Ik baal vooral van de bugs nog, hij loopt vast...hij blijft na een potje laden en gaat niet verder. Ik hoorde van mensen dat ze door de grond vallen..etc..
Maar verder vind ik de game heerlijk spelen, soepeler dan BC2, taggen werkt weer prima, schieten voelt geweldig aan. Prachtige geluiden, ik vind het geluid echt veeeeeel beter dan BC2. De guns klonken gewoon dof in BC2 vergeleken met dit, ook de voetstappen, en andere geluiden in het algemeen zijn fantastisch.
Grafisch is het gewoon in orde, maar niets baanbrekends vind ik, het is absoluut qua bepaalde dingen echt mooier dan BC2. Ik weet zeker dat de wapens bijvoorbeeld veel mooier qua detail en scherpte zijn in BF3 dan BC2. Ik vind het ook erg cool wanneer je over muurtjes/bankjes heen springt dat je echt zijn armen en benen ziet...ala Mirror's Edge/Crysis 2 een beetje. Als je bijvoorbeeld rent en dan over iets jumpt en vervolgens gaat liggen, het ziet er allemaal heel dramatisch en cool uit. Gewoon echt nicer dan BC2.
Positief
- De wapens voelen super aan, je hebt echt het gevoel een gun 'vast te houden' iets wat genoeg games niet hebben.
- Controls voelen prima aan, over muurtjes jumpen ziet en voelt allemaal realistisch nu.
- Hit detection is veel beter dan BC2...in BC2 heb ik vaak gehad dat ik iemand helemaal verrot schoot en hij liep door, nu knal je de vijand gewoon vrij snel neer en dat is goed.
- Guns zien er duidelijk scherper en mooier uit.
- De geluiden zijn fenomenaal, het was al mooi in BC2 maar dit is echt schitterend. Guns klinken powerful, voetstappen zijn veel duidelijker, gewoon NICE!
- De graphics zijn op bepaalde punten heel nice, schaduwen van bewegende bomen op de grond, dit kan eigenlijk bij het stukje over guns.
- Prone is cool, door struiken kruipen, en wanneer je op iemand afstormt en hij begint op je te knallen, gauw op de grond duiken en knallen!!!!
Negatief (veel zijn bugs/glitches die echt wel uit de volledige game zullen zijn lijkt mij...verwacht ik!!!!)
- Texture loading en hele wazige textures...wat eigenlijk gewoon niet meer kan nu...hopelijk verbeterd in de volledige game.
- Audio valt soms ineens weg..en dan voornamelijk de voetstappen.
- Tearing (v-sync)
- Vastlopers
- Na een potje blijft ie gewoon laden..waardoor je terug naar dashboard moet.
- Maar Prone is ook een nadeel, sommige mensen blijven in die struiken zitten en campen alleen maar, het is afwachten hoe erg dit gaat worden.
- Graphics zijn ook een minpunt, de soldaten zien er in de kill-cam van dichtbij echt lelijk uit, water is bij lange na niet zo mooi als BC2. En geen enkel moment gaven de graphics mij een 'wow' gevoel. Zoals ik wel vaak genoeg had in BC2 en dan vooral de campaign levels in die jungles enzo.
Dus bepaalde dingen waren in BC2 beter en anderen weer in BF3 (beta) beter. De belangrijkste dingen voor de gameplay zijn naar mijn mening overduidelijk verbeterd en daar ben ik erg blij mee. Als deze gekke bugs uit de volledige game zijn (en dat mag je gewoon verwachten; op Inside Xbox heb je een video waar DICE zegt dat ze bezig zijn alle bugs en fouten eruit te halen en dat ze graag zoveel mogelijk feedback van de community willen krijgen.) dan ben ik heel tevreden. Speelt gewoon heerlijk.
Laatst bewerkt: 29 sep 2011