1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc! [Deel 22]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ziet er echt vet uit. Ben altijd al fan van Kuifje geweest.

    Enige film waarbij ik het ook niet erg zou vinden om de originele Nederlandse stemmen te horen die vroeger ook bij de tekenfilm serie zaten. Maar dat zal wel niet, zullen ze wel weer klote stemmen bij uitkiezen, dus dan wordt het maar de Engelse versie.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Die Nederlandse/Belgische stemmen waren inderdaad geniaal. Neem die cast en ik ga hem in het Nederlands kijken. :cool:
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Horrible Bosses

    Behoorlijk matige film. Sure ik heb een paar keer gelachen, maar overall gewoon een slechte film. Ook geen zin om een uitgebreide review te schrijven. Er zijn eindeloos veel betere komedies te vinden

    4
     
  4. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Gister ook gezien en ik deel deze mening. Viel me vies tegen na wat ik hier gelezen had van een aantal members, =(
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    same here, maar goed ik ben ook geen fan van het genre. Als ik al een komedie kijk dan liever een wat vagere zoals 'The Symbol' of een zwarte zoals 'A serious man' en 'Adams Apple's'. Maar goed het bezoek wilde een 'normale' film :+
     
  6. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik ken sowieso weinig echt grappige films..
     
  7. Edjuuuuuh

    Edjuuuuuh -

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    61
    Rise of the Footsoldier

    Heb hem zonet gezien. Echt een aanrader voor mensen die van gruwelijke films houden. Met hooligans, drugsbendes, vecht en schietpartijen. Een waargebeurd verhaal (volgens mij) gebaseerd op de essex bende uit Engeland.

    Echt een Gruwelijk vette film met een goed verhaal. :thumbs:
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  9. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb ook echt niks met Kuifje maar ga deze wel een keer huren. Zal voor mij ook de eerste film worden die ik in het NL gesproken ga kijken, normaal is het echt niet om aan te horen, maar dan moeten ze wel de oude stemmen gebruiken idd.
     
  10. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Citizen Kane (1941)

    Geroemd Amerikaans krantenmagnaat Charles Foster Kane sterft, waarna nieuwsverslaggevers zijn laatste woorden proberen uit te vogelen door het interviewen van sleutelfiguren in zijn leven. Via deze interviews(flashbacks) wordt zijn levensverhaal verteld.

    Een vrij unieke film moet ik zeggen. Ook heel goed. Het hoofdpersonage is fantastisch neergezet door Orson Welles en is enorm intrigerend. Er hangt een bepaalde mysterie rondom hem. Het is een man die zijn leven toe heeft gewijd aan het manipuleren van mensen om de publieke opinie te beïnvloeden. Een man die alleen overtuigd lijkt te zijn van zichzelf. Tekenend daarvoor is zijn tweede huwelijk, waar hij per se moest bewijzen dat zijn vrouw meer was dan 'doorsnee' en forceerde haar, compleet tegen haar wil, om operazangeres te worden.

    De film lijkt ook veel symboliek te kennen die hier mogelijk op hint: helaas snapte ik die nog niet allemaal. Daarvoor zal ik hem nog een keer moeten zien, denk ik. De uitleg van zijn dying words blijft ook een beetje open, al wijst het wel duidelijk in een bepaalde richting. Verder is de cinematografie geweldig: het camerawerk is heel sterk gepositioneerd en vanuit de juiste hoeken gefilmd. Visueel is het dus ook een aanrader, ondanks de gedateerdheid van de film.

    Uitstekende film dus, beste film ooit? Dat nu ook weer niet. Zoals ik het nu zie dan, want ik heb het idee dat ik hem nog niet volledig snap.
     
  11. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik vond hem behoorlijk vlak eigenlijk. Niet zo overtuigend in ieder geval.
     
  12. koenos1994

    koenos1994 Active Member

    Berichten:
    25
    Leuk Bevonden:
    0
    Gister Warrior gezien.

    Uitstekende film. Voor mij de film van 2011. Goeie acteerprestaties en sterk verhaal.



    Zeker een aanrader !
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2011
  13. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Never Let Me Go, The Tree of Life & Melancholia ook al gezien?
     
  14. Mac Chickgun

    Mac Chickgun Active Member

    Berichten:
    452
    Leuk Bevonden:
    1
    Zojuist Drive gezien.

    http://www.imdb.com/title/tt0780504/

    Stonden zoveel verschillende reviews op internet dat ik het toch zelf maar moest zien om te zeggen waar mijn mening bij toebehoort. Ik moet zeggen dat ik aardig verrast was! Het heeft maar 1 minpunt voor mij en dat is de film in het begin redelijk traag op gang kwam, maar daarna kijk je hem in één keer door zonder te willen pauzeren.

    Voor Tarantino fans zeker een aanrader maar pas wel op er zitten behoorlijk gruwelijk gewelddadige scene's in waar ik als verwent SAW kijker ook wel een beetje de ogen dichtkneep.

    Op IMDb een Metascore van 79/100 en kijker score 8.4

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Een must see!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  15. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Meen je dat nou? Eén van de meest overschatte films ooit, imho. Zo niet de.
     
  16. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik meen het. Film heeft echt wel indruk op me gemaakt. Overschat is hij sowieso, dat geef ik volgensmij ook aan.
     
  17. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ja, dat lees ik wel, maar je vindt het wel een uitstekende film. Ik vond het een halve lijdensweg.
     
  18. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    De film is slechts 2 uur, maar lijkt het dubbele te duren als je daarop doelt. Sommige scenes staan te lang stil en gaan te lang door. Ik moet zeggen dat ik daar echter weinig last van had dus heb ik het ook niet zwaar meegewogen. Misschien komt dat omdat ik al anderhalve maand geen films meer heb gekeken en ik mijn volle concentratie erbij kon houden.
     
  19. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Je moet de film ook wel in zijn context plaatsen natuurlijk. Het is om meerdere redenen een mijlpaal in de filmgeschiedenis geweest. Niet te vergelijken met hedendaagse films.
     
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Vond het tempo geen probleem, maar het moet wel ergens over gaan. Dit was zo stuitend saai in mijn optiek. De film was vooral een mijlpaal qua techniek en regie, maar narratief gezien is het een ramp imo.

    Maar het is wel laaaaang geleden dat ik 'm zag. En ook in een periode dat ik heel veel films keek. Wellicht dat ik in deze relatieve filmkijkdroogte ook meer waardering zou hebben voor CK.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina