[XOne] The Elder Scrolls V: Skyrim [Deel 4]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Oblivion zat als spel beter in elkaar maar ik snap die Morrowind fanboys ook wel. Morrowind had wel iets heel speciaals, was echt nog vrijer, nog onvoorspelbaarder en qua setting ook origineler.

    Ik kijk enorm uit naar Skyrim maar Morrowind blijft altijd een beetje speciaal omdat het zo'n eigenzinnig spel was/is
     
  2. KhaosFoShow

    KhaosFoShow Ad Fundum!

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    0
    Gast daar draait het toch om, of ben ik nou vreemd?
     
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ja, ga weg mafkees! Gaat erom hoe hardcore een game is om interessant te doen. Duh!
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Nee, valt totaal niet te vergelijken, op misschien wat kleine elementen na.
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.039
    Leuk Bevonden:
    9.593
    Ik heb me ook vermaakt met Morrowind en het was inderdaad allemaal wat karatkeristieker, maar Oblivion was dan weer zo overweldigend goed.

    Mijn punt is echter, het gaat er helemaal niet om welke game nou echter beter of leuker is, maar keihard vasthouden aan Morrowind gaat nu ook niet meer werken.
     
  6. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik heb Morrowind nooit gespeeld, dus hoef daar niet moeilijk over te doen, maar Oblivion was mn eerste en enige RPG die ik echt tof vond en die game staat hoog op mijn gameslijst allertijden, los van de vergelijking met Morrowind was dat gewoon een ultieme game. Skyrim moet daar eerst nog maar eens overheen zien te komen.
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Perks en racial abilities bekend gemaakt!


    Hele lijst..en opzich spoiler, dus...tags!


    http://www.computerandvideogames.co...v-skryim-perks-and-racial-abilities-revealed/



    Elder Scrolls V: Skryim - Perks and racial abilities revealed


    Be a Dark Elf, set yourself on fire...



    Elder Scrolls fans have compiled a massive list of Skyrim's Perks and Racial Abilities, as you can see by the monster list below.

    As our chums over on PC Gamer explain, these extra Perks can boost your major skills, causing your lightning bolt spell to evaporate enemies when their health is low, for example, or make items cheaper when you buy from the opposite sex.

    Skyrim launches on November 11 for Xbox 360, PS3 and PC



    Perk Trees

    Speech

    Buying and selling price 10% better (5 ranks)
    10% price buying from opposite sex
    Invest in shops and increase available gold permanently in invested stores
    Master Trader - every merchant in world gains 1000 gold for bartering
    Buy and sell from any merchant regardless of what they normally buy and sell
    Intimidation attempts twice as successful
    Persuasion attempts more likely successful

    Alchemy

    Potions 20% stronger (5 ranks)
    Potions for restore health, magicka or stamina are 25% more powerful (maybe
    ranked)
    Poisons 25% more effective (maybe ranked)
    Poisons last for twice as many hits
    Two ingredients are gathered from plants
    50% resistance to all poisons
    All negative effects removed from potions and all positive removed from poisons
    2 effects of an ingredient are revealed when testing it for the first time (instead of just one)

    Illusion

    Dual casting overcharges effect for more powerful spell
    Cast Novice spells for 50% less magicka
    Cast Apprentice spells for 50% less magicka
    Cast Adept, Expert, Master etc spells for 50% less magicka (more levels this time around)
    Spells work on higher level animals
    Spells work on higher level people
    All spellcasting (from ANY school) is done silently
    Spells work on undead, daedra and automatons
    Fear spells work on higher level enemies

    Conjuration

    Novice for 50% magicka etc (up to Master)
    Dual casting overcharges -> greater spell effect
    Bound weapons do more damage
    Bound weapons cast Soul Trap on target
    Bound weapons banish certain creatures (and I think summon creature in their place, not 100% on that though, dodgy recording)
    Reanimate undead with 100 more health
    Summon 2 Atronachs or reanimated zombies
    Summon Atronachs at twice the distance
    Summoned Atronachs twice as strong

    Destruction

    More damage for each school (fire, frost and shock) - ranked
    Novice for 50% magicka etc.
    Shock damage chance to disintegrate targets if their health is under 10%
    Frost damage chance to paralyse targets if health low
    Fire damage chance to make low health enemies flee
    Place runes 5x farther away

    Restoration

    Healing spells also restore stamina
    Novice for 50% less magicka etc
    Healing spells do 50% more healing
    Recharging healing spells
    More is recharged with each hit with healing spells (unclear)
    Spells more effective against undead
    Once a day chance to autocast 250HP restoration when health drops low
    Magicka regenerates 25% faster

    Alteration

    Novice for 50% less etc
    Alteration spells have greater duration (ranked)
    Absorb 30% magicka that hits you

    Enchanting

    Enchants are 20% stronger (ranked)
    Enchanted armour 25% stronger
    "Soul gems provide extra magicka for recharging" - again, dodgy recording but that's what I heard, even if it doesn't make much sense
    Death blows to creatures but not people trap souls for weapon recharge
    Health, magicka and stamina enchants stronger
    Extra effect on already-enchanted weapon can be applied
    Shock, Frost and Fire enchants 25% stronger (individual perks for each element)

    Heavy Armour

    Increase armour rating 20% (5 ranks)
    Unarmed attacks with heavy armour gauntlets - damage increased by gauntlets' armour rating
    Half fall damage if all in heavy armour
    Heavy armour weighs nothing and doesn't slow you at all
    Additional 25% armour if in matching set
    25% armour bonus if all in heavy armour (not necessarily matching)
    50% less stagger if all in heavy armour
    10% damage reflected back to enemy if all in heavy armour

    2-handed weapons

    2h weapons do 20% more damage (5 ranks)
    Attacks with warhammers ignore 25% armour (ranked)
    Attacks with battleaxes do extra bleeding damage (ranked)
    Attacks with greatswords do extra critical damage (ranked)
    Power attacks cost 25% less stamina
    Standing power attacks do 25% bonus damage, chance to decapitate
    Sprinting power attacks do double (critical) damage
    Sideways power attacks hit all targets

    Backwards power attacks have 25% chance of paralysis

    Archery

    Bows do 25% more damage
    Zoom in
    Zooming slows time
    10% crit chance
    Move faster with drawn bow
    Recover twice as many arrows from dead bodies
    50% chance of paralysing for few seconds (might be 15%, can't really hear...)
    Draw bow 30% faster

    Sneak

    20% harder to detect (ranked)
    Sneak attacks do 6x damage with 1h weapons
    Sneak attacks with bows do 3x damage
    Sneak attacks with daggers do 15x damage (end perk on skill tree)
    Noise from armour reduced 50%
    No longer activate pressure plates
    Sprinting while sneaking performs silent forward roll
    Running does not affect detection chance
    Crouching can make hostile enemies lose sight of you and search for a target

    Racial Abilities

    ORCS: Beserker
    REDGUARDS: Adrenaline Rush
    WOOD ELF: Resist poison, resisit disease, command animals
    NORD: Battlecry
    KHAJIIT: Night-eye, claw attacks
    IMPERIAL: Voice of the Emperor, find more coins when looting
    HIGH ELF: Regenerate Magicka more quickly
    DARK ELF: Ancestor's Wrath (surround self in fire), resist fire
    BRETON: Dragonskin (absorb spells), resist shock
    ARGONIANS: Histskin (regenerate health quickly), resist disease, breathe underwater
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.039
    Leuk Bevonden:
    9.593
    Racial abilities zijn vrijwel hetzelfde.
    De skill perks zijn wel wat aangepast maar ik zie op het eerste gezicht weinig spannends. Al zie ik wel dat de effecten bij planten pas duidelijk worden als ze je test. Nice!

    Niet dat dat slecht is natuurlijk ;)
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2011
  9. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Cool! Hoe zit het met de beschikbaarheid v/d perks? Stel je wil je eerste perk kiezen, dan kan je meteen een perk naar keuze kiezen, of moeten sommige eerst unlocked worden door een bepaald level te halen o.i.d.?
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Dat is zeker cool, in Oblivion zag je meteen staan wat het bij je deed, eigenlijk heel nep. Nu moet je het uitproberen met alle gevolgen van dien :D. En dan noemen mensen Skyrim 'dumbed down' riiiiiiiiiiiiiiight.
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dragonskin klinkt wel kewl
     
  12. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.864
    Leuk Bevonden:
    9.249
    Sneak en archery lijken mij weer het best
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.237
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Denk dat het zo gaat. Het zou iets te lame zijn als meteen alles beschikbaar is, maar ik kan me ook wel redenen bedenken als dat wel zo is. Of in elk geval systemen om te voorkomen dat je meteen teveel punten ofzo krijgt om te verdelen binnen perks.

    Een beetje het systeem zoals in Fallout 3.
     
  14. ormagon

    ormagon l!ve gamer

    Berichten:
    538
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoewel je een puntje maakt klopt er natuurlijk ook iets niet aan. Het is logisch dat als je een geweldige RPG hebt, en er komt een geweldig gevolg (want dat is Oblivion gewoon) dat er vergelijkingen komen. En dan zie je dat Oblivion op bepaalde vlakken heeft ingeboet op Morrowind, op bepaalde punten om het toegankelijk te maken en op bepaalde punten omdat dingen als spraak, ai, hogere grafische details, enzovoort zoveel tijd kosten dat aan andere aspecten logischerwijs minder gesleuteld kan worden.

    En daarmee zet ik Oblivion niet neer als de mindere game, maar heeft het als vervolg wel bepaalde dingen minder goed gedaan dan zijn voorganger. Neem de grote variatie aan landschappen en culturen in Morrowind tegen de redelijke eentonigheid van Oblivion, of iets simpels als dat je geen losse shoulders (links, rechts) hands, enzovoort meer hebt. Maar dat neem ik allemaal op de koop toe, Oblivion heeft zijn eigen krachten. Echter is er voor mij 1 belangrijk punt (en een veelgehoorde). Door het meeschalen van de npc's met jou. Was je armour nooit uniek, was je nooit echt zo trots op een wapen als je in Morrowind kon zijn als je een daedric claymore had bemachtigd. Voelde je jezelf nooit eens de koning als je op hoog level een groepje zwervers in elkaar tikte, maar ook nooit zo nederig en klein als je door 2 ratten compleet werd gemollesteerd. Het gevoel van groeien als karakter was er gewoon niet zo in Oblivion, en dat was voor mij juist één van de sterkste punten in Morrowind.

    En als het vervolg op je favoriete RPG uitkomt, en ze hebben, voor jou, één van de beste onderdelen geschrapt. Dan is het logisch dat ik meld dat ik dit zonde vind en hoop dat ze het bij het vervolg weer anders doen. Maar het betekend absoluut niet dat ik niet van Oblivion heb genoten. Enkel dat Oblivion nog beter had kunnen zijn voor mij als ze een bepaald onderdeel niet hadden aangepast.
     
  15. Thomazii

    Thomazii Active Member

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar dat meelevelen van NPC is nu toch niet meer, hoop ik...?? Was mijn grootste ergernis van Oblivion. Heeft ervoor gezorgd dat ik telkens weer bij level 10 zin had het spel opnieuw te beginnen.
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Ik zie dat er van een hoop mensen ergernis is over dat meelevelen van vijanden,mij heeft het nooit echt gehinderd in Oblivion maar wat houd het precies in? Zodra jij level 5 bent bijvoorbeeld, zijn je vijanden dat ook?

    Toch apart want ik ben in het begin van Oblivion bepaalde beesten tegengekomen, zoals trollen..die mij echt in 1 a 2 klappen dood hadden, en als hij hetzelfde level als ik had gehad, had het toch gelijk op moeten gaan? Ik zie het verkeerd..maar weet niet precies wat. Zijn de Gothic games en Risen dan voorbeeld waar vijanden niet meelevellen en gewoon hun level blijven?
     
  17. ormagon

    ormagon l!ve gamer

    Berichten:
    538
    Leuk Bevonden:
    0
    In Oblivion kon je op lvl 1 in principe door de hele wereld lopen, en natuurlijk zitten er sterkere vijanden tussen. Maar je kan vrijwel overal komen en overleven. Hetzelfde op lvl 35, het spel was niet moeilijker of makkelijker geworden op dat niveau. De vijanden ook niet. Een trol was op lvl 1 moeilijk en is op lvl 35 nog precies net zo moeilijk zeg maar. Daarnaast verschijnen bepaalde monsters pas op een bepaald level en verdwijnen monsters ook vanaf een bepaald level.

    In Morrowind stond het level van de vijand vast. Als je het begindorpje uitliep dan kwam je één of andere agressieve worm tegen die je een flink gevecht opleverde. Die worm kon je daar ook nog tegenkomen op level 35, en die worm sloeg je dan met 1 heel klein tikje dood. Op level 1 hoefde je niet te ver van de gebaande paden te gaan en je wou het wel laten om een grot te betreden, levensgevaarlijk en alles wat je er vond was veel te sterk voor je. Je was echt nog klein. En naarmate je level steeg durfde en kon je naar meer plekken toe en zo ontdekte je steeds meer van de wereld.
     
  18. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Ik denk dat het puntje dat Tyrant maakt vooral gaat over het feit dat we het nu wel weten, lets move on already.
     
  19. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Het meelevelen van NPC en vijanden IS net datgene wat ik bij Oblivion het meest ONinteressant vind !
    Dus hoop dat in Skyrim dit NIET het geval is?
    Als niemand me dit met zekerheid kan vertellen hoop ik dat er een Xbox demo van Skyrim uitkomt zodat ik dit eerst kan uittesten vooraleer ik de game koop!

    Dus kort :
    1) Skyrim mee-level-systeem van NPC/vijanden of niet?
    2) Skyrim Xbox Demo : komt die er of niet? Is daar al iets over bekend?
     
  20. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    1. Nee! Het is meer vergelijkbaar met Fallout 3. Sommige vijanden levelen deels mee. En in veel gebieden kom je te sterke vijanden tegen in het begin, dus dan zal je je sterker moeten worden.
    2. Nope.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina