[XOne] Pro Evolution Soccer 2012 [Deel 3]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Als het goed is, kan je de game nu practisch overal kopen, dus kijk dan zelf maar dat ik gelijk heb \o/

2. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Ze zijn iig beter dan in de demo. Ik heb gisteren 5 wedstrijden gespeeld en geen blunders gehad. Moeilijke ballen tikt hij netjes achter, ipv naar voren, zodat er geen gevaarlijke rebounds plaatsvinden.

Heb het echter nog niet lang genoeg gespeeld om meer te vertellen. Sta nu 4 goals voor 1 goal tegen (vrije trap). In de demo kreeg ik soms lullige goals tegen, nu nog niet gehad > tjah... een vrije trap van Zlatan.

3. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    _O_

Mooi gesproken. Zoals altijd ligt de waarheid in het midden. Je mag 5x raden wie er een mening heeft die ertussen in zit 8)

Zonder dollen:

De keepers zijn een minpunt in PES 2012, dat ga ik niet ontkennen. Ik vind wel dat de keepers in PES al vanaf het eerste deel ooit een minpunt van de game zijn geweest. Daarom snap ik het probleem van Ice Dwight niet helemaal. Als je vroeger kon leven met de keepers, dan kan je het nu ook.

Ja, je zult een wedstrijdje hier en daar verliezen omdat de keeper een meer dan grote blunder zal maken. En ja, dan vervloek je die hufters. Maar in alle eerlijkheid zie ik gewoon geen verschil tussen de keeper in de retailversie van PES 2012 en die van -pak 'm beet- PES 2011. Dus op de vraag of de keepers beter zijn dan in de demo... Hell yeah. Dat was je oorspronkelijke vraag. De vraag of jij de keepers voldoende vindt om een aanschaf te kunnen verantwoorden voor jezelf, die kan ik niet voor je beantwoorden.

Overigens heb ik geen hekel aan Fifa, ik snap alleen niet waarom men die game ziet als ultieme simulator van de edele voetbalsport in gameformaat. Met een AI van je medespelers om nou niet heel heet van te worden en wedstrijden met goals die regelmatig nogal op elkaar lijken kun je moeilijk spreken van een simulatie. Ik heb overigens flink wat Fifa 2012 gespeeld, maar ik word er niet warm van.

Laatst bewerkt: 12 okt 2011
  4. Un4

Un4 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    BLES code staat inderdaad op de disk zelf. Vorig jaar was de UK versie een andere dan de NL versie, vandaar mijn vraag.

5. IceDwight

IceDwight Registererered User

Leuk Bevonden:
    0
    haha hij is leuk, maar dit is puur van wat ik heb meegemaakt, je zult zelf zien dat rollertjes nog steeds een groot probleem zijn bij keepers.
    Keepers waren altijd wel matig maar viel me dit jaar gewoon erg op, mede ook door de demo,

Maar sinds ik PES heb, heb ik Fifa niet meer aangeraakt, maar qua keepers vind ik Fifa beter (rest van die game is erg matig) (voorkeur is nog altijd PES he ;))

@Cyrax, keepers zijn al jaren ruk bij PES (dat wist ik) ik vind het ook raar dat daar gewoon niets aan gedaan wordt, maar ik ga dan express er nu op letten en mijn mening is dat ze zelf slechter zijn dan vorig jaar.

Krijg denk ik op prof maar 2 echte kansen op het goal (1 een afstand schot, vaak onhoudbaar en dat tel ik ook niet mee als een keepersfout) maar vaak komt het voor dat een rollertje gewoon simpel kan worden tegengehouden maar de keeper de bal erin kijkt.

Laatst bewerkt: 12 okt 2011
  6. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Denk je ook daadwerkelijk dat de keepers in PES 2012 slechter zijn dan die van PES 2011 of PES 2008? Of komt het door de demo en ben je er daarom extra op gaan letten en valt het slechte keeperswerk je daarom nu op?

Want SNK gaat de keepers nu ook slecht vinden, want je gaat er nu veel meer op letten. Als ik echt goed ernaar kijk, dan ga ik het spel in de kast leggen want het niveau is gewoon niet heel hoog. Alleen bij het uitkomen vind ik de keeper in PES redelijk overkomen. Soms niet, dan komt hij echt te dom uit, maar vaak is het wel redelijk goed.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.609
    Alsof je erg goed moet opletten of een keeper goed of slecht is 8).

8. IceDwight

Leuk Bevonden:
    0
    Had me post ge-edit, maar idd door de demo ben ik er extra op gaan letten, wat hij vooral dom doet.
    Het gepruts van de keeper is al jaren zo, maar het gaat je op een gegeven moment opvallen omdat de goals hetzelfde worden.

SNK moet zelf weten wat hij van de keepers vind, ik ben hier niet om te overtuigen dat de keepers slecht zijn, ik vind ze slecht een ander niet ik ga dan niet tegen hem zeggen van ja ze zijn slecht en het is niets anders.

Ik geef slechts me mening, ik ga er alleen tegen als mensen op mij reageren zeg maar ;)

9. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Als de keepers in de demo's niet zo slecht waren als het geval is geweest, dan was de ophef veel minder geweest jah....

De keepers zijn altijd middelmatig geweest, maar door de demo denkt iedereen nog steeds dat ze zo slecht zijn als in de demo. Ik heb in alle PES delen zo vaak wedstrijden verloren door slecht keeperswerk. Soms echt blunders maar vaak vroeg ik me af of zo'n bal dan al dan niet houdbaar was. En soms, bij grote twijfel, keek ik de replay en daar werd ik dan vaak een beetje verdrietig van. Dus als we nu met zijn allen gaan doen alsof PES altijd heerlijke keepers heeft gehad, dan vraag ik me af of ik soms al die jaren het verkeerde spel heb gespeeld.

10. miQe Amersfoort

miQe Amersfoort Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je beter je best doet heb je, als het goed is, helemaal geen last van slechte keepers want dan komt de tegenstander niet in de buurt van jou doel :+

11. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Dat verklaart waarom ik wel weet dat de keepers altijd middelmatig zijn geweest. Ze kwamen zo vaak bij mijn doel :+

12. IceDwight

Leuk Bevonden:
    0
    @Cyrax77

Vraagje aan jou, dit is al een aantal jaar zo
    Maar maybe dat jij of Han de reden weet waarom the fuck ik geen druk kan zetten op cpuspelers bij een ingooi bij het strafschop gebied van de tegenstanders als zij ingooien?

Bij het jeugdteam wat ik coach moeten ze dat altijd doen, als zo een situatie gebeurt.

13. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Krijg jij maar 2 kansen op de goal of de CPU?

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.609
    Ik heb de demo 1x gespeeld en heb de game nog niet... Maar als ik bv. van die fouten tegenkom waarvan m'n mond openvalt, dan heeft dat toch weinig te maken met perceptie?
    In 2011 waren de keepers gewoon degelijk en deden ze wat ik verwachtte. Als ze in 2012 opeens slechter zijn dan zie je dat gelijk.

15. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Weet ik ook niet, erg suf vind ik dat altijd. Misschien om misbruik te voorkomen, zoals je vroeger dichtbij de tegenstander kon komen als de keeper de bal uittrapt naar de dichtsbijzijnde speler. Nu sta je onvrijwillig altijd dertig meter verder terug. Bij een ingooi gaan de spelers automatisch weer terug in hun oorspronkelijke positie, het spel gaat niet direct door als het ware. Je krijgt altijd even een zwart scherm (vaak wel iig) en dan staat iedereen weer op zijn plek. Zoiets zal het zijn.

16. IceDwight

Leuk Bevonden:
    0
    CPU ;) krijg meerdere kansen (mis regelmatig nog maar moet er nog inkomen)

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.609
    BTW wat zijn de kansen als ik nu ff naar de MM loop en hij ligt daar?
    Anders rij ik even langs.

Ja ik weet het dat ik een hekel heb aan zulke vragen :+

18. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Als de keepers in de demo nou eens niet zo slecht waren geweest, dan was er geen groot issue geweest bij de retailversie. Dat heeft alles te maken met perceptie.

De keeper is in mijn ogen veel beter dan in de beide demo's, maar nog altijd van middelmatig niveau met uitschieters naar beneden hier en daar. Met de beste wil van de wereld zie ik geen verschil met de 2011 versie (en die heb ik veel gespeeld), of te weinig om het opvallend te vinden. Dus ik denk inderdaad dat omdat de keepers in de demo zo slecht waren dat iedereen zich fixeert op de keepers en daarom denkt dat deze in PES 2011 veel beter waren. Dat kun je vreemd vinden, maar ik vind het vreemd dat je dat niet snapt 8).

19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Drie potjes gespeeld, en speelt weer lekker. Update was er ook al, dus alles is up to date. Raak alleen nu al geïrriteerd aan de sprint bug, patch die shit snel. Straks met Oţelul Galaţi aan de Champions League beginnen, awesome. _O_

Ah nee, eerst wachten op option file. :+

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.609
    Ik moet nog spelen.
    Ik zeg alleen maar, dat als de keepers nu opeens dikke fouten maken, ze nooit even goed kunnen zijn met 2011. Want anders was mij dat in 2011 echt wel opgevallen.
    Maarja voordat ik hier wat zinvols over kan zeggen moet ik eerst de game hebben.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina