Is dat in feite niet zo bij elk vechtspel, shooter en racegame?
Als je teveel gaat veranderen dan wil niemand het spel meer spelen waardvoor het zo geliefd was.
Het feit dat de helft van de cast uit nieuwe characters gaat bestaan, een quickstep, toevoeging van meter dat voor verschillende doeleinden zoals Brave Edge moves(EX moves, verbeterde moves met extra eigenschappen) en Critical Edge(Supers, cinematische combos die veel schade doen) kan worden gebruikt, is opzich al meer dan genoeg verandering. De damage op je outfit is gelukkig nu alleen cosmetisch, nog een plus imo. Tja, het uitvoeren van moves/combos is nooit geweldig geweest op een xbox controller.
Guard Impacts(GI) wat je ook had in SCIV waren daar alleen een parry die je niet kon opvolgen met iets hebben nu de eigenschappen van Just Impacts(JI). Oftewel als je in SCV een GI doet parry je diegene én kan je het opvolgen met een move/combo. In SCIV kreeg je op "random" momenten Just Impacts, hier kan je nauwelijks op trainen. Nu met de combinatie van meter en een GI is er een risk-reward verhouding, als je de GI whiffed sta je open, wanneer succesvol kan je het opvolgen. Omdat het gebonden is aan meter en de timing minder strict is dan JI's kan je deze gelukkig niet zomaar 'spammen" en moet je een keuze maken hou jij je meter spendeert.
Vind het een goede afweging en meer gebalanceerd dan SCIV. Wederom iets wat de gameplay veranderd/vernieuwd. Ik denk als je snel een blik werpt op SCV het ontzettend veel lijkt op z'n voorgangers, met name SCIV, maar volgens mij moet je echt meer letten op de nuances. Dit is overigens niet alleen aan jouw gericht, ook meer aan de andere mensen die denken "dit is precies hetzelfde spel als IV". Kijk bv naar COD: MW2 en COD:BO,ze lijken ontzettend op elkaar maar tegelijk zijn ze ook erg verschillend.
Kijk persoonlijk meer uit naar SCV dan dan dat ik toen deed voor SCIV.
Je had trouwens toch een fightpad?
Gameplay videos van goede kwaliteit, zowel het vechten zelf als de resolutie:
[yt]hfiTaGaTlP4&[/yt]
[yt]TVglJYvDsnA&[/yt]
[yt]ju1qRlr8__Q&[/yt]
[yt]7Xfj7PhGhcg&[/yt]
[yt]q4G_BeNi064[/yt]
Laatst bewerkt: 2 okt 2011