Met hem bedoel je Cap America? Howard Stark was op zoek naar dat blauwe vierkante ding en vond dat. Cap America is gevonden door die random dudes aan het begin van de film die dan weer Shield hebben opgebeld om hem op te halen.
Captain America: The First Avenger
Vond hem eigenlijk behoorlijk saai, het deed me weinig in ieder geval. Het begin is wel tof en brengt een mooie sfeer mee. Maar vanaf het moment dat Rogers transformeert naar Cap begint de film een beetje te rushen. Actie vond ik maar matig, en ik voelde ook niet echt wat tussen Cap en Red Skull (waar Hugo Weaving overigens wel weer een baas in was). Overall toch wel wat vermakelijker dan Thor maar beide komen nergens in de buurt van de Iron Man films en The Incredible Hulk. Beste momenten waren eigenlijk de stukken dat linkt naar The Avengers en de andere films.6
Geniaal hoe alles nu als een gehele lijn loopt. Dat blauwe ding dat waarschijnlijk van Asgard of van een van die planeten van Thor vandaan komt. Uiteindelijk bij de Red Skull komt en het gebruikt, en dan uiteindelijk bij de pa van Stark terecht komt. Jaren later hebben ze het geperfectioneerd en gebruikt Tony het voor zijn pak. Fucking nice! Volgens mij heeft dat wapen van Loki in The Avengers dezelfde soort krachten als dat blauwe ding.
Ohja, vergeten. Aan het einde van Thor zie je dat blauwe ding weer bij Fury die het laat zien aan die dokter die is overgenomen door Loki. Nicenicenice