Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Anyone? Om iets specifieker te zijn, zodra een progje op de background refreshed, in dit geval last.fm die naar een nieuw nummer springt, popt hij (half) door de voorgrond applicatie heen.

2. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Nee dat nog niet. Ga ik morgen even doen.

3. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is de beste manier om op een bestaand netwerk een draadloos netwerk aan te sluiten?

Ik heb een bedraad netwerk en op de plek waar de modem/router staat kan geen draadloos router worden gezet door de signaalsterkte. Nu heb ik op op bedraadnetwerk een draadloze modem aangesloten. Dat werkt best goed alleen heb je dan twee verschillende netwerken. (bedraad: 192.168.1.xxx en draadloos 192.168.0.xxx)

Wat je dan hebt is dat computers en apparaten op het draadloos netwerk vaak moeite hebben om pc's op het bedraad netwerk te vinden en omgedraaid. Automatisch vind hij ze niet, als je handmatig de netwerkadressen invult werkt het wel. Alleen werkt dit dan vrij onhandig bij bijvoorbeeld een netwerkprinter.

Nu kan ik de draadloos router ook vertellen dat hij geen ip adressen moet toewijzen aan apparaten, maar dan werkt het helemaal voor geen meter.

Is er een instelling in de draadloos routers dat deze als splitters functioneren? Zodat alles op het netwerk 192.168.1.xxx blijft? Of moet ik hier een andere apparaat voor hebben? Een accesport ofzoiets?

Deze maand wordt er glasvezel aangelegd en de internet aansluiting komt op een andere plek te liggen als hij nu ligt. Hierdoor moet ik het netwerk toch gaan aanpassen en ik bedacht, laat ik het nu in 1x goed doen.

Ik heb het volgende schema voor ogen:
    Ik weet dat het beetje omslachtig is, maar zo kan ik gebruik maken van de al bestaande kabels en het is nu eenmaal een groot huis. Nu staat de modem op zolder en daar komt alles samen, daar blijf ik maar gebruik van maken.

Als tweede vraag: Het draadloos apparaat moet een sterk signaal verzenden. Ik heb nog geen draadloos modem gehad die een signaal door het hele huis krijgt verzonden. Wat zouden jullie mij aan raden? Is het bijvoorbeeld mogelijk om twee kastjes te hebben die draadloos uitzenden en elkaar versterken? Ik heb nu een tijdje met twee netwerken in een huis gewerkt en dat is niet optimaal.

Alvast bedankt!

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Je kan het beste de DHCP server uitzetten van de wireless router en dan op een of andere manier instellen dat ie als wireless switch dient, maar of dat kan weet ik niet..

Doe ook eens wat onderzoek naar Wireless Repeaters, Wireless Extender of Access Points. In principe kunnen al deze apparaten jouw Wireless bereik probleem verhelpen.

5. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Heel fijn, uit het niets krijg ik ineens een BSoD wanneer ik een video wil openen. En dit blijft hij doen. Ook wanneer ik uTorrent wil openen. Ook kan ik geen systeemherstel doen, omdat die ineens helemaal leeg is. Heel vreemd allemaal. Maargoed, de laatste tijd deed hij toch al een beetje vreemd, dus zodra ik mijn HD op heb gehaald bij mijn ouders ga ik hem maar eens leeghalen. Heb helaas geen code+windows 7 CD gekregen, dus moet het maar met de standaard software van DELL doen en hem herstellen naar de fabrieksinstellingen.

6. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    probleem verholpen.

Laatst bewerkt: 16 okt 2011
  7. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    vraagje,

ik heb een tijdje geleden een nieuwe PC gekocht. alles geinstalleerd etc etc maar telkens als ik nu mijn PC opstart, wat echt snel gaat dan duurt het altijd even voordat ik internet heb... elke keer staat er een waarschuwingstekentje rechtsonderin. Als ik dan even wacht krijg ik wel gewoon connectie maar normaal ( net als met mijn laptop ) moet ik toch gewoon gelijk internet krijgen?

Opzet is: Modem > Router > switch > PC / xbox.

Xbox heeft daarintegen wel gelijk internet....

Iemand enig idee? heb al vanalles geprobeerd, alles opnieuw aanzetten, wat exztra poorten open zetten, firewall settings na gekeken etc... wat ook raar is is dat het voor mijn nieuwe PC gewoon goed ging met mijn oude PC..

8. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks! Ik ga me inlezen, te beginnen met repeaters.

9. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Code staat onderop, of achter de accu. Gewoon een orginele DVD van internet downloaden en dan de code gebruiken.

Het duurt even voor de DHCP server van je router je PC een ip adres heeft gegeven. Bij de Xbox360 gebeurt dit tijdens het booten al, dus daarom heb je daar 'gelijk' internet. Probeer je PC eens een statisch ip adres te geven en kijk of dat helpt.

10. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Iemand?

11. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Kan ik inderdaad ook ff proberen inderdaad. aangezien die toch altijd op dezelfde plek staat kan er dan toch ook gewoon een statisch ip op blijven staan?

12. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Ik heb op mijn desktop computer, de HP Pavillion a6000 Windows 7 gezet. Het enige probleem is, mijn geluid doet het niet meer. Ik denk dus dat ik een driver moet installeren, maar ik kan er dus nergens een goede vinden...

Mijn geluidsset is de Creative Inspire 5.1 5100.

13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
  14. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Whoeps, niet de verkeerde aanvinken :+

15. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    :lol:

Deze bedoel je?

Extra: [spoiler1][​IMG]
    [/spoiler1]

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
  17. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Al geprobeerd, staat ook niet dat hij het op W7 doet.

18. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
  19. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Ook al geprobeerd. Misschien heb je hier wat aan:

Sound Devices
    -------------
    Description: C-Media Wave Device
    Default Sound Playback: Yes
    Default Voice Playback: Yes
    Hardware ID: PCI\VEN_13F6&DEV_0111&SUBSYS_011113F6&REV_10
    Manufacturer ID: 1
    Product ID: 100
    Type: WDM
    Driver Name: cmaudio.sys
    Driver Version: 5.12.0001.0636 (English)
    Driver Attributes: Final Debug
    WHQL Logo'd: No
    Date and Size: 7/10/2007 15:41:49, 373518 bytes
    Other Files:
    Driver Provider: C-Media
    HW Accel Level: Full
    Cap Flags: 0xF5F
    Min/Max Sample Rate: 100, 100000
    Static/Strm HW Mix Bufs: 17, 16
    Static/Strm HW 3D Bufs: 17, 16
    HW Memory: 0
    Voice Management: No