Als ik 't zo begrijp van evo-web, maar ook zelf ervaar, is dat Konami met de patch niet alleen de keeper heeft aangepakt door zijn stats een beetje op te krikken, maar ook er voor gezorgd heeft (althans *lijkt*), dat de tegenstander verdedigend nog beter in elkaar zit. Dus minder kans om op doel te schieten, omdat het achterin altijd chaotisch druk is bij de tegenstander. Eveneens wat ik ook ervaar, is dat mijn schoten pre-patch een stuk harder en zuiver zijn dan post-patch. Waar bij post-patch 't schot zachter is, ergo de kans dat de keeper de bal heeft ook weer een stuk groter wordt. Doordat de omgeving daardoor voornamelijk is aangepakt, en niet het probleem, heeft dat invloed op de gameplay in totaal. De update zal waarschijnlijk niet meer zijn geweest dan 't veranderen van cijfertjes van de gameplaydata, in plaats van het probleem echt op te lossen in de sourcecode. Met redelijk opvallende gevolgen: de potjes die ik nu speel zijn gewoon écht spannend én uitdagend. Het is een lange tijd geleden dat ik weer serieus plezier heb met Pes; en dan neem ik de zwakke keeper graag voor lief!
Betreft 't verwijderen: Ik speel nu zonder patch, maar mét DLC. De DLC kan je gewoon laten staan, het is slechts de patch die je hoeft te verwijderen. Dus kom niet aan je mapje waar al je game-data in staan, anders moet je weer opnieuw starten met Pes als je al wat hebt opgebouwd..
Laatst bewerkt: 21 okt 2011