1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 18]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 13 jan 2011.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ah ik de oplossing voor je

    http://kotaku.com/5838203/a-360-and-ps3-together-in-one-machine/gallery/1

    _O_
     
  2. AssasinOfDeath

    AssasinOfDeath Active Member

    Berichten:
    1.165
    Leuk Bevonden:
    0
    -/\
    /_\
    -|
    -|
    -|
    _O_
     
  3. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Ik merk de laatste tijd steeds vaker in games dat cutscenes en filmpjes in lage kwaliteit zijn. Te vaak is het gewoon pixelachtig als of ik een slecht filmpje zie op YouTube. Geeft dit gewoon aan dat we ondertussen toch wel oude hardware hebben en de 360/PS3 het niet beter aan kan of zijn developers gewoon lui en komen ze met lelijke filmpjes. Viel me echt op in Deus Ex Human Revolution bijvoorbeeld.
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat ligt puur aan de gebruikte codec. Veel devs gebruiken nog Bink Video voor de cutscenes.

    Geen idee waarom er geen h.264 gebruikt word maar dat zou al een wereld van verschil maken. Daarmee kun je namelijk wel hoge kwaliteit in een relatief klein videobestand krijgen.

    Zelfs voor de PS3 met zn Bluray opslag word om onbegrijpelijke redenen vaak nog Bink video gebruikt. Dat was okay ten tijde van de PS1/PS2 maar is nu echt heel erg achterhaald.

    Het is toch eigenlijk niet goed te praten dat je spel er in-game beter uitziet dan in een in-engine naar video gedumpte cutscene
     
  6. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Bink wordt nog gebruik door het gebrek aan opslag bij de 360. Omdat veel games multi-platform zijn (maar als lead de 360) doen maar weinig developers de moeite om een beter kwaliteit van filmpjes te gebruiken bij de PS3.

    Games waarbij er wel een verschil: FF XIII (vrij groot verschil), Darksiders (miniem verschil) en dat zijn zo de enigste games die ik van buiten ken waarbij dat het geval is :+.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    bij de ps3 zouden er technisch gezien geen beperkingen moeten zijn en je zou toch zeggen dat een hogere kwaliteit cutscene op de disc zetten geen probleem moet zijn.

    FFXIII is het verschil idd erg groot op, dus het kan wel.

    Maar goed, ik had sowieso al lang gehoopt op een aankondiging mbt een nieuwe generatie
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Gears Of War 3 heeft het ook enorm, echt zwaar lelijk. =(
     
  9. Weecow

    Weecow Gamer

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox 360 blijft de beste, WII blijft leuke voor de kleintjes en de ps3... weet ik niet :p
     
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ook prettig dat je deze mening een onderbouwing geeft. :)
     
  11. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb deze generatie gekozen voor de PS3 (terwijl ik met mijn originele xbox veel plezier heb gehad), maar overweeg nu toch sterk om een 360 te halen.

    In het begin deed het gemis van ingebouwde wifi en de vele gevallen van defecte xboxen mij overstappen van de Xbox naar de PS3, maar nu deze kwesties tot het verleden behoren knaagt het toch wel aardig.
    Gister ouderwets de Xbox weer aangesloten en lekker met z'n 2en op de bank DOA3 spelen, wat genieten _O_ Ook nog weer even Halo in co-op gespeeld op legendary, daar kan geen Killzone/resistance tegenop!
    Daarnaast vind ik de houding van Sony tegenover haar consumenten onbehoorlijk .

    Binnenkort maar even marktplaats afstruinen :9
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  13. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Gears Of War 3 ziet er wel al mooi uit hoor. Dan nog cutscene die mooier zijn dan in-game vind ik persoonlijk maar niets. Dan heb ik eerder een gevoel zag heel de game er zo maar uit.

    Elke console gaat toch beperkingen hebben. De ontwikkelaar zijn steeds sneller om alles uit de console te halen. Terwijl bij bij de tijd van PS2 het toch een tijd duurde. Dat dat dingetje nog Black kon draaien. Ze mogen van mij nog even door met de huidige. Ze kunnen nog zoveel dingen proberen. Zoals Dice met Battlefield 3 doet en wat de ontwikkelaars van Rage doen.
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Truukjes om deze gen overeind te houden? Heeft daar niet mee te maken, ze kunnen niet meer performance uit deze gen persen dan ze al kunnen (ja ok, beter optimaliseren enzo maar dat is ook niet oneindig). De optionele high-res is gewoon om om te gaan met de keuze van MS om ooit een HDD loze 360 te verkopen. Voor de PS3 wordt het dan weeral mogelijk gedaan om de mensen met een kleine HDD tegemoet te komen (dit geldt ook voor de eerste 360 versies met HDD).
     
  15. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Idd wat Pegas zegt, daarnaast vind ik het opzich wel een goede zet van Dice/EA. Meerdere developers zouden dit moeten doen, dan maar een dvd'tje wisselen maar als het eenmaal geinstalleerd is ziet de game er een stuk beter uit. Ben benieuwd hoeveel mooier het wordt.

    Over de Next Gen gesproken...
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Wat een verrassing. Net als Sony employees ook gewoon al bezig zijn met de PS4. Dat had ik de wereld ook nog wel kunnen vertellen. :+
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Waarschijnlijk zijn ze in 2006 al weer verder gegaan met de next-gen, zoals met alle producten zijn ze al bezig met een opvolger zodra of zelfs nog voor het huidige product uit komt. Lekker non-nieuws weer 8)
     
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Klopt het waren eerst alleen geruchten, nu zijn het dus ook echt werknemers die wat naar buiten vertellen. Dat is het verschil. Want er waren eerst alleen geruchten dat EA en andere developers al een 'Xbox 720' hadden staan.

    En dat er al aan gewerkt wordt is ook niet echt nieuws, hoop dat er binnenkort wat specs gelekt worden.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2011
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Tech analysis van Forza 4 door DF. Natuurlijk zit er ook een stukje Forza 4 vs GT5 in en zoals enigzins was te verwachten hebben beide hun sterktes en zwaktes. Het is ook wel duidelijk dat de 360 (en PS:cool: praktisch volledig maxed out zijn. Ben stiekem toch wel benieuwd hoe mooi race games (en vooral eigenlijk de cockpits) op de next-gen zullen zijn.
     
  20. Zamaster360

    Zamaster360 Mr. Coöp

    Berichten:
    127
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze generatie ben ik eigenlijk alleen teleurgesteld in de Wii. Vooral qua goede titels valt het behoorlijk tegen. De ps3 en 360 doen het voor mij verder prima qua game releases. Verder heb ik zelf niet zoveel last van de technische verschillen tussen de PS3 en 360. Als de games maar goed zijn, want daar draait het uiteindelijk toch allemaal om.

    Maar ik zit wel erg te wachten op de next gen voornamelijk ook omdat de grafische verschillen tussen de games die ik op mijn 360/PS3 speel en die ik op mijn game pc speel, toch wel pijnlijk groot zijn. Wii U is leuk en aardig, maar dat lijkt me toch meer een Wii van de huidge tijd en die komt ook pas volgend jaar uit. Waar blijft mijn 720 en PS4?
     

Deel Deze Pagina