[XOne] Formula one 2011

Discussie in 'Games' gestart door Maver21, 16 mei 2011.

  1. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Hmm, de AI is toch nog wel voor verbetering vatbaar. Op de baan gedragen ze zich redelijk goed. Maar ik bedoel kwa ronde tijden. Zet de downforce voor en achter twee a drie punten hoger, fuel mix op high en option banden. Dan rijd je in training en kwalificatie echt iedereen zoek. Ook bij de start van een race heb ik na het eerste rondje meestal zo'n vijf seconde voorsprong op nummer twee. Al houd ik dat niet de hele race vol. race lengte heb ik op twintig procent staan en tegen het eind van de race begint de nummer twee akelig in de buurt te komen. Als ie binnen een seconde zit kan ik het wel vergeten met z'n DRS. Achtervolgen lukt dan niet omdat ie te snel is.
    Ik rij in de Force India op de derde moeilijkheidsgraad (professional?). Toch vreemd dat ik in trainingen en kwalificaties veel sneller ben, in de eerste rondes van de race dikke secondes voorsprong pak, maar dan toch niet de snelste ben...
     
  2. Obelysc

    Obelysc Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap echt niet dat mensen zo zeuren over de A.I.

    Als je het echt zo makkelijk vind, zet het dan lekker op legendary en gooi alle assists uit, kijken of je dan nog vooraan meerijd in een HRT. Nee, dan is het weer te moeilijk, nooit goed met die kut nederlanders.
     
  3. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    gutgut, ik heb alleen tracioncontrol op medium en abs aan. Maar ik vind het nu niet zo realistisch en dat probeert het spel wel te zijn, dus mag ik daarover klagen.
    En Vettel domineert niet keihard, ook niet echt realistisch...:+
     
  4. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat me wel opvalt is dat het echt in 'brackets' verdeeld lijkt te zijn. De nummers 19-24 rijden gewoon 3 seconden langzamer dan de nummer 18.. En dat elke race weer. Dan heb je het groepje 12-18 zeg maar, die ook weer rond dezelfde tijden rijden. Dan de groep 6-12 en tenslotte de top, die je nevernooit bij kunt houden als je zelf niet bij een topteam rijdt.

    Met HRT is het nu ook bijna onmogelijk om hoger dan 18e te worden, omdat dat verschil zo groot is. Te groot imo..
     
  5. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Gast, ik heb niet zo'n groot huis en een stuur neemt zoveel ruimte in. Dus dit lijkt me op zich wel geinig.8)
     
  6. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    prima toch, als dit voor jou een oplossing is. Vraag me wel af of dat ding een beetje precies is. Sommige bochten neem je met een minimale uitslag van het pookje. Als ik er naar kijk lijkt me dat stuurtje meer iets voor arcade games. Ben benieuwd hoe ie speelt.

    Nog even over de AI. Natuurlijk kan ik de moeilijksheidsgraad verhogen zodat ik geen poles meer pak met een Force India. Maar als ik dan vervolgens in de race helemaal zoek wordt gereden, klopt t nog niet. De race pace klopt gewoon niet echt ten opzichte van de kwalificatie.
     
  7. Chrisztiaan

    Chrisztiaan Shooters !

    Berichten:
    993
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo, die GP van Turkije in Career is lastig zeg. Zit een hele lange bocht in die van scherpte veranderd.

    Tot nu toe zeer vermakelijke game.
    Ook online toch wel verbaasd.
    Dacht dat je bijna niet kon racen doordat iedereen tegen je aan zou rijden, maar dat viel best mee ..

    Zeer tevreden ..
     
  8. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeg zeg, ga jij je mond eensch rinschen.

    Maar even serieus, heel simpel.. de AI is gewoon niet constant bekeken over meerdere races/kwalificaties.. dat is het grootste probleem.
     
  9. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Anders wacht je tot november op de Thrustmaster Ferrari 458 Italia. Ziet er goed uit voor niet te veel geld. Geen simspul, maar veel beter dan dat Star Trek stuur.
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Kun je gewoon volgas nemen. Turkije is echt een fijne baan.
     
  11. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    denk dat je bocht acht bedoeld? die is voor mij ook onmogelijk om vloeiend te nemen met een controller.
     
  12. Obelysc

    Obelysc Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    In het echt rijd een HRT ook niet boven de 18e plaats, tenzei er veel uitvallers ofzo zijn. In de echte F1 heb je 3 teams die stukken langzamer zijn dan de rest, Lotus, HRT, Virgin. Dan zijn er 3 echte topteams, jouw top 3 dus, en twee teams die er tegenaan hangen, Mercedes en een stuk minder Renault, dan heb je nog de middenmotors, klopt dus wel.

    Moet er wel bij zeggen dat er weer paar nieuwe bugs zijn, AI kan overal DRS gebruiken, zelfs in de regen, alleen race dus niet. En ze verliezen ook geen grip met hun banden, waar jezelf wel last van hebt..
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2011
  13. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    hoe bedoel je precies? in training en kwalificatie kun je ook overal DRS gebruiken. Dus dan zou de AI alleen in regen voordeel hebben. En aangezien de AI toch al niet echt last heeft van regen, kan die DRS er ook nog wel bij :+
     
  14. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Donderdagavond bij Gamesync besteld, nog niet in huis en de postbode is al wel geweest. Is gisterenmiddag verstuurd.... :x
     
  15. Obelysc

    Obelysc Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou bijvoorbeeld in bocht 8 in Turkije gebruiken ze gewoon DRS, zeg maar op punten waar je zelf zou spinnen.
     
  16. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Is de AI in Catalunya weer zo veel sneller als in de eerste races van het seizoen?

    Moet zeggen dat het spel echt een stuk lekkerder speelt als 2010. Speel nu met Williams op professional AI met medium TC en ik kom goed mee in de top 8 maar de Red Bulls en McLarens en Ferraris zijn zonder incidenten nog wel wat de snel. Beter dan in 2010 waar ik met een Lotus (met dezelfde settings) gewoon vooraan reed
     
  17. Obelysc

    Obelysc Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu een practice session aan het doen in Catalunya in career mode en kom gewoon met de onderste 3 teams mee in m'n HRTje dus ziet er wel goed uit. :)
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Wat een kutspel zeg...
    Net even geprobeerd op de PC. Heb geen stuurtje meer, dus moet het doen met de pijltjes en een paar andere toetsen... Geen hulpmiddelen, alleen ABS (ik kan niet doseren met het toestenbord) en medium TC. Derde rondje Singapore een 1:50. Vierde rondje een 1:42. Fucking 2 seconde sneller dan de poletijd van vandaag. Zonder oefening. Zonder setup. Met toetsenbord. Goed bezig Codemasters :emo:
     
  19. Sander1940

    Sander1940 Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    42
    Heb net mijn eerste race gereden voor Williams. Gekwalificeerd als 5e en de race geeindigd als 9e. Op de 3e moeilijkheidsgraad. Dit spel is zoveel beter dan F1 2010. Je voelt nu gewoon wanneer de auto begint te slippen en nu kun je dit goed opvangen. Met F1 2010 was dit niet zo. Begon de wagen te slippen was je hem kwijt. Ik had op melbourne een rondetijd van 1.26.88. Dezelfde tijd die de echte williams rijders hebben gereden in Melbourne eeder dit jaar. Goed gedaan Codemaster.

    Ik vind het spel wel veel moeilijker. Je moet nu echt aan je banden denken. De option tyres hebben wel meesterlijke grip, maar dit is ook zo weg. En dan is het net alsof je op een ijsbaan rijd. In mijn eerste race vanaf de 5e plek vertrokken en na de eerste bocht lag ik 1e. Heb met veel moeite de rest achter me weten te houden, maar na het 3e ronde waren mijn banden op. Hierna was het net alsof ik op een ijsbaan reed, niet normaal meer. Pit gehaald, primes eronder en gaan. Deze banden gaan in ieder geval veel langer mee.

    Ben nog geen bugs tegen gekomen. Tot nu toe Super spel.

    (toch wat negatiefs: Geen opwarmronde / geen pitspoezen / geen podiumceremonie.)
     
  20. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind het ook een topgame. Nog geen echte bugs tegengekomen. Enige frustrerende is dat ik mijn R&D objectives haal, skip naar Q en ik die objecives niet krijg doordat ik skip naar Q. Maarja, dan maar geen R&D objective.:+

    Controller speelt ook wel lastig, toch maar kijken voor een stuurtje.
     

Deel Deze Pagina