1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc! [Deel 22]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    KUNG FU PANDA 2 ! :+

    Captain America zuigt stierenballen, denk ik
     
  2. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Absoluut niet. Wat mij betreft een van de betere films van dit jaar.
     
  3. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik heb echt het idee dat ik 1 uur en 20 minuten naar helemaal niets heb zitten kijken. Verbazing was het enige wat ik voelde, de volledige film.
     
  4. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Dat was toch ook de bedoeling? 8) Ik bedoel, dat wordt in de eerste minuut van de film al verteld. Dat ze dan vervolgens slagen in het waarmaken van die belofte is juist een pluspunt. Daarnaast zit de film vol met verwijzingen naar Lynch & Hitchcock, is het cinematografisch gezien echt buitengewoon knap gedaan (een shot van een rollende band interessant houden is nou niet heel erg makkelijk), en is de film zo bizar dat 't echt hilarisch is. Als je wat verder kijkt dan het gekke zit er inhoudelijk ook echt wel veel in, een flinke dosis kritiek op filmkijkers.
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Jullie hadden gelijk, wat een vette film :thumbs:

    Hij stond me trouwens wel vaag bij, ik heb hem volgens mij 10 jaar geleden ook al gezien, maar wist nog maar hele kleine stukjes :+

    Maar dit is een briljante film, zeker een 9+ waard!
     
  6. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Film begint met vraag waarom dingen bepaalde dingen gebeuren zoals ze gebeuren: "Zonder reden"

    Leuk dat je dat ludiek aan de kaak wil stellen maar niet met zo'n baggerproductie als Rubber.

    Het kon mij niet blijven boeien. Ik heb het echt uit moeten zitten.

    Nee, ik vind het echt heel erg ondermaats.
     
  7. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, en dan wordt er gesteld dat de hele film een ode is aan 'no reason'.

    Waarom vind je het nou ondermaats en een 'baggerproductie' dan? Inhoudelijk ben je er nog niet echt op ingegaan.
     
  8. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Omdat het (imo) de bedoeling is om dat op een leuke/ludieke wijze aan de kaak te stellen (zoals ik hierboven al zei). Daarin slaagt de film totaal niet.

    Ik ben niet zo'n filmaddict dat ik al die verwijzingen naar Hitchcock en Lynch zie en misschien maakt het de film dan een stuk aangenamer, maar ik kan me dat amper voorstellen.

    Wat maakt het voor jouw dan zo'n goede film? Grappigste film die je ooit hebt gezien? Meerdere malen hardop gelachen?

    Nee, niets van dat alles voor mij.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik ga er toch naar toe. Alles van Star Wars (nog eens) in de bios zien lijkt me super, en wie weet is het 3D goed uitgewerkt.
     
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Bah,

    Zijn er ook plannen voor de andere films? Want anders is the Phantom Menace wel een belabberde keuze.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Moest gelijk aan Southpark denken en de Indiana Jones episode. :+
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ja, heb ik een internetverslaafde zoekfreak horen zeggen. Gozer zegt dat het per jaar is, maar soms lult die wel eens wat.

    Titanic doen ze ook weer in de bios, net als die Horror film The Lion King.
    Beide in 3D.

    Heb trouwens van de week Black Death gezien. Kutfilm, behalve Bean dan. 3/10.

    Ironclad ook gezien met Purefoy onder andere. Hele toffe film imo. 7.5/10.
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    :confused:
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Captain America

    Vond het begin zeer sterk. Je hebt sympatie voor Rogers en ze brengen het rustig en met Schmidt was het ook goed uitgewerkt

    Maar als hij Captain America is en echt gaat vechten gaat de film wel heel snel moet ik zeggen. Actie scenes komen niet echt los en het verhaal gaat ook snel. En een echte climax is er ook niet. Verder vind ik Captain America wel tof maar het had beter uitgewerkt kunnen worden. Al en al vond ik hem nog steeds beter dan Thor maar hoop dat ze niet het verpesten met The Avengers en hoop ik echt dat ze daar de tijd voor nemen (Watchmen achtig)

    Wel een vraagje

    We zien Stark op het einde zoeken naar hem. Maar dit is toch de vader van "Iron Man" Stark? Hij vind hem toch niet? Maar "Iron Man" Stark vind hem toch?

    6.7/10
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik doel meer op een specifieke scene, maar dan had ik ook even :+ erbij moeten plakken.

    Zeker wel een horrorfilm voor een 8 jarige. Gewoon wreed en eng die ene scene. :'-(
     
  18. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Volgens mij ken je het verschil niet tussen horror en drama :lol:
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wij hebben onze eigen Sheldon..
     
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Met hem bedoel je Cap America? Howard Stark was op zoek naar dat blauwe vierkante ding en vond dat. Cap America is gevonden door die random dudes aan het begin van de film die dan weer Shield hebben opgebeld om hem op te halen.

    Captain America: The First Avenger
    Vond hem eigenlijk behoorlijk saai, het deed me weinig in ieder geval. Het begin is wel tof en brengt een mooie sfeer mee. Maar vanaf het moment dat Rogers transformeert naar Cap begint de film een beetje te rushen. Actie vond ik maar matig, en ik voelde ook niet echt wat tussen Cap en Red Skull (waar Hugo Weaving overigens wel weer een baas in was). Overall toch wel wat vermakelijker dan Thor maar beide komen nergens in de buurt van de Iron Man films en The Incredible Hulk. Beste momenten waren eigenlijk de stukken dat linkt naar The Avengers en de andere films.6

    Geniaal hoe alles nu als een gehele lijn loopt. Dat blauwe ding dat waarschijnlijk van Asgard of van een van die planeten van Thor vandaan komt. Uiteindelijk bij de Red Skull komt en het gebruikt, en dan uiteindelijk bij de pa van Stark terecht komt. Jaren later hebben ze het geperfectioneerd en gebruikt Tony het voor zijn pak. Fucking nice! Volgens mij heeft dat wapen van Loki in The Avengers dezelfde soort krachten als dat blauwe ding.

    Ohja, vergeten. Aan het einde van Thor zie je dat blauwe ding weer bij Fury die het laat zien aan die dokter die is overgenomen door Loki. Nicenicenice
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina