Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een klein probleempje op deze computer waar ik zo snel geen oplossing voor vindt.

Ik gebruik de nieuwste Firefox. Als ik in de balk waar je url's hoort in te typen willekeurige tekst intyp en op enter druk gaat hij deze woorden standaard zoeken in een zoekmachine.

Als ik 'hoi' intyp krijg ik dit: http://nl.ask.com/web?l=dis&o=102869&qsrc=2873&gct=sb&q=hoi

Het probleem is dat hij bij mijn andere pc's dan via google.nl gaat zoeken, hier via ask.com. En ask is vrij slecht.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij standaard via google.nl zoekt? Ik heb het gegoogled en dan zeggen ze dat je in de zoekbar rechtsboven in google moet selecteren. Dit heb ik gedaan (staat dus ook het google-teken), maar toch gaat hij via ask.com zoeken als ik in de url-balk iets intyp. Als ik in het zoekbalkje rechtsboven typ zoekt hij wel op google.nl. Ik ben echter gewent dat het via de url-balk ook kan en doe het standaard ook daar.

Laatst bewerkt: 15 sep 2011
  2. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Ask.com is idd slecht, ik denk dat je even CCleaner moet gebruiken, en onder je geinstalleerde programma's moet kijken of daar ook iets van Ask.com tussen staat. Deze dan verwijderen, dat Ask.com komt wel eens mee met programma's die je installeert. Altijd goed kijken voor je iets installeert of er niet zulk soort toolbar/prog's bijkomen, deze kan je namelijk in bijna elk geval uitvinken.

3. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Dus ik heb nu Vista shizzle gedownload en een bootable cd van gemaakt via een vriend, maar als ik nu Windows opnieuw wil installeren en m'n cdkey invoer zegt die dat hij invalid is? Er staat dat het een OEM oid is, cdkey is gewoon legit staat onder m'n laptop. Heb Vista Home Premium 32bit btw. Ik heb een Toshiba Satelitte A350D-20K.

Whatsup with this shit :/

Laatst bewerkt: 17 sep 2011
  4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Welke vista versie heb je gedownload?

5. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Mn internet valt om de paar minuten weg en komt dan weer terug, mn pa zit nu op zn laptop en heeft nergens last van.
    Internet snelheid is verder normaal, ping is alleen wat hoger dan normaal (25-30 ipv 10-15)

6. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Draadloos of bedraad? Hoe dan ook, reset eerst je router maar eens en kijk of het dan opgelost is. Mocht het niet opgelost zijn, start je pc opnieuw op. Als het dan nog niet weg is wat meer details geven over gebruik van de PC wanneer het internet uitvalt.

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als het draadloos is.

Staat de broadcast (uitzendkanaal) van de router op automatisch of handmatig.
    Veel apparaten hebben liever een handmatige gekozen kanaal (bijv kanaal 1) dan als de router die zelf kiest !

8. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Is gewoon bedraad, heb de router gereset en nu nergens meer last van.

9. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik had een windows installatie cd gedownload etc. In elk geval m'n laptop wil die cd niet booten, hij heeft nu dus Vista 2x geinstalleerd staan en wil die partities niet formateren. Als ik hem nu opstart loopt hij weer vast, met beide vista's.

Waar kan dit aan liggen? :/

10. Oldsk00l

Oldsk00l ouwe school

Leuk Bevonden:
    4
    aan vista :+

11. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Eerst de boel formatteren (als je van cd bent opgestart) voor je een nieuwe installatie doet. Je kan prima van cd starten, maar dan moet je de opstartvolgorde in de BIOS veranderen.

12. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Of F8 indrukken tijdens opstart. Dan kan je bij de meeste sytemen de cd selecteren.

13. Erwin van..

Erwin van.. PSN: F1anatic

Leuk Bevonden:
    6
    Sinds gisteren heb ik opeens geen geluid meer op mijn 32 bits vista van Acer ASPIRE M3641 (nVIDIA drivers)
    Op het geluidsicoon staat nu een rode/witte kruis, met de weergave 'Geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd.
    Graag zou ik willen weten of dat iemand weet hoe ik dit probleem kan verhelpen en welke drivers ik moet installeren/uninstalleren.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt: 1 okt 2011
  14. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Me ouders hebben het Data Recovery Virus te pakken.
    Is dit de beste manier om die te verwijderen?
    [yt]F-6xvDpaXes&feature=player_embedded#![[/yt]

15. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Heb nu 1 kabel over de trap waarmee ik gewoon 5+MB/s haal.
    Zat nog een oude kabel door de mu(u)r(en) naar waar de oude router zat. Deze is nu iets herlegt zodat die ook van de meterkast naar me kamer loopt waar de pc/360 staat (beide bedraad)

Zodra ik de trapkabel eruit haal en omwissel krijg ik via Steam (waar je toch bijna altijd wel aan je max snelheid zit) maar 1,1 MB's en dan constant.
    Via de laptop van me ouders gaat die ieg wel sneller als 1,1 (net redelijk constant 2,5).

En net wisselde ik de kabel weer om en kreeg ik eens onbekend netwerk en kon ik dus ook niet op internet meer maar hoe haal je dat van onbekend netwerk af? Enige wat ik deed was kabel omwisselen.

Ouwe kabel is volgens mij gewoon CAT5E welke toch snel genoeg moet zijn voor meerdere MB's?

Hopelijk is ut een beetje duidelijk. :p

16. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Winsxs folder is ineens 8 GB geworden. Valt daar nog iets aan te doen?

Enne: bij het opstarten kan ik kiezen tussen Microsoft Windows Vista en Windows Vista. Bij de een kan ik alleen op de D schijf en bij de ander alleen op de C. Kan ik er niet 1 van verwijderen waarbij ik op alles kan?

Is de PC van m'n vader, waar ik nooit op zit, dus vandaar dat ik geen flauw idee heb wat er allemaal gebeurt.

17. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    hallo

Daar ben ik weer eens!
    Heb een vraag over open office de calculator (= excel)

ik heb in een cel een getal staan van bijvoorbeeld 8 of mer cijfers.
    12557645

nu wil ik graag dat de eerst 5 cijfers worden weer gegeven dus 12557

Hoe doe ik dit?

18. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of dat direct kan. Kan wel simpel:

Extra (hulp)kolom toevoegen en dan de originele waardes door 1000 delen en een afrond/afkap functie gebruiken. (=geheel(..) in excel). Originele kolom verbergen en je bent er. Moet je alleen opletten dat, als je nog ooit met de originele waardes wilt rekenen, dat je dan wel naar de originele kolom moet verwijzen.

Als in A1 12557645 staat geeft =GEHEEL(A1/1000;0) 12557. Of dit een open office ook werkt weet ik niet, dat gebruik ik niet :p

Laatst bewerkt: 3 okt 2011
  19. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Als ik probeer om een bestand te uploaden, crasht mijn computer.

20. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Gebruik LINKS(tekst;aantal_tekens)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina