1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc! [Deel 22]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik ga vanavond 'Following' kijken, de eerste film (op een short na) van Nolan (oa Memento)

    ben benieuwd

    http://www.imdb.com/title/tt0154506/

    low-budget en nog steeds redelijk kort overigens (71 minuten)
     
  2. HansSpijker

    HansSpijker Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    Best leuk en heel anders dan zijn latere werk (met uitzondering van Memento). Vond het zelf ook nog een best lastige film, ook heel sfeervol.

    Ik heb de afgelopen dagen een Tour de Horror gehouden. Ik heb veel goeds en veel slechte dingen gezien. Eergisteren was bijvoorbeeld buitengewoon matig. Rob Zombies The Devil's Rejects. Leuk conceptje voor een horrorfilm, afschuwelijk uitgewerkt.
     
  3. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    [​IMG]

    Net de eerste aflevering van Riget gezien. Is een miniserie van Lars von Trier uit 1994 bestaande uit 4 delen, dus ik post hier maar.

    Ben echt onder de indruk, de shots, de sfeer, het gebruik van een sepia achtige tint de hele tijd en wat ik tot nu toe van de acteurs heb gezien vond ik echt goed. Vanavond de 2e kijken, ben echt benieuwd hoe spooky het gaat worden.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Noem je nou Memento voor de mensen die Nolan mogelijk niet kennen? 8)
    Hij heeft toch wel behoorlijk wat bekender werk. :+
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Nee hij zegt dat dit de eerste film van Nolan is 8).
     
  6. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Nee niet, let op de 'oa'.
     
  7. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Net Sint gekeken. Ik weet ook niet waarom. Krijgt van mij een dikke 1. Wat een gare baggerfilm. Een parodie op de standaard Hollywood thriller uit de jaren 70/80, maar dan serieus bedoeld. Wat ontzettend slecht. Soms is zo'n film nog wel een beetje grappig. Dit was dat niet. Verschrikkelijk. Los van alles wat niet klopte, ergerde ik me ook ontzettend aan het gooische accent van iedere acteur in de film. De gemiddelde beveiliger van een willekeurig gebouw praat niet zo, de gemiddelde agent al helemaal niet.
    Nog een voorbeeld: die agenten zien iemand op een paard over de daken galopperen. Andere agenten achtervolgen die persoon, maar waarom weet niemand. Wat doe je dan als je je collega's wilt helpen? Je pakt je pistool en gaat meteen schieten!! Zelfs in zo'n hersenloze film als dit is dat een tergend domme actie.

    Ik weet ook niet eens waarom ik hier een minuut aan verspil om dit op te tikken. Als iemand hier ook maar de notie heeft deze film te gaan kijken. Bel me. Ik kom naar je toe rijden om je te overtuigen het niet te doen. Zo belangrijk vind ik het ja.
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. Reversed psychologie?:cool:
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    de hoofdreden dat ik Memento noem is omdat Following de grondlegger voor Memento was. En ik zei idd 'oa' :+Welke betere film dan Memento heeft hij overigens gemaakt dan?

    Morgen een kleine review

    tof om te lezen dat Riget bevalt! Beide dvd's liggen hier al ruim een jaar
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    The Prestige is mijn favoriete Nolan film... toevallig vandaag nog gekeken. Memento nog nooit gezien, tijd om dat eens te doen.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik heb het niet zozeer over betere, maar over bekendere. ;)
     
  12. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]


    Drive
    Zit in mn top 10 films voor dit jaar. Echt een super goede film, alles klopt gewoon. De muziek, het tempo van de film, alles klopt gewoon.
    8.7/10
     
  13. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Haha, shit, dat kan ik me eigenlijk nog wel voorstellen ook. Dat een paar mensen denken: challenge accepted.

    Indien dat gebeurt, dan bij voorbaat mijn excuses. Dat is anderhalf uur van je korte leventje dat je nooit meer terug krijgt.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Gisteren dus 'Following' gezien

    Following is de eerste lange film van Nolan en heeft duidelijk als inspiratie gediend voor Memento. De film kent dan ook grotendeels dezelfde set-up: een complot (list en bedrog) wat redelijk lastig in elkaar zit, maar wat vooral wordt veroorzaakt door het niet chronologisch laten zien van scenes. Daarnaast zijn het echt 1:1 relaties (sorry kan niet beter onder woorden brengen) die worden neergezet. De film is volledig zwart-wit en slechts 71 minuten lang. Een aanrader voor als je van Memento hebt genoten

    [​IMG]

    7,5
     
  15. Mac Chickgun

    Mac Chickgun Active Member

    Berichten:
    452
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zei toch dat het een goede film was? :b:
     
  16. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Echt waar ? Trailer al 4x gekeken en het deed me niks....
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Je moet ook niet de trailer kijken, maar de film. 8)

    Grapjes terzijde, het is echt zonde om een film niet te kijken, wanneer de trailer je niet aanstaat. Nu schijnt het bij Drive zelfs zo erg te zijn dat een vrouw de productiemaatschappij heeft aangeklaagd, omdat de trailer een verkeerd beeld van de film schept. :+
     
  18. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    4 november staat 'A Very Harold & Kumar 3D Christmas' gepland voor de USA. Maar ik kan nergens de Europese release vinden. Ook niet op IMDB. Weet iemand het hier toevallig?
     
  19. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ging echt plat toen ik dat las. :lol:
     
  20. Niightmareee

    Niightmareee JQINT

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Pfff kan niet wachten tot 8 december: New Kids Nitro.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina