[PS4] Ico & Shadow of the Colossus: The Collection

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 27 aug 2011.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Straks heb jij hem nog eerder dan ik. 8)

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    WHOEPIE, ontvangen! :9

Valt me op dat ik steeds vaker op de PS3 game. Nog niet zo lang geleden nog Resistance 3 uitgespeeld en nu wordt het genieten met ICO & Shadow, samen met Dark Souls.

3. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Nog niet eens een verzendbevestiging gehad. :emo:

4. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Inmiddels al vijf colossi verslagen. Valt me op hoe goed het spel zich nog staande houdt in 2011. Gameplay is goed (lekker uniek) en de graphics en vooral de stijl en animaties zijn nog steeds prima. SotC was zijn tijd toen ver vooruit.

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Je weet toch dat het geen 1:1 port is en de graphics wat opgepoetst zijn?

Maar ik weet nog goed toen ik een aantal jaar terug voor het eerst SotC speelde toen de current-gen al een tijdje uit was. Ik stond nog steeds stil bij sommige stukken van de omgeving gewoon om te geniet van de schoonheid. Ook vind ik dat de Colossi van de PS2 versie niet hoeven onder te doen qua detail enzo voor een belangrijk personage van de gemiddelde game van de current-gen.

6. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Lightning en framerate zijn verbeterd, naast natuurlijk de verwachte hogere resolutie (speel op 720p). Ik had het eerder op de stijl, animaties en cinematische opzet. SotC is nog steeds een meesterwerkje. Inmiddels ben ik op de helft en ik geniet van elke minuut.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dus we gaan nu eindelijk de op krijgen die dit spel verdient?

(en ik heb Pinqu media maar eens een mail gestuurd <_<)

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Laat ik nou net die verzendbevestiging van ze krijgen. :cool:

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Heb hem binnen!

Met Ico of met SotC beginnen, hmm. Choices, choices. :+

Edit: Ok, ik neem mijn mening over Ico terug. Waarom ik de controls vroeger kut vond snap ik totaal niet, want nu vind ik het goed werken. Eindelijk verder met die prachtige game. :)
    Nu vind ik echter de controls van SotC weer kutter werken. :lol:

10. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    en niet eens installen.

en ik moest weer eens mijn kop gebruiken. Geen tutorial en niets. Dat is lang geleden...

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Vandaag weer een stukje verder gegaan met Ico, wat een game is het toch! _O_
    Ik ben blij dat ik de game dankzij deze HD collection een tweede kans heb kunnen geven, want het is echt genieten.

Het enige waar ik een beetje bang voor ben is de lengte. Ik zie namelijk trophies staan voor respectievelijk binnen 4 en 2 uur uitspelen. Is de game echt zo kort? :eek:

12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Vandaag SotC uitgespeeld. Magistraal einde, niet veel verschillend van een moderne Romeo & Julia. Wisten jullie trouwens dat je de camera beperkt kunt bewegen tijdens alle cutscenes (ook de intro) in dit spel? Was voor mij nieuw.

Laatst bewerkt: 20 okt 2011
  13. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Yep, gaat ook bij Ico die camera bewegen ;). Je kan ook inzoomen met één van de R of L knoppen.

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Kon ook al bij de PS2 versie, dus dat wist ik inderdaad. Niet dat het enorm veel nut heeft, omdat de camera altijd al op de perfecte plaats staat tijdens die cutscenes.

Eerst Ico uitspelen en dan aan SOTC. Dat nummer van Ico in het keuzemenu trouwens. _O__O__O_

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Speciaal voor jullie een nieuwe startpost. ;)

16. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Is deze game nog een aanrader..
    Ik heb vroeger nooit een ps2 gehad maar was wel altijd onder de indruk van de games..\
    Ik hoor dat de controls heel slecht zijn enzo in de HD remake of valt dat allemaal mee?

17. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Ik heb zelf alleen maar positieve geluiden gehoord. Het zijn geen Uncharted 3 graphics, maar de games zitten vol met sfeer. Over controls geen klachten gehoord in de reviews en ervaringen die ik heb gelezen.

Vandaag eindelijk eens echt beginnen met deze game. Weer eens wat tijd :) Zit nog te twijfelen met welk spel ik zo ga beginnen.

18. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    ICO, daar zou ik mee beginnen. Heb ik ook gedaan.

19. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Mij gaat het niet om de graphics..
    maar hoorde dus dat de besturing kut was maar blijkbaar blijkt dat dus mee te vallen als ik het zo lees...

20. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    De besturing is verouderd. De games moeten het vooral van de sfeer hebben, het gevoel dat de game je geeft. Je voelt echt wel dat je een oudere game speelt. Het zijn prachtgames om te spelen, maar verwacht geen botergeile besturing of blinkende graphics.

Deel Deze Pagina