[TV-Amerika] Breaking Bad

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door PBateman, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    net episode 11 van season 4 gezien, en damn dit is voor mij echt de beste en spannendste ep ooit in een serie. Wat een geniale serie \o/

en er komt nog een seizoen :)

2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dang, ik heb net S04E01 gezien en die zet de toon wel ff flink voor het komende seizoen! Dat wordt me wat.

3. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Wederom: Daaammnnn wat een episode!

4. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Meer heb ik er niet aan toe te voegen.

5. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Damn, wel enorm benieuwd wat er gaat gebeuren.
    D'r zijn wel indicaties dat het niet persé Gus hoeft te zijn die Brock heeft vergiftigd. Waarom zou Gus opeens zo mild zijn als die eerst wilt dat Jessy direct terug gaat om te werken en waarom stapt die z'n auto niet gewoon in. Misschien wat vergezogd, maar ik sluit het niet uit :9

6. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Deel de scepsis met Flinter. Something doesn't add up. Verder een geniale episode vol suspense _O_

7. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    [spoiler1]Hij geeft Jesse extra tijd omdat hij Jesse wel te vriend moet houden. Hij kan hem wel dwingen maar dan loopt alles uit de hand. Waarom hij zijn auto niet instapt blijft de vraag. Maar het is gebleken dat hij uiterst intelligent is en bovendien zaken heel goed kan aanvoelen. Wellicht is het een hunch, mede door de handelingen van Jesse, dat hij vermoed dat Jesse al weet dat hij achter de vergiftiging zit en dat hij samen met Walt werkt om hem van kant te maken. Misschien heeft hij wel afluisterapparatuur in de huizen van Jesse en Walt. Who knows. Maar het kan inderdaad nog alle kanten op gaan. [/spoiler1]

8. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft die oude handlanger van Gus dat niet in eerdere episode gedaan? Ik bedoel dus Mike. Kan mij daar iets vaag van herinneren.

9. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Waarom Gus auto niet in stapt is volgens mij puur intuïtie.. als je afgeluisterd hebt ga je überhaupt niet richting auto lopen. Gus voelt denk ik gewoon aan dat er wat mis is. Als wat slim was had hij wat meer explosieven geplaatst. Of in een bestuurbaar autotje gedaan en dan erop af gereden :D

Laatst bewerkt: 6 okt 2011
  10. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Ik ga er vanuit dat het Walt was die Brock heeft vergiftigd, maar niet met de ricine maar met een plant. In de allereerste scene zie je Walt bij zijn zwembad zitten en zijn revolver rondjes draaien, die wijst opeens naar een plant in zijn tuin waar Walt dan naar kijkt alsof ie een idee krijgt.
    Gus stopte volgens mij niet omdat ie dacht dat er iets met de auto was, maar omdat ie zich ineens afvroeg hoe Jesse kon weten dat Brock was vergiftigd aangezien Jesse helemaal niet bij die dokters naar binnen mocht, en dat wist Tyrus die het aan Gus zal hebben verteld. Denk dat in de finale Gus dan ook terug zal gaan naar Jesse in het ziekenhuis om opheldering te krijgen, om misschien daarna alsnog zijn auto in te stappen. Denk dat het laatste seizoen zal gaan om Walt en Jesse die de nieuwe kingpins zijn, en de DEA (Hank) en andere drugsbazen die achter beide heren aan zitten.
    Maar ik kan het helemaal mis hebben hoor, het zal niet de eerste keer zijn dat de schrijvers ons op het verkeerde been zetten.

11. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Mensen overdenken de boel hier een beetje heb ik het idee, terwijl het eigenlijk zo simpel is: matig schrijverswerk.

Walt zou nooit of te nimmer een volkomen onschuldig kind vergiftigen. Dat Jesse, zelfs met alles wat er tussen hen de laatste tijd heeft afgespeeld en in een vlaag van woede en verstandsverbijstering dit ooit zou denken, gaat er bij mij dan ook niet in.
    Het is gewoon een makkelijke en zwakke manier van de schrijvers geweest om de twee op dramatische wijze eerst tegenover elkaar te zetten en daarna weer bij elkaar te krijgen. Gus zit er dus logischerwijs achter, maar dat het dan allemaal weer een vooropgezet plannetje van hem is geweest is ook weer zo'n zwakke oplossing om het verhaal voort te stuwen imo.

En Walt die nu ook op afstand activerende bommetjes in elkaar knutselt, tja...

Op de laatste paar afleveringen na was de rest van dit seizoen sowieso al teleurstellend geschreven, dus ik kijk er eigenlijk niet eens van op dat het zo loopt.

Laatst bewerkt: 5 okt 2011
  12. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wut, slecht geschreven? 8) Laatste 3 afleveringen zijn beter dan welke serie dan ook die ik van de afgelopen 3 jaar zo even kan bedenken. D'r zitten enorm veel subtiele dingetjes in waardoor je juist kunt speculeren.
    Zo kun je zien dat Jesse iets laat vallen als die van de vrachtwagen loop naar de auto, hoewel dit ook een foutje kan zijn. Je ziet de zoom naar de plant in het begin; het kan een gifplant zijn, of hij denk juist aan de kunstmest om een bom te maken. De dikke assistent van Saul die Jesse zo lang fouilleert houdt iets vast, of het die sigaret is weet je niet zeker. Op het einde zie je nog de zoom op Walt z'n bril. Zal daar misschien een afluister ding inzitten, omdat z'n bril kapot was en iemand hem dus gemaakt heeft. Of wie weet zag Gus een reflectie, ook al laat hij dat niet weten. Ik vind het alles behalve matig schrijverswerk. Enige wat je aan zou kunnen merken is dat ricin door de Amerikaanse overheid wordt gezien als een stof van terroristisch aard. Zou iemand dat roepen in een ziekenhuis dan wordt de hele afdeling op lockdown geplaatst en komt d'r een enorm onderzoek.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    erg tof gevonden, maar zo diep is deze serie nog nooit eerder gegaan dus dat zal nu ook niet het geval zijn denk ik

Gus heeft gewoon gereageerd met de 'appropriate response' zoals hij zelf aan de telefoon zei. Daarnaast heeft hij op deze manier een mooie kans om Walt alsnog uit de weg te ruimen.

De Ricine is een beetje vaag. Zou 1 van de guards het gevonden hebben in Jesse zijn spullen terwijl hij bezig was?

Dat Gus de auto niet vertrouwde had hij alle reden toe. Hij ziet dat er nog steeds een band is tussen Jesse en Walt, dit was een perfect moment voor een aanslag en zijn auto is immers al eerder de klos geweest

kan niet wachten op het laatste deel!

14. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    De voorgaande twee afleveringen waren inderdaad eindelijk weer eens van een briljant niveau. Dit in tegenstelling met die daarvoor die toch enigszins teleurstelden. Zeker in vergelijking met de vorige seizoenen.

Ik weet dat het leuk is om te speculeren, maar soms kan je ook overdrijven.

Zo gaf chubby Jesse een normale 'pat down'. Of denk je nu echt dat hij met z'n dikke worstenvingers ondertussen wel even onopgemerkt die ene sigaret uit het pakje weet te ontfutselen. En die bril had Walts zoon laten maken terwijl hij nog lag te slapen. Daar heeft verder echt niemand meer aan lopen rommelen.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Flinter moet zelf een serie gaan schrijven, zijn speculaties zijn wel gaaf gevonden :D

16. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233

Toch stopt ie na het fouilleren iets in zijn zak zoals je ziet, dat hoeft helemaal niet die ene sigaret te zijn, maar kan wel gewoon het hele pakje zijn. Die sigaret heeft Walt helemaal niet nodig om dat gif te maken, dat kan ie zelf ook, maar als Jesse ineens een pakje zonder die ene sigaret in zijn zak heeft verdenkt ie natuurlijk direct Walt of Gus.

Die neger is verder idd een beetje lomp, maar zit wel in het ''A-team'' van Saul, looks can be deceiving. ;)

Er zijn genoeg redenen voor alle speculaties imo, en hoe vergezocht soms ook, het blijft leuk! :p

Die speculaties lees je op veel BB-topics/fora. ;)

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Seizoen is afgelopen nu?
    Edit: Ah nee 12 was deze week.

18. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Kan iemand me uitleggen waarom Saul Goodman
    zijn eigen leven op het spel zet door de politie te informeren over dreiging @ *naam kwijt* agent?

19. Sjorrit

Sjorrit w0t!

Leuk Bevonden:
    22
    lol

:')

20. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Haha, hoe is het nou met hem afgelopen? Gebroken nek? Bult op z'n hoofd? Dood?

Misschien heb ik het net gemist, maar ik hoorde alleen Saul zeggen over hoe hij het tegen Walt z'n vrouw moest vertellen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina