In FM3 was dit ook al, de Scirocco was daar ook rechts gestuurd.
Heeft te maken met de auto's die ze gescanned hebben om de modellen te krijgen, soms kwam het logistiek beter uit om een auto in, bijvoorbeeld, de UK te scannen ook al is het een duitse auto.
Ze hebben het dus wel volgens de originele auto gedaan, alleen was de originele auto niet altijd afkomstig uit het originele land van herkomst.
Dit zomaar omdraaien zou problemen kunnen geven, gek gespiegelde dashboards waar geen steek meer van klopt krijg je dan.
In FM3 had je zo dus ook auto's waarvan de teller in mijlen was in plaats van kilometers, maar er waren ook auto's die wel een kilometerteller hadden. In FM4 heb ik er nog niet op gelet, maar ik denk dat daar ook auto's in zitten met kilometertellers.
Ik heb hier persoonlijk niks van gemerkt, en ik heb toch al behoorlijk veel kilometers gemaakt in FM4. Om nu direct te stellen dat er niks van klopt vind ik te ver gaan.
Maar het niveau is per race in te stellen, voor de start van de race kan je altijd via het kopje niveau de instellingen veranderen. Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen om hulpmiddelen als ABS en traction control of de weergave van de ideale lijn aan te zetten. Overal, behalve bij de wereldtoer, kan je ook het niveau van de tegenstanders aanpassen. In wereldtoer past de AI zich automatisch aan.
Weet je verder ook zeker dat je altijd in een goede auto rijd? Kijk voor een race eens naar de startopstelling om te zien welk PI-niveau de auto's van je tegenstanders hebben, zij rijden namelijk ook in opgevoerde auto's die je helemaal zoek kunnen rijden wanneer jouw auto nog standaard is.
Zijn hun PI-waarden hoger? Kies een andere auto of tune je huidige.
Laatst bewerkt: 18 okt 2011