Dead Or Alive 5

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 14 sep 2011.

1. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb precies hetzelfde. Ik begon op de Xbox met Dead Or Alive 3, maar ik ben pas serieus gaan spelen door DOA Ultimate. Voor het eerst dat er een fighter online ging. En daar heb ik flink gebruik van gemaakt. Met Ultimate zo'n 4000 potjes online gespeeld. En natuurlijk direct overgestapt op Dead Or Alive 4. Dat was ook genieten geblazen. En zelfs voor de huidige standaard ziet DOA 4 er nog steeds heel goed uit. Met DOA 4 heb ik iets meer dan 2000 potjes online gespeeld. Sinds kort het spel weer opgepakt. Blijft een super spel, maar het niveau dat ik had ben ik wel kwijt. Toen ik zoveel tijd had gestoken in Ultimate en 4 dacht ik dat ik een liefhebber was van fighting spellen. Ik heb zo'n beetje alles gekocht: Virtua Fighter, Soul Calibur, Tekken, Marvel vs Capcom, Street Fighter etc. En alles sprak me niet aan. Alleen Dead Or Alive. Ik houd gewoon van het vechtsysteem. Er zitten zoveel combo's in het spel, en het is goed te doen om het uit te voeren. Je hoeft niet debiel veel te oefenen zoals in Street Fighter. En het countersysteem vind ik heerlijk werken.

Dus logisch dat ik zeer blij ben met een vervolg. Maar het is nu zo laat in deze generatie, dat ik het spel pas liever zag op de volgende generatie consoles. Maar goed, liever dit dan helemaal nooit. Ik heb het filmpje ook gezien, en het is duidelijk dat de graphics iets verbeterd zijn. Niks wereldschokkends, maar het ziet er iets realistischer uit. Qua animaties kan ik geen verschil ontdekken. Als ik die moves zie van Hayate en Hayabusa, dan ziet het er hetzelfde uit als in DOA 4. Maar ik vind DOA 4 helemaal niet houterig, dus DOA 5 mag van mij dezelfde animaties houden.

Om nog even in te haken op je statement dat Jann Lee te sterk is. Dat vind ik helemaal niet. Je moet gewoon de moves van de tegenpartij leren lezen. En dat vind ik met snelle characters lastiger dan met langzame characters. Online heb ik daarom vaak problemen met Christie. Jann Lee zijn moves vind ik makkelijk te blocken en te counteren. Zeker als een noob ermee speelt. Over het algemeen vind ik alle characters aardig in balans, al ben ik geen liefhebber van Tengu.

Laatst bewerkt: 16 sep 2011
  2. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Het komt denk ik voornamelijk omdat de DOA serie zo toegankelijk voor mensen die niet religieus bijvoorbeeld SF of VF hebben gespeeld. Ik was in de eerste instantie helemaal zat van SF omdat letterlijk die moves en combos moest grinden in training mode om ze onder de knie te krijgen, dit is erg wanneer iemand een complete beginner is tot de franchise/fighting games.

MK is een beetje hetzelfde verhaal, erg toegankelijk en je hoeft niet maanden te oefen om alleen de "basis" te kennen. Een misconceptie, voornamelijk bij de fighting game snobs, is dat de moeilijkheidsgraad van het uitvoeren van combos en simplele moves gelijk staat aan "goede" vechters, vechter met diepte. Al het andere is scrubby...

Waar het bij mij omgaat is of hjet op een beetje competief niveau kan worden gespeeld maar het meest belangrijke, of het leuk is.

3. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Goede spelers kunnen zich met DOA genoeg onderscheiden ten opzichte van de beginnende spelers. Al snap ik dat de "pro's" een hekel hebben aan de counter. Je kan in de basis winnen zonder een combo te hoeven maken.

Met DOA kan je met een beetje oefening al leuke dingen doen online. Met Street Fighter moet het zo'n beetje je leven zijn wil je online leuk kunnen meekomen. Dus de toegankelijkheid van DOA heeft zeker bijgedragen aan het feit dat het mijn favoriete fighter is.

4. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    De volledige gameplay versie van de TGS trailer is uit:
    [gt]721700[/gt]
    [yt]dJ7VpbCnJZg[/yt]

DOA5 lijkt toch echt wel de meest cinematische en spectaculaire gevechten te hebben van alle 3D fighters. Ziet er erg goed uit:)

5. Mac Chickgun

Mac Chickgun Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Lockum bedankt voor de footage! :thumbs:

Ik heb DoA4 ook meer dan 200+ uren gespeeld. Hoop niet dat de footage daadwerkelijk ook de eindversie kwaliteit wordt want de visuals stellen me toch wel teleur. Ook bij elke hit zo'n rare witte flash? Nee dat mogen ze ook wel weghalen.

En ja ik weet het, het is maar een vroege gameplay versie...

6. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Die witte flash krijg je ongeacht of het een hit is of een block, vnd dat dit alleen op block moet te zien krijgen, en misschien een andere effect wanneer het raak is. Ik heb moeite om te zien of mijn aanvallen raken, er zijn geen visual cues, zelfde geld voor MK, ook lastig om direct te registreren of ik door kan gaan met de combo. Maar dat ben ik, hoewel ik die effecten in Tekken behoorlijk lelijk vind.

Visueel is DOA5, vooral na het zien van de volledige trailer echt duidelijk verbeterd imo.

Op het einde, is dat een finishing move specifiek voor een KO, of iets dat meter gerelateerd is? vind meter in een vecht game meestal wel een goede toevoeging hoewel het niet een slecht uitgewerkte comback mechanic moet zijn(ala Street Fighter 4)

7. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Speel DOA4 sinds de launch online en speel ook geregeld met een paar vrienden hier op de bank, altijd leuk om tag of random versus te spelen.

Wat ik tot nu toe heb gezien bevalt me heel erg goed, had eigenlijk de hoop op een nieuwe DOA op de 360 al verloren. Heb wel het idee dat de timing niet zo handig is aangezien deze generatie niet zo heel lang meer te gaan heeft (maar goed, de 360 zal ook daarna nog wel jaren online te gebruiken zijn).

De witte hit-flashes mogen ze van mij er uit halen of in elk geval niet bij elke slag. Ik zie zo ook wel of het een high/mid/low is. En anders ga je toch even naar de training mode om te kijken waar je een slag moet counteren. Die flashes zijn imho totaal overbodig en door die flashes is het moeilijker te zien welke combo men uitvoert (belangrijker, waar men in de combo is). Jammer genoeg heeft Dimensions dit systeem ook (maar zijn de flashes minder overheersend meen ik). Ik geloof dat alle fighters het nu hebben : Tekken, Soulcalibur, MK, SF (?), etc. Tja blijkbaar moet die onzin erin.

Bij de eerste trailer zag ik trouwens 3 nieuwe moves voor hayate (1 super, 1 nieuwe en 1 aangepaste combo). 2de deel van de trailer toont een paar wijzigingen voor hayabusa. Die laatste super gebruikt wel de 'hadouken' met die blauwe laser-flash maar het lijkt er vooralsnog op dat busa niet de charge 'hadouken' heeft, hopelijk blijft die er ook uit, want de noobs op de 3DS blijven die move maar spammen (je kan em gewoon counteren of sidesteppen, maar doordat ze afstand proberen te houden wordt het een andere game).
    De animaties zijn verder hetzelfde als in DOA4, nog altijd de mooiste en meest vloeiende animaties vergeleken met de rest vd fighters.

Wat de graphics betreft, die zijn wel flink verbeterd. Technisch kan je gewoon niet zeggen dat er weinig verschil is. Wel is het even wennen dat ze de anime-look niet meer gebruiken, dat vind ik wel jammer maar dat went wel.. Het gaf DOA zijn eigen look, nu lijkt het wat meer op de rest: SoulCalibur, MK, Tekken

Ik ben verder benieuwd wat ze met de lobbies gaan doen. Die van DOA4 staan ver boven alle andere fighting game lobbies (en dat als 1 vd eerste online fighters van deze generatie). Hopelijk brengen ze de lobbies weer terug voor DOA5, maar slechts in een andere grafische setting. Het is erg leuk dat je in een lobby kan springen, kan kijken wie en wat ze spelen. Wat de connectie-ping is naar de verschillende spelers, rank, aantal games gespeeld etc. Ook fijn dat je mee kan kijken maar zelf niet speelt door in de lobby te blijven, veel vrienden en training gekregen op die manier.

Kijk ik echter naar DOA:Dimensions op de 3DS dan ben ik echter bang dat ze de lobby er helemaal uit gooien dan wel minimaliseren (ten gunste van minder lag). Er is op de 3DS helemaal geen lobby te vinden en de multiplayer is hierdoor ook waardeloos! met de lag valt het nog redelijk mee na een aantal updates maar er is totaal geen sociale omgeving, chat, invites etc. Heel jammer want je kan alleen maar met random mensen spelen, zelfs al heb je een paar 360-friends op je 3DS, je kan ze niet inviten.

nog wat DOA5 artikelen :
    http://translate.google.com/transla...en-3-nos-questions-a-hayashi-A0000096492.html

With the announcement this evening, we understand that Dead or Alive 5 up more than ever on the interaction with the surroundings. How does intervene in the game? Is it just scripts?
    There will be two types of events. Some will be more scripted, for example, when you attack, there will be parts of the scenery that will explode. Conversely, it will be possible to use other decorative elements to ensure various advantages during combat. Both types of interaction are part of the game completely

Does this mean that these events will be located? If I go out a sequence specific to a certain location of the arena, does it necessarily trigger an interaction with the scene at the end of the combo ?
    In the demo that you were shown, there was some kind of message we want you to enjoy. When you hit an enemy and it will go into the background, there will be some places where you have to use your knowledge of the game to know exactly where to send it. These locations vary depending on the level, so the management of distance is important, but other parameters will also come in. The game system will therefore allow different types of attacks that will not always have the same effect, which leads to a renewal in the strategy.

Ik denk dat de tweede interactie het launchen van de speler tegen een stuk van de omgeving is. In de trailer zie je een balk bewegen, ik denk dat je die kan gebruiken om iemand tegen aan te launchen om daarna een (langere) juggle te kunnen doen. maar ik heb nog geen bevestiging daarvan gezien.

http://www.1up.com/news/lack-itagaki-trash-talk-saddens-tekken-harada

http://www.gamepro.com/article/prev...is-vision-for-ninja-gaiden-and-dead-or-alive/

8. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Hieronder trouwens nog wat DOA 4 toernooi video's voor de mensen die DOA eens eens op tournooi niveau willen zien..

Vanessa vs Liefje ( World Semifinals CGS 08 ):

http://www.youtube.com/watch?v=0LjzCIw_v_c

Master vs Offbeat Ninja ( CGS'08 ):
    http://www.youtube.com/watch?v=HvPmTQG9ZoI

Perfect Legend vs Vanessa (WCG 07 Finals):
    http://www.youtube.com/watch?v=ck0keXntnbE

en in NL kunnen we ook wel wat, met Jim (Glyx / JimLoveTessa) en Krye:
    MASTER Vs JimLoveTessa NL
    http://www.youtube.com/watch?v=ufW7qxWOnLg

Dutch DOA4 WCG 2007 Finals : Krye vs Jim (Glyx)
    http://www.youtube.com/watch?v=oDH0yfTIYbs
    http://www.youtube.com/watch?v=Y6Rj4WK8UBQ

Hopelijk is DOA5 ook weer toernooi-waardig!

9. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Even "gefixed", vind dit wat makkelijker :)

Ben van plan om me helemaal te verdiepen in DOA5 aangezien ik de boot heb gemist met DOA2,3 en 4.
    Ik heb ze wel gespeeld maar nooit zodanig dat ik echt wist waarmee ik bezig was.

10. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ah, gewoon nu al beginnen! Doa 4 wordt online nog steeds gespeeld, maar er zijn niet zo heel veel games meer en vooral euro spelers zijn wat lastig te vinden (ivm lag).

anyway, als je serieus wilt beginnen kan dat eigenlijk nu al met doa 4, zoveel nieuwe moves zie ik tot nu toe nog niet dus als je 1 character neemt kan de moves + techniques gewoon nu al leren :)

bv :
    DOA4 Training Videos with Master (8 episodes):
    http://www.youtube.com/watch?v=ZI7lFdz3o3I

en

Perfect Legend's DOA Advanced Tactics (2 / 3? delen)
    http://www.youtube.com/watch?v=4Fn8QOpSqKU

ps: hoe krijg je die youtube's aan het werken? met de youtube icon in editor werkte het blijkbaar niet.

11. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Je moet de text achter de "=" uit de URL kopieren en in Youtube tags zetten, anders even m'n post quoten zodat jezelf ziet wat ik heb gedaan.
    Ik was al even opzoek gegaan naar wat uitgebreide tutorials en kwam op dezelfde filmpjes uit ;)

12. SamuraiPizzaDog

SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik hou van Dead or alive alleen speel et wel altijd met vriende op 1 scherm of mensen in me vriendelijst waarvan ik weet dat ze niet al te goed zijn :p
    Me kont word altijd geschopt door Japan of USA
    Ik hoop wel dat ze in het battle systeem niet teveel verandering in gaan brenge want ik vind Doa de lekkerst spelende fighting game!

13. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Bron

Hitomi en Ayane <3

Ik hou van de richting die ze op gaan met deze game:D

Om een idee te krijgen hou groot de grafische stap is tussen 4 en 5:

DOA5 is nog maar zo'n 15% compleet, dus kan je nagaan hoe het eindresultaat gaat worden, kijk persoonlijk erg uit na de gamemechanics.

Laatst bewerkt: 8 dec 2011
  14. SamuraiPizzaDog

SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

Leuk Bevonden:
    1
    Juist! hier zat ik echt op te wachten virtua fighter en tekken kunnen niks beginnen tegen DOA. Die trailer die ze met de tgs liete zien was ook heel dik, maar je zie met deze screens tog even wat meer betere gezichtsuitdrukkingen en emoties om het zo maar even te noemen. Dit kan ook gewoon niet fout gaan met deze game, gooi er maar nog meer nieuwe screens bij!

Ps. Is er geen Ninja gaiden 3 tread? :eek: ik heb zojuist ook dikke screens daarvan gezien.. online mode !!

15. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Het sterke punt van de Dead Or Alive serie zijn de dynamische omgevingen vind ik. Geen enkele andere fighter kan daaraan tippen. Ik hoop dat ze niet teveel doorslaan in dit aspect. Het klinkt veelbelovend, maar ze moeten het niet te gek maken. Qua graphics zie je inderdaad dat ze sprongen vooruit hebben gemaakt. De handen zijn niet mooi, maar over het algemeen ziet het er fraai uit.

Vind het wel jammer dat ze pas op 15 procent zitten. Dan had ik liever dat ze dit project hadden doorgeschoven naar de opvolgers van de PS3 en Xbox 360. Het zou een ideale launch titel zijn. Voor kerst 2012 hoef je dit spel dus niet te verwachten.

16. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Grafisch ziet DOA er in de pre-alpha(?) footage er ontzettend bruut uit, kwa gameplay heb ik even rondgesnuffeld op de grote sites gericht op DOA, hier zijn ze toch iets minder over bepaalde gameplay aspecten te spreken. Toegegeven ik ken het spel niet goed genoeg om te weten of het daadwerkelijk zo zorgewekkend is, het enige wat ik weet is dat ik erg veel lol heb gehad met alle DOA vechttitels.

Die 15% hoeft niet persé te betekenen dat de niet de 2012 deadline halen, het kan zo zijn dat de eerste 15% ontzettend veel tijd in heeft gezeten in het maken/tweaken van de engine, bepalen van artstijl, verhaal, modussen voor SP en MP, wat er in online moet of niet, wat er kwa vernieuwing in moet en weet ik wat. Nu kunnen ze misschien meer richten op het modelleren en testen van de characters en stages, iets wat na mijn idee sneller gaat dan het grondwerk leggen voor alles. Kijk maar naar MK9, hier hadden ze geen problemen om nieuwe characters te ontwikkelen in een korte tijd. Dus tja de andere 85% kan zo een stuk sneller gaan.

Maakt me persoonlijk niet uit hoe lang ze erover doen zolang het eindproduct maar goed is...hoewel het geen FF versus moet wordne kwa development hell xD

Er is een NG3 topic btw:
    Ninja Gaiden 3

17. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    De fighting puristen vinden DOA niets vanwege de counters. Je kan een potje winnen zonder een combo te maken. Dat is zeker zo, maar dat roepen ze al sinds Dead Or Alive 3. Ik heb daar geen probleem mee. Het counteren vind ik juist leuk, lekker dynamisch. Ik vind dat niet zorgwekkend. Fighters worden helemaal niet massaal gespeeld, het is meestal maar een klein clubje mensen dat overblijft. DOA is fijn, want het is niet zo hardcore als andere fighters. Met een beetje oefening kan je leuke dingen doen. Met Street Fighter kan ik oefenen tot ik een ons weeg, ik kan het niet. Met DOA ben ik al jaren competitief online, zonder dat ik uitblink. De moeilijke moves laat ik links leggen. Maar het zit zo tjokvol verschillende combo's dat er altijd wel combo's bijzitten die je snel onder de knie krijgt. DOA speel ik daarom al jaren terwijl ik bij andere fighters het na een paar weken voor gezien houd.

18. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    De mensen die "klagen" over bepaalde aspecten in DOA5 en het huidige DOA5zijn de hardcore spelers van DOA, het zijn geen spelers van SF die erover klagen, deze mensen weten waarover ze praten, en willen graag dat deze game een succes word, zowel voor de minder serieuze en de hardcore spelers. Dit zijn overigens dezelfe mensen die het countersysteem willen behouden in DOA, want dit maakt DOA uniek, maar wel getweaked m het eerlijk te maken. Ze verwijzen niet alleen naar het countersysteem. Game is nog vroeg in development, dus had waarschijnlijk niets moeten zeggen over wat andere mensen erover vinden want zij hebben ook niet alle informatie in bezit en kunnen te snel in "paniek" raken.

Is het trouwens niet zo dat je iemand kan counteren tijdens dat je in hitstun zit(dus dat je bent geraakt en de 2e inkomende aanval alsnog kan counteren terwijl dit een "combo" moet zijn. De window voor deze counter/holds whatever zijn behoorlijk groot dus mashen die hap en een lucky zijn?

Een vechter moet geen random elementen bevatten.

DOA5 gamespot preview impressies:LINK

19. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Zolang de gameplay vloeiend en snel is... ben ik waarschijnlijk wel tevreden.

20. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Dead or Alive 5 Alpha demo

PS3 krijgt de characters Hayate en Ayane.
    360 Krijgt de characters Rya Hayabusa en Hitomi.

Als je alle 4 de character wil dan moet je de collecter's editie halen van NG3.

Dit heeft mij wel meer initiatief gegeven om NG3 te halen en zelfs de CE...
    Persoonlijk speel ik sowieso liever met de 360 characters maar wil wel graag alle 4 proberen.

Laatst bewerkt: 15 dec 2011

Deel Deze Pagina