[XOne] Formula one 2011

Discussie in 'Games' gestart door Maver21, 16 mei 2011.

  1. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Krijgen die trouwens gewoon random namen? Ik zie altijd maar 24 'xbox' namen.
     
  2. Obelysc

    Obelysc Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    De kans is groter dat er iemand uitvalt op langere afstand, jij hebt vast geen 100% race gedaan dus kan je daar ook niet over oordelen.


    aus: 7
    mal: 8
    china: 1
    turkije: 2
    spanje: 3
    monaco: 6
    canada: 7
    valencia: 0
    GB: 5
    Duitsland: 4
    Hongarije: 4
    Belgie: 5
    Monza: 8
    Singapore: 3

    Uitvallers vind ik reuze meevallen, zijn een paar uitschieters maar jullie willen dus ook 5 uitvallers in een 20% race. :')
     
  3. Edjuuuuuh

    Edjuuuuuh -

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    61
    Nee! maar na 6 races heb ik nog geen 1 uitvaller gezien zelfs niet in de regen.
    En ik heb geen tijd en geduld voor 100% races :+
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.231
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Ook beide niet. Tijd niet omdat ik me gek zou maken met 100%. Mij zie je de game dus niet op 100% zetten.
     
  5. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Jazeker dat ik 100% races heb gedaan, en nogmaals.. nul uitvallers, geen gele vlaggen en zeker geen safety car.

    En al deed je alleen maar 20% races, het is scaled.. je krijgt toch ook de optie om in 20% races en 50% races de gele vlaggen, regels en de safety car aan te zetten? Is niet voor de grap denk ik.
    Naast deze opties scalen de banden en benzine ook op de maat van het percentagehoeveelheid van de race mee.. dus ook uitvallers, vlaggen en de safetycar worden in een 20% of 50% race "geperst" alsof je een 100% race rijdt maar in minder rondjes.

    Mischien dat het op de PC of op de PS3 het vaker voorkomt, maar het is nu toch echt te weinig en niet realistisch.. saai treintje rijden zo, uitvallers horen er bij.. af en toe iemand van de baan en onmiddelijk een gele vlag, safety car bij heftige races, rotzooi op de baan.. ik mis dat wel in de game tot dusver.
     
  6. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het me je eens , ik rij ook altijd 20% maar tot nu toe 1x een rode vlag gehad maar verder nog niks.

    Wel was m'n kers gister opeens kapot tijdens de race..red bull kwaaltje :+
     
  7. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Met de AI op Legend, word het racen toch wat uitdagender 8) Met mijn Force India kan ik nu niet in de top 10 meer mee, het is nu behelpen en steady rijden om punten te pakken.
     
  8. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Ondanks het geringe aantal uitvallers en de niet altijd consistente AI, zijn de races soms behoorlijk spannend. Zoals die van Montreal die ik net reed. Tijdens de kwalificatie regende het, dus dat betekende voor mij sowieso al een dramatische kwalificatie. Ik was dus blij dat ik een niet beroerde tijd wist neer te zetten, totdat die met nog zeven minuten resterend naar de 18e plek werd gestoten. Dus snel weer naar buiten om nog twee tiende van m'n tijd af te snoepen. Helaas mocht het niet baten, dus starten vanaf plek 18.
    De race begon op wets en het doel was om als zesde over de finish te komen. De eerste acht ronden had ik moeite met het vinden van een ritme en maakt wat foutjes waardoor ik op een achtste plek bleef hangen. Maar toen begon ik goede tijden te noteren en Massa begon snel dichterbij te komen. Enkele ronden later was ik m voorbij. Op naar de zesde plek. Nog vijf ronden te gaan, vijf seconden achterstand. Per ronde een seconde sneller. Zou dus precies moeten lukken. Helaas gooide wat achterliggers wat roet in het eten (die spray is echt horror!). Ik finishte als zevende achter Button met +0.050... Spannend was het wel! (overigens 1 uitvaller, ondanks de bakken met regen...)
     
  9. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Je start op plek 18, je rijdt enkele rondjes, maakt hierin wat fouten, en toch lig je 8ste na slechts 8 rondjes?

    Hmmm......... Dat vind ik niet zo positief klinken hoor.
     
  10. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    +1

    Heb net het topic doorgelezen en ook op internet een beetje zitten zoeken naar reviews ed. Denk toch dat dit hem niet gaat worden.
    Zou het idd zonde vinden dat er zo weinig gebeurd in een race. Een enkeling hier die aangeeft dat er genoeg gebeurd, maar over het algemeen geeft iedereen aan dat het redelijk eentonige races zijn.
     
  11. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179

    Klopt. Maar daarna was t wel spannend :+
    Had gewoon slecht gekwalifiseerd. En je kunt er in de eerste bochten een hoop makkelijk uitremmen. Het is inderdaad raar van achttien naar acht in enkle ronden. Maarja zo is deze game nou eenmaal
     
  12. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ok, haha, dat kan natuurlijk. En voor jou misschien perfecte gameplay zo, maar voor mij persoonlijk is dat niet wat ik zoek in een F1 game.

    Maar spannende race idd, en goed gedaan, ;-).
     
  13. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een drama in monaco, zowel regen tijdens de Q als tijdens de race. Needless to say dat ik bij beide 24e werd, bij de race zelfs een stuk of 6 keer in de muur gehangen, kansloos.
    En AI natuurlijk foutloos, ik was de enige 'uitvaller'. Yea right.
     
  14. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Monaco is natuurlijk wel retemoeilijk he.

    Is ook een beetje hoe je de game graag ziet. Jij vindt het vervelend dat je monaco in je 1ste (of 1 van je 1ste races) na 6 keer tegen de muur te zitten 24ste wordt.


    Ik zou graag zelf zien dat ik pas na enkele honderden rondjes (zeker monaco) een beetje in de buurt kom van de qualitime plek 23. Duizendsten van secondes van je tijd trachten eraf te snoepen, en bij 1 foutje ben je al weg. Dat vind ik F1, met het zweet op je rug 1,5 uur vechten om plek 11 to 14. Goede banden strategie kiezen, pitstops plannen. weekenlang 1 track helemaal perfectioneren. Rondelang achter iemand aan zitten, maar geen gaatje kunnen vinden. Dat is zo tof.

    Om dan online met 23 man met diezelfde insteek een full race te gaan doen. Fair racen, geen gekut.

    Dat vind ik nog steeds de allerleukste game ervaring die er is.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2011
  15. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Dan moet je niet hier zijn, maar aan iRacing gaan. Of een online league in rFactor of iets in die richting ;)

    Met deze game kan je zo na drie of vier rondes mee knallen in het middenveld. Dat is dan weer wat ik juist zoek in deze game op de 360. Doe hem aan, kan lekker racen, leuke foefjes hier en daar en gewoon knallen met tegenstand.
     
  16. Heilproeme

    Heilproeme Active Member

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ja dit seizoen zijn er in het echt ook niet heel veel uitvallers geweest!


    mijn exemplaar is onderweg via gamehubs!

    moet eigenlijk van F1 2010 nog wat achievements halen maarja wellicht dat ik dat maar laat zitten:)
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    +1
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja dat zeggen we al jaren tegen Bertje. Maar hij blijft maar aan de console plakken waar je dat nooit gaat krijgen.
     
  19. Obelysc

    Obelysc Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn zat leagues te vinden voor F1 2011 hoor.
     
  20. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Maar elke random lobby die je joint is een grote botsautowedstrijd; in tegenstelling tot 'random' lobbies van iRacing en RFactor.
     

Deel Deze Pagina