1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Android

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Ferron, 10 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    MIsschien ff harde reset geven? Onder het onderste klepje zit een klein zwart knopje.
    Heb zelf ook de HD en ik heb het 'probleem' dat als ik de telefoonfunctie open, dat ik dan niets zie alleen numpad. Ik moet dus eerst via MENU en dan OPROEPEN kijken, voordat ik nummer zie staan... Iemand idee?
     
  2. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Er zit geen knopje onder het klepje, een harde reset gaat op een heel andere manier. Hier te zien: http://www.hard-reset.com/htc-desire-hd-hard-reset.html

    Als je dat doet ben je al je data kwijt zoals telefoonnummers, settings, apps en homescreens. Als je alles goed ingesteld hebt zullen je telefoonnummers en apps bij google opgeslagen zijn en automatisch terugkomen, moet je even bij je contacts kijken in gmail of ze erbij staan.

    Alsnog zou ik geen hard reset gaan uitvoeren, kijk liever of je de nieuwste update op je telefoon hebt staan en voer zo nodig een update uit, dan ben je je data ook niet kwijt. Zelfde geld ook voor jou Striker.
     
  3. LBJ6

    LBJ6 Active Member

    Berichten:
    869
    Leuk Bevonden:
    3
    Iemand hier ervaring met custom roms en rooten van android?
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Wat is de beste messenger voor Android, afgezien van Whats App? Ik moet gewoon kunnen inloggen met mijn MSN messenger account, het moet flot verlopen, bestanden kunnen versturen etc. Ik heb Ebuddy geprobeerd maar bestanden versturen kan die dus niet, en die veranderd ook gelijk de msn op mijn laptop, profielplaatje is gelijk weg en bestanden kunnen niet verstuurd worden, kortom..ineens is messenger op laptop ook Ebuddy geworden.
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  6. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Kijk even op xda naar het sub forum van jouw model.
     
  7. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    https://market.android.com/details?id=com.talkbuilder.epinephrine&feature=search_result

    Epinephrine is ook een erg fijn messenger programma.

    Iemand nog het nieuws gevolgd over de Galaxy Nexus?

    [​IMG]

    Enorm strakke telefoon, kan niet wachten om een custom rom op m'n Desire HD te installeren wanneer die er is met Ice Cream Sandwich _O_
    1280x720 op een scherm van 4,65", jammer dat ik nog een jaartje aan m'n telefoon vastzit..
     
  8. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Ikzelf heb gewacht op deze telefoon nadat ik persoonlijk de iPhone 4s vond tegenvallen.
     
  9. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Alleen een 5MP camera is voor deze tijd toch wat karig? Verder qua specs is het goed en sowieso wat mij betreft een van de leukste Android phones om te zien. Moet helaas nog een jaar op mijn contract maar tegen die tijd is het volgende Nexus toestel er al wel vast weer :+
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    5 MP is prima, ik maak met mijn Desire ook ontzettend mooie foto's voor een telefoon :)
     
  11. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Geen spijt van het wachten denk ik? Kan niet wachten om eens met deze telefoon te spelen in de winkel.

    Alsof het aantal megapixels wat uit maakt, wil je posters gaan maken van je foto's? Een telefoon met een 10 megapixel camera maakt niet per se mooiere foto's dan een telefoon met een 5 megapixel camera.
     
  12. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Zeg ook niet dat het heel veel uitmaakt had alleen verwacht dat dit meer zou hebben (volgens mij nu al een aantal toestellen met 8MP) omdat dit toch het nieuwe flagship toestel van Google/Samsung moet zijn. Dan had ik wel gedacht dat ze de best mogelijke camera (wat voor de meeste mensen dus zoveel mogelijk MP betekend) er in zouden stoppen
     
  13. FreeDollas

    FreeDollas Designer

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
  14. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15

    En kijk of er op Tweakers.net een thread over je toestel staat, zeer fijne uitgebreide guides, en Nederlands is vaak net wat makkelijker te volgen;)
     
  15. FreeDollas

    FreeDollas Designer

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik op de Galaxy, wat wil je weten :)
     
  16. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Maar wat zijn nou echt de voordelen van rooten en custom roms?
     
  17. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Zeker niet ik weet haast zeker dat ik voor de Galaxy Nexus ga, ziet er goed uit en schone android zonder een laag erover van de fabrikant.
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je hebt roms die mogelijkheden toevoegen aan je toestel of een compleet andere interface hebben, maar je hebt ook roms die zo schoon mogelijk willen zijn, zodat ze zo'n soepel mogelijke ervaring hebt. Ligt er maar net aan wat je wilt...
     
  19. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Als je een keer zin hebt in een andere look gooi je er een theme overheen. Mis je een bepaalde functionaliteit, zoek je een mod.
    Zo heb ik bijvoorbeeld Quick Settings XL:
    [​IMG]

    Advanced power menu:
    [​IMG]

    En nog een hele hoop andere dingen die mijn custom rom toevoegen qua functionaliteit. Hij is standaard geoverclocked voor net wat betere perfomance, GPU Acceleratie is toegevoegd voor de UI. Samen zorgt dat voor een veel snellere telefoon die ook nog eens zuiniger is op de een of andere manier.
     
  20. FreeDollas

    FreeDollas Designer

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    Het hangt natuurlijk ervan welke custom rom neemt maar over het algemeen

    - Zijn ze sneller
    - Is alle overbodige troep eruit gehaald
    - Je hebt een andere interface
    - Je telefoon is overteclocken
    - Extra functie's die je telefoon normaal niet had

    Ik ben samen met een vriend een custom ROM aan het maken, dus dan heb ik mijn telefoon precies zoals ik wil. Lekker snel (van 800MHz naar 1,1 GHz merk je toch wel :p), geen troep, en functie's die hij normaal niet kan/heeft.


    Het voordeel van rooten is dat je dingen in systeem kan vervangen (zoals lettertype's ed) zonder een custom rom te installeren. Ook zijn er een aantal handige apps waarvoor je root nodig hebt (bijvoorbeeld screenshot apps, of apps om je telefoon als webcam te gebruiken).

    Nadelen zijn er niet echt, alleen dat je een soft-brick (als je telefoon niet meer goed opstart, dit is te verhelpen) kan krijgen als je een custom rom verkeerd flasht (flashen = op je telefoon zetten.

    Je garantie vervalt zolang je de custom rom erop heb zitten, maar je kan gewoon weer de stock rom (standaard software) erop zitten en unrooten dan merken ze er niks van. Had ik ook gedaan toen mijn telefoon mijn simkaart niet meer wou pakken, toen hebben ze hem gewoon gefixt.
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina