt ik zo'n port als Crysis 1 beter. Die is helemaal overgezet naar nieuwe engine en nieuwe controlls en ook nog eens goedkoper dan RE4. Ze hadden best iets meer tijd erin kunnen steken. Maar ga toch wel plezier hebben met de game, ondanks de minpunten.
Capcom maakt vaak zijn games moeilijker en spannender door beperkte controls toe te voegen. Ze zijn niet kut, ze zijn gewoon anders dan andere games. En daar hebben mensen moeite mee. Het niet kunnen aanpassen aan anders dan standaard. Ook wel chronisch luiheid genoemd. Blijft raar dat niemand wat had te klagen over de controls van RE0,1,2,3,4 toen ze uit kwamen en jaren later zijn ze ineens kut...
Dat is toch logisch. Als je bv een telefoon van 10 jaar oud nu weer pakt dan valt dat toch ook wat tegen als je je iPhone oid gewend bent? Destijds was het misschien super vet, maar tegenwoordig aan elke kant door iedereen ingehaald. Precies hetzelfde met Resident Evil. 10 jaar geleden waren die controlls normaal, maar nu 10 jaar later zijn die controlls achterhaald en clunky. We waren toen gewoon niks beters gewend en dan kom je ermee weg, maar tegenwoordig niet meer. Dat is logisch. De tijd blijft niet stil staan.
Dat klopt maar gedeeltelijk. Er waren zat games op de PS1 en N64 de fijnere controls hadden. Veel fijner. Controls nagenoeg gelijk aan die van nu. Toen was er velen minder commentaar over de controls van RE. Ook RE5 en Dead Rising krijgen commentaar. Het hoort gewoon bij die games. Klaar. Wil je andere controls moet je L4D of Dead Space o.i.d. spelen. Ik vind het igg vrij kort door de bocht. Zeker als je weet dat capcom vaker zulke games maakt. Het is echt niet zo dat je na 10 jaar nog steeds niet weten wat fijna controls zijn en wat niet. Dit hoort gewoon bij de game.