[XOne] Dark Souls

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 1 feb 2011.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Vreemd, scoreboard op de pagina staat bij mij nog steeds op 0,0,0. Ze hebben wel gezegd dat ze een paar keer dood zijn gegaan ja.

    Ziet er zeker vet uit. Love het nieuwe stats scherm. Echte klassieke dungeon crawler vibe. Heb hem gelukkig al besteld staan. :)
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2011
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mja, als er ooit een gaatje komt en de game lekker cheap is, wellicht dat ik hem nog eens ga proberen...
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Elke dark fantasy RPG fan, met een voorliefde voor grinding en een pittige moeilijkheidsgraad, hoort de disc van DS volgende week al in de drive te duwen. Het duurt sowieso toch nog even voordat Skyrim released wordt.

    EDIT: eerste boss is down. Ik stop maar even met kijken, wil nog wel worden verrast. Heb verder wel genoeg gezien. Veteranen van het eerste deel hoeven zich geen zorgen te maken. Dit is duidelijk een opvolger en het spel is nog steeds redelijk compromisloos. Het respawnen bij de bonfire maakt het wel iet gemakkelijker, maar alle tegenstanders respawnen ook. Op deze manier maak je tenminste altijd progress.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2011
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik zie dat ze het nog steeds niet hebben opgegeven. :)

    Net zette een speler bijna 63000 souls op het spel door eerst te verliezen van een mimic en daarna tijdens zijn soul (corpse) run zich vast te lopen met twee golems in een hoek.
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2011
  5. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik Dark Souls koop zal het voor op de Xbox zijn (ik heb geen PS).
    Ik las vandaag een bespreking van Dark Souls in de gameplay en ben weer meer overtuigt om toch deze game uit te testen :p ... maar dan speel ik wel alles offline, want ik weet nu al dat ik misschien wel meer dan een vol jaar nodig heb om deze rpg door te komen (met m'n beperkte gametijd) en ik géén geld en zin heb om steeds XboxLive abonnement te kopen en verlengen. Of kan ik simpleweg online spelen door m'n Xbox aan internet te koppelen? (maar dat zou me verwonderen!)

    Dus ga ik Dark Souls enkel offline spelen en start ik op de gemakkelijkste moeilijkheidsgraad (als die bestaat?) :) .
    Ik ben gewoon veel té nnieuwsgierig om deze hardcore game NIET aan te schaffen. Maar het wordt voor mij geen aanschaf op dag 1 van de release.
     
  6. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    damn lijkt me toch een leipe game ben benieuwd naar de 1e reviews...
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd hoe dit werkt. Wanneer je alleen een silver abonnement hebt, welke features werken er dan wel en niet?

    Ik zou wel gewoon de connectie in stand houden. Eén van de features die het spel interessant maakt is juist het online component. Dit is een aanname, maar ik denk dat bij een silver abo alles moet werken behalve het invaden van elkaars game.

    EDIT: Lol, hun game werd zojuist geinvade en die kerel gebruikte nog niet eens een health potion. :D
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2011
  8. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.958
    Hahaha ze werden net wel ff keihard gesloopt door een invader :p
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Blijkbaar had ie niets verloren toen, want hij vond zijn corpse terug... maar nu zijn ze echt alles kwijt.

    Tip nummer 1: wordt bij een corpse run nooit roekeloos. Ga je nog een keer dood, dan ben je al je souls permanent kwijt. Ga je dus de eerste keer dood, blijf dan rustig en probeer niet voorbij alle monsters te sprinten. Ik heb het nu ook al een paar keer in die stream gezien. Het gaat sneller, maar daarmee breng je jezelf in veel gevallen alleen maar meer in de problemen.
     
  10. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Hoe meer ik hier mee lees, hoe meer ik mij verbaas over de prehistorische game mechanismen die deze game toepast... maar dat ligt ongetwijfeld aan mij :)
     
  11. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Normaal een groot voorstander van de ietwat duistere RPG soorten, maar ik lees hier al dat het erg moeilijk is, tja wat vaak als gemiddeld word beschouwd in RPG's, dat vind ik dan al best pittig lol
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Heerlijk hardcore, zeker niet geschikt voor een bepaalde groep gamers. Zolang je goed na blijft denken valt het allemaal reuze mee.

    And he dies again... twice! :9

    EDIT: Lol, wat een klote stuk zitten ze nu in zeg. Dit wordt *echt* genieten voor veel gamers. :D
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2011
  13. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo denk ik er ook over ! Als ik het artikel in de Gameplay (magazine) erop nalees dan zal elk gevecht een "nagelbijtend randje" hebben en laat het geen ruimte voor fouten (onnadenkend hack & slash enz), maar Dark Souls speelt het spel nooit oneerlijk . Klinkt allemaal heel goed, dit is tenminste een kans om je eigen grenzen te verleggen ! Ik daag mezelf uit en koop deze rpg :+

    Om eerlijk te zijn kan ik niet volgen wat je bedoelt Zifnaf. Wie zijn die "ze" en waar zitten ze in? Gaat dit over die "lifestream"? En zo ja, wat is de hyperlink naar dei lifestream dan ? ;)
     
  14. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgende week hier ook maar mee beginnen.. hij verkoopt als een tierelier in japan en als ik de hype zo bekijk gaat het ook in het westen wel goedkomen met de verkoop cijfers.
    Niet slecht voor een game die heel bewust zich richt op de hardcore spelerts!

    Ik ben alleen wel bang dat deze niet zo briljant gaat worden als deel 1.. dat was voor mij zo'n unieke ervaring om alles wat je de afgelopen jaren hebt gespeeld te vergeten qua uitdaging (laten we eerlijk zijn, er zijn nog maar weinig echt moeilijke en uitdagende games) en opnieuw te leren met constant vallen en opstaan.

    Komt u maar dark souls!
     
  15. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.958
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    IGN 24 hour live stream!

    IGN is nu belandt bij een mini boss in de kerk. Nog z'n 12 uur speeltijd over denk ik.

    EDIT: Jesus beat me to it. ;)

    @strapping young lad: ik begrijp wat je bedoelt, maar die nagelbijtende spanning is ook weer aanwezig in deze opvolger. Trust me, 't was bij vlagen behoorlijk spannend tijdens de stream. Vooral tijdens corpse runs. ^^

    EDIT 2: Nice, dragon slayer bow! Even onthouden waar die lag jongens. ^^
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2011
  17. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks for the link naar de lifestream !

    Deze rpg ziet er tof uit ! :+
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Op vrijwel elke site waar iets over DS staat, staat erbij 'prepare to die' 'you will die alot ' en ga zo maar door, de nadruk ligt wel ongelooflijk overdreven veel op dat doodgaan, niet? Zal wel leuk zijn i guess...ik wacht er sowieso mee.
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Het is een inside joke. Het staat ook voor hoe pampered wij als gamers zijn geworden.

    LOL, net die scene met de knights... valt ie dood neer in de portal naar de boss. :D
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2011
  20. Thomazii

    Thomazii Active Member

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog nooit Demon Souls gespeeld, maar sinds ik vorig jaar gameplay had gezien van die game stond Dark Souls al bovenaan op mijn verlanglijstje. Ben blij dat hij zo goed wordt ontvangen! _O_ Een van de drie games die ik ga kopen dit jaar (met Skyrim en Fifa)

    Dit stuk is mooi he, met die dikke en de dunne :D
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2011

Deel Deze Pagina