Xbox LIVE Arcade Games [Deel 10]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Luukiee09, 16 mrt 2011.

1. Banweezy

Banweezy Kanyeezy

Leuk Bevonden:
    17
    Dat eeuwige gezeik over de controls. Het hoort gewoon bij Resident Evil, simpel. Die game kan niet spelen als een Call of Duty ofzo, dat past gewoon niet. Heeft niks met achterhaald te maken, het is gewoon anders..

2. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^Die opmerking hoor je altijd van de verstokte RE fans. Het hoort gewoon bij de serie, hoe achterhaald het ook is. Prima voor de die hard fans die over 10 jaar nog steeds met clunky besturing willen spelen. Maar de meeste mensen willen gewoon goede niet clunky besturing. Je kan wel zeggen dat het bij de game serie hoort, maar een beetje meegaan met de tijd is ook niet verkeerd.

Auto's zijn ook niet meer hetzelfde als 100 jaar geleden. Zou niet best zijn als ze destijds hadden gedacht "laten we de auto maar zo als hij nu is, dat hoort er nu eenmaal bij als je je auto eerst moet aan slingeren om te starten etc". Jullie zeggen gewoon dat het goed is dat de RE serie precies hetzelfde blijft zoals hij ooit was en dat ze niet mee moeten gaan met de tijd. Maar ik zie tegenwoordig echt geen auto's meer die je eerst moet aanslingeren. Die zijn allemaal met hun tijd mee gegaan.

Maar zover deze controlls discussie. Is een discussie die er al jaaaren gaat en leidt uiteindelijk toch nergens naar.

3. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    RE5 heeft zeker een update gehad in de besturing. Dead Rising 2 is een nieuwe game. Is de besturing oud? Nee toch?

Als je een auto van 10 jaar oud komt moet je niet verwachten dat hij het zelfde stuurt en rijdt als een auto van dit jaar.

En zo kun je nog eeuwig doorgaa met deze discussie idd. Het feit dat RE5 en DR2 een 'mindere' besturing hebben wijst er gewoon op dat het in de game hoort.

4. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Dead Rising bestuurt echt een stuk beter dan RE4 op de xbox iedergeval (weet niet of je deze versie al gespeeld hebt?).

Als een game een "remake" krijgt mag je best verwachten dat ze iedergeval de besturing van RE5 erin gooien. Je kan niet eens strafen oid. Voelt gewoon goedkoop aan en dat hoor je ook in de reviews, dit is snel even cashen van Capcom.

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb alle RE's en DR's gespeeld.

DR's speelt voor mijn beter omdat je kunt rennen en schieten/slaan te gelijken. Plus je kunt strafen. Maar RE4 is op de moeilijkste difficulty als best makkelijk. Had je meer vrijheid gehad was de game nog makkelijker geworden. Voor mij was stilstaan en schieten in het begin ook wennen (zelfs Mario kon dit in zijn eerste game) maar uiteindelijk wende het voor mij. RE4 had ik misschien niet gehaald als er geen achievements in zaten. Want dan was het precies dezelfde game geweest die ik hier heb liggen. Als achievements niet boeien kan ik begrijpen dat deze game niet veel toevoegt aan het origineel.

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Het zou wat zijn als elke developer zo lui zou zijn.
    Rare die PD met de originele consoles released. :lol:

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Controls bedoel je?

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    controls idd. Hoe ik op consoles kom is voor mij ook een mysterie. 8)

9. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ja, ik meen ook dat een zomer release de planning was. In Ms. Splosionman is zelfs een arcadekast aanwezig van de game, waar je RCR zou kunnen proberen/kopen, maar dat werkt niet :'-(

10. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Stil staan en schieten is bij RE normaal en daar wen je wel aan. Heb RE5 ook meerdere keren uitgespeeld en op Professional. Maar deze port bestuurt lang niet zo "goed" als de al clunky besturing van RE5. Je kan niet eens strafen, heel beperkt gezichtsveld wat totaal onrealistisch is als een gast een meter voor je staat en iets naar de zijkant dat je hem niet eens ziet. En gewoon trage reactie.

Edit: Maar na een paar uur spelen wen je ook wel aan de clunky besturing. Gewoon van de default besturing op de 2e optie zetten en dan speelt het al een stuk beter. Alleen jammer van het strafen, maja so be it. Spel is zeker vet en helemaal als je RE4 nog nooit gespeeld hebt.

Laatst bewerkt: 25 sep 2011
  11. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Heb Renegade Ops gekocht en dat is zeker geen miskoop...

Tof spelletje hoor :)

12. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Zijn er hier nog meer mensen met RE4 bezig?

Eerste keer dat ik hem speel, ben nog maar bij act 4.1 en nu al 8,5 uur op de teller.

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ben bezig maar nog niet heel ver. Eerste keer duurt altijd langer. Dan wil je alles zoeken en verkennen. Heb de game zeker al 10x uitgespeeld als het niet vaker is. Snelste run zat rond de 2 uur :)

14. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    WTF 2 uur? 8) Hoe doe je dat? Snap niet dat mensen de game zo snel kunnen uitspelen, dan moet je wel alle vijanden voorbij lopen oid, en dan nog :eek: Ga hem hierna zeker nog es uitspelen, es zien hoeveel sneller ik dan ben. Maar tot nu toe een erg vette game. Als de controlls eenmaal weer gewend zijn dan blijf je spelen. Betrap me erop steeds weer even verder te willen spelen.

15. Forsythia

Forsythia Darkling

Leuk Bevonden:
    0
    Bedenk wel dat je een New Game + hebt en dat er een aantal overpowered wapens inzitten zoals de Handcannon en de Chicago Typewriter. Als je die hebt blaas je zo door de game heen.

Iemand trouwens al CVX geprobeerd?

16. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Voor zover ik weet zit er geen new game+ in, iedergeval niet op Professional die je pas vrij speelt nadat je hem op normal uitgespeeld hebt. Dus op Professional begin je met niks, geen overpowered weapons zoals in RE5. Je kan alleen een ander costuum aantrekken.

17. Forsythia

Forsythia Darkling

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, wapens e.d. gaan niet over van de ene naar de andere difficulty. Maar je kunt de game weldegelijk meerdere keren spelen met behoud van al je wapens uit je vorige run. En overpowered wapens krijg je niet, die moet je kopen. Die wapens unlock je door bv Assignment Ada en Seperate Ways uit te spelen, of erg goed te zijn in The Mercanaries.

18. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Ik ben ook nog bezig met RE4. Ben nu bij het einde van Chapter 5-1. Als ik RE4 uit heb maar eens Code Veronica proberen. Ik heb het idee dat de game veel sneller uit is dan dat ik het op de PS2 speelde.

19. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Code veronica is naar mijn mening de engste en gruwelijkste van alle Resident evils.

Heb die op me dreamcast,..

20. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Trailer + screens

Laatst bewerkt: 28 sep 2011

Deel Deze Pagina