Prima upgrade als je het mij vraagt, snap niet waarom de verwachtingen zo hoog waren eigenlijk..(alleen omdat er een prototype 'teardrop' iPhone was 'gelekt' waar meerdere casemakers op gokten en zo een zootje geruchten in de wereld hielpen?) Er is vorig jaar een compleet nieuw (prachtig) design gekomen en mensen verwachten de volgende generatie opnieuw een redesign ? Het is logisch dat het uiterlijk hetzelfde blijft, tot de 'echte' iPhone 5 volgend jaar. Iedere 2 jaar een design overhaul is toch hoe Apple het doet ? Dit is vergelijkbaar met de 3G naar 3GS en ook dat vond ik een prima upgrade.
Tuurlijk hebben we nu 15 maanden moeten wachten, wat ook meehielp aan het hoge verwachtingspatroon, maar deze 'vertraging' kan ook te maken hebben met het in orde maken van iOS5 en iCloud.
Ik had wel gehoopt op een iets groter scherm, al is het maar 3.7" waarbij Retina wordt behouden. Edge to edge hadden ze dit volgens mij wel kunnen doen.
Goed dat de antenne is aangepakt, irriteer me nog wel eens aan de 'grip of death'. Het switchen tussen 2 antennes voor beter bereik en gesprekskwaliteit klinkt ook goed. Camera op de iPhone 4 vond ik redelijk goed, niet slecht ook niet echt goed. Weet zeker dat een 8MP camera met 1080p recording en de andere nieuwe features (editing) meer dan voldoet aan mijn eisen.
De A5 chip (+1GB RAM?) die zorgt dat alles veel snappier wordt is ook niet mis. Zal zeker gaming goed gaan doen.
Ben ook wel onder de indruk van Siri moet ik zeggen, de filmpjes en eerste hands-on indrukken zijn erg goed. Lees mensen op verschillende fora al zeggen dat het een gimmick is en zeggen het nooit te gaan gebruiken maar misschien is dit wel de volgende (logische) stap naar het besturen van een smartphone. Na je vingers komt toch je stem op 2e plaats als 'input device'.(of hoort stem op de eerste plek?) Mensen vinden het raar als je in de trein bijv. tegen je telefoon praat, dit kan ik wel begrijpen maar misschien is Apple wel revolutionair bezig en zal het normaal worden/inburgeren in de loop van tijd. Misschien is het over 2 jaar wel heel normaal. Dit is niet zomaar een halve gare speech dictation of voice dialer, dit gaat veel verder en kan zoveel situaties enorm handig zijn.
Anyway ik ben tevreden met deze upgrade en ben volgende week vrijdag in Oberhausen om een iPhone 4S 64GB te halen
Laatst bewerkt: 5 okt 2011