[Anime] Algemeen (Deel 3)

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Orcrist, 22 sep 2007.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    De films zijn echt mega suf... En ik had de boekjes van Bol binnen 10 dagen binnen. Langer dan de leverdatum van 5-7 dagen, maar toch. :+

    Weet natuurlijk niet hoe het met de box zit, maar de losse verkoop ging heel goed. Heb bij Bol alleen 6-10 besteld, de rest in verschillende winkels.
     
  2. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik wist niet eens dat het "echte" films waren, DB Evolution is er niets bij 8)

    Maar man, wat een geweldige serie is dit, heb nu de eerste 7 afleveringen gezien en het zit zo ontiegelijk goed in elkaar allemaal. Ik baal er wel van dat ik er niet eerder aan ben begonnen, echt helemaal mijn ding dit _O_
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Haha, super. Kom ik voor de verandering eens in dit topic, gaat het over m'n favoriete manga/anime. :+

    En wat je zegt. Het is zo vernuftig en boeiend. De strijd tussen Light en Ryuzaki is briljant. Wat is er tot nu toe gebeurd in de anime (spoiler)?
     
  4. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ze hebben net die camera's in zijn kamer geplaatst en Ryuzaki begint steeds meer vermoedens te krijgen dat Light het is.

    *zet nummer 9 op :cool:

    Edit://

    Briljant dat "L" opeens achter hem zit _O_
     
  5. Silver92

    Silver92 Active Member

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    0
    Eveneens mijn favoriete anime! Heb 'm maar liefst 4 keer opnieuw gekeken (vreemd genoeg ging het me nooit vervelen :+). Zwakte een beetje af rond de Yotsuba arc imo, maar dat had z'n redenen. Werd daarna wel keihard goedgemaakt :).

    Ik lees hier ook veel goeds over de manga. Ik ben echt geen manga fan, maar voor Death Note maak ik een uitzondering.
     
  6. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Wanneer komt Guilty Crown uit :mad:...
     
  7. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Berserk Film part 1 "The Golden Age" komt in januari 2012 uit, schijnbaar zijn er 3 films in de maak, kan niet wachten:D.

    Eindelijk is de Chimera Arc van Hunter x Hunter ten einde gelopen, en de auteur lijkt eindelijk weer een vast tempo te hebben, dus bij de remake hoop ik dat ze helemaal doorgaan tot het einde...zonder fillers en het weer oppakken als Togashi een nieuwe arc heeft voltooid.

    Heb overigens ook de 12 volumes van Deathnote hier liggen, redelijk duur voor een manga, maar als je kijkt naar de art en de kwaliteit van de serie dan vind ik dit het zeker wel waard.

    Anyway aangezien er inderdaad geen algemeen manga(comic) topic vraag ik het hier maar, volgen mensen ook bepaalde series, of hebben een aantal favorieten, naast de Naruto en Bleach?
    Mijn favo's zijn:
    Berserk
    Vagabond
    20th Century boys
    Battle Angel Alita Sequel: Last Order
    Vinland Saga
    Stuk voor stuk ijzersterk in hun eigen recht, wil wel meer onbekende titles plaatsen, alleen denk ik dat deze pas kunnen worden gewaardeerd als iemand wat bekender is met manga in het algemeen.
     
  8. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Zelf houd ik van de volgende manga's:

    - Toriko
    - History Strongest Disciple
    - Naruto
    - Bleach
    - Hitman Reborn
    - Fairy Tail
    - Psyren
    - Gamaran
    - Air Gear
    - Nurahiyon No Mago
    - Freezing
    - D.Gray-Man
    - Sekirei
    - Ao No Exorcist
    - Highschool of the Dead
    - Deadman Wonderland

    Ik hoop zelf heel erg dat Gamaran en Psyren een anime krijgen. Gamaran vind ik gewoon geweldig en het is, samen met Psyren, anime materiaal. Verder zou een nieuwe HSD ook leuk zijn.

    E: Net chapter 1 gelezen van Mirai Nikki, waarvan nu een anime komt. Het ziet er uit als een interessant concept.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2011
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik lees meer manga dan ik anime kijk. Eigenlijk lees ik tegenwoordig enkel manga :+.

    Series die ik echt volg:
    - Naruto
    - Bleach (vraag me iedere chapter weer af waarom)
    - Fairy Tail
    - History Strongest Disciple Kenichi
    - Air Gear
    - Deadman Wonderland
    - Rosario + Vampire
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Wat je zegt over Bleach is zo waar. :emo: Het niveau ligt echt zo laag nu. Het is saai, niet origineel, totaal niet spannend. Ik volume 1 - 21 besteld, voor de rest is de manga niet zo bijzonder.
     
  11. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Vorige week was het wel enigszins vet ;)
     
  12. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Psyren heb ik ook gelezen, had niet verwacht dat die zo goed was, hoe verder het verhaal vorderde hoe beter het werd. Het verbaast me inderdaad dat er nog geen anime van is, Psyren is er werkelijk perfect voor.

    Volg Bleach en Naruto overigens ook nog gewoon, het is meer omdat ik de series al zo lang volg ik ook graag het einde wil zien...die beide nog niet in de buurt zijn. Naruto is overigens weer een stuk beter geworden.
     
  13. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Heb hier nog videobanden van mangafilms liggen, veel gekocht en gekregen die je nu maar op DVD moet zien te halen:p

    Wicked city and Ninja scroll waren 2 favorieten, en Black magic M 66 ook heel tof, maarja dat zijn er echt weer enkelen uit de oude doos. Lees tegenwoordig ook meer strips dan dat ik voor manga films ga, maar een goede serie ben ik zeker wel weer aan toe! Maar, eens jullie lijstjes doornemen.
     
  14. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Death Note _O_

    Aflevering 24 waarin
    alles op zijn plek valt _O_

    En 25 waar
    Light volledig zijn zin krijgt _O_

    Wat een ongelooflijke serie dit en hoe goed kan je alles samen laten komen _O_

    Van het weekend afkijken en vervolgens zwaar balen dat het maar 37 afleveringen zijn :'-(
     
  15. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Je hebt soms series waar alles maar door blijft gaan en het uiteindelijk lijkt alsof de auteur zelfs niet meer weet wat hij er mee aan moet. Vind het wel prettig als een serie een redelijk lente heeft maar geen onnodige rekkende gedeeltes heeft in het verhaal. Was dus ook erg tevreden met het einde.
     
  16. FreeDollas

    FreeDollas Designer

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk sinds een paar dagen Anime, ben dus redelijk nieuw :p
    Ik heb nu Death Note, Bleach en Lucky Star gekeken en vind ze alle drie leuk. Weet iemand een 'serie' zoals Lucky Star? Dus niet echt met een verhaal ofzo maar wat je ook kan kijken als het niet de hele tijd volgt (tegelijk computeren en Anime kijken :D)
     
  17. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Iedereen heeft z'n eigen smaak, maar ik snap echt niet dat mensen series zoals Lucky Star tof vinden, zo hersendodend, en de art zelf is zo generic als maar kan. De humor is niet goed doordacht, gewoon compleet belachelijk en slaat nergens op... maar dat ben ik, vind het alleen zonde dat dit de kant is waar de anime industrie heengaat, want blijkbaar vinden meer dan zat mensen deze type series leuk:'-(

    Bekijk sites zoals:
    -Animenewsnetwork
    -Myanimelist
    -Anime-Source
    -Animenfo
    -Tokyotoshokan

    Bij sommige van deze sites kan je de genres aanklikken om soortgelijke anime te vinden, ook bevelen sommige sites series aan op basis van de eerst uitgekozen serie.

    Lijst met soortgelijke series

    Enjoy :+
     
  18. FreeDollas

    FreeDollas Designer

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks :)
    Ik vind Lucky Star ook niet geweldig ofzo, maar omdat het niet echt een verhaal heeft kan je het makkelijk aanzetten als je met iets anders bezig bent :+
     
  19. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Beetje zoals Air Gear op dit moment. Plots krijg je allemaal shit erbij :'-(. Verhaal wordt zo nogal onoverzichtelijk, IMO.
     
  20. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Klaar met Death Note, in 4 dagen :+, wat een serie _O_ Het einde was inderdaad wel degene die ik verwachtte maar
    ik had het niet heel erg gevonden als het anders was gelopen en Kira had gewonnen. Maar zoals de hele serie door klopte het weer perfect en viel alles goed in elkaar. Op die paar mindere afleveringen na, ergens in het midden, is het zonder twijfel één van de beste series die ik ooit heb gezien en misschien wel de nummer 1.

    Nu hopen dat de manga's snel binnen komen, ben wel benieuwd naar de verschillen ertussen.
     

Deel Deze Pagina