[XOne] Pro Evolution Soccer 2012 [Deel 4]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 13 okt 2011.

  1. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Had het ook gelezen en er ook op gereageerd.
    Je hebt er alleen wat aan als je altijd off-line speelt. On-line doet het dan namelijk niet meer...
     
  2. Homerus

    Homerus Gravitas

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu ben ik een offlinert (online is me altijd zo gedoe), maar begin zowaar echt Pes-verslaafd te worden. Zojuist weer verloren, maar wel met een glimlach gewoon! Op naar 't volgende potje..!
     
  3. stw90

    stw90 Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb er meer over gehoord ja, dat de AI heel anders is (beter) zonder die patch. Verwijderen doe je toch door clear cache te doen? Online maakt me ook niet zoveel uit, wil liever ML doen.
     
  4. Homerus

    Homerus Gravitas

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    System Settings -> Memory -> (Y) Device Options -> Clear System Cache.

    Dit zal alle update(s) verwijderen. De Datapack met roosterupdates blijft gewoon bestaan, gezien dat in een ander mapje zit! Succes en ben benieuwd hoe je 't ervaart!
     
  5. stw90

    stw90 Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Eerste potje bezig, 30ste minuut en merk nu al dat het echt een stuk beter speelt :thumbs:. Echt een aanrader dit!
     
  6. Tuur1986

    Tuur1986 Jupiler League OF

    Berichten:
    272
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk denk ik dat het de Npower league wordt... Dit
    Omdat deze de d2 league is van daymos...
    Ik heb namelijk geen idee wat er gebeurd met "dubbele" spelers...(ik gebruik natuurlijk de spelers van de D2) iemand die dit kan/ wil testen?
     
  7. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Maar wat werd er precies bij deze patch geupdate? de keepers toch ook dus dat betekend dat die dan weer ruk zijn?? maarja morgen maar ff proberen voor de duidelijkheid het gaat toch om de patch en niet de DLC?

    Ja lijkt me dan met deze argumenten en die van homerus een goede keuze:thumbs:
     
  8. Homerus

    Homerus Gravitas

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik 't zo begrijp van evo-web, maar ook zelf ervaar, is dat Konami met de patch niet alleen de keeper heeft aangepakt door zijn stats een beetje op te krikken, maar ook er voor gezorgd heeft (althans *lijkt*), dat de tegenstander verdedigend nog beter in elkaar zit. Dus minder kans om op doel te schieten, omdat het achterin altijd chaotisch druk is bij de tegenstander. Eveneens wat ik ook ervaar, is dat mijn schoten pre-patch een stuk harder en zuiver zijn dan post-patch. Waar bij post-patch 't schot zachter is, ergo de kans dat de keeper de bal heeft ook weer een stuk groter wordt. Doordat de omgeving daardoor voornamelijk is aangepakt, en niet het probleem, heeft dat invloed op de gameplay in totaal. De update zal waarschijnlijk niet meer zijn geweest dan 't veranderen van cijfertjes van de gameplaydata, in plaats van het probleem echt op te lossen in de sourcecode. Met redelijk opvallende gevolgen: de potjes die ik nu speel zijn gewoon écht spannend én uitdagend. Het is een lange tijd geleden dat ik weer serieus plezier heb met Pes; en dan neem ik de zwakke keeper graag voor lief!

    Betreft 't verwijderen: Ik speel nu zonder patch, maar mét DLC. De DLC kan je gewoon laten staan, het is slechts de patch die je hoeft te verwijderen. Dus kom niet aan je mapje waar al je game-data in staan, anders moet je weer opnieuw starten met Pes als je al wat hebt opgebouwd..
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2011
  9. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat om de patch inderdaad. Ik zou het erg zonde als dit werkt. Ben dan namelijk ook wel benieuwd of de gameplay ook verandert (lees: verslechtert) als de sprint-bug gepatched wordt.

    Er vanuit gaande dat je de eerste patch (keepers) geïnstalleerd moet hebben om de tweede patch (sprint-bug) te spelen, kan je dus kiezen:

    1. Betere gameplay, slechtere keepers + sprintbug (geen patches geïnstalleerd)
    2. Slechtere gameplay, betere keepers, geen sprintbug (alle patches geïnstalleerd)

    Misschien loop ik te ver op de zaken vooruit, maar goed. Dit is wel weer een behoorlijk kwalijke zaak.
     
  10. KingstonWoody

    KingstonWoody Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Vroeger bij ISS kon dit ook. Op het moment dat je de keeper werd kon je positioneren. Wanneer de tegenstander schoot kon je zelf op de schietknop drukken om te duiken. De keeper dook destijds automatisch richting de bal.

    Ik weet nog dat ik in het begin alles doorliet maar na oefening beter keepte dan de computer zelf. Geen idee dat het nog zo werkt maar ik ga het zeker uittesten..
     
  11. stw90

    stw90 Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap er niks van.. Na de patch weggehaald te hebben speelt het echt heerlijk en geniet ik echt van elke wedstrijd, maar zodra ik ML ga doen lijkt het weer net als met de patch|:-. En nee, dit komt niet door de vorm van spelers want ik speel exhibition op groene pijltjes en in de wedstrijden in de ML waren ze in meerdere wedstrijden allemaal groen, oranje en rood, dus geen pijltjes naar beneden.

    Ook merk ik gelijk dat het passing heel anders is dan in vriendschappelijk, weer allemaal naar de verkeerde man, achter de man of gewoon zomaar de ruimte in terwijl ik daar zeker niet heen richt. De CPU speelt ook heel anders in de ML, ze hebben een heel andere manier van verdedigen (lijkt een beetje op wat jij hier schrijf) en de aanvallen zijn heel anders. In exhibition kan ik gewoon van de computer genieten door de mooie combinaties en schoten.

    Lijkt dus dat ML gewoon hetzelfde speelt nog als met de patch.

    Ik vind dit trouwens wel erg slecht van konami, eerst geen demo (1ste), toen een demo met een runbug die er nu nog in zit, en dan nog zo'n patch uitbrengen=(
     
  12. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik had het slechter gevonden als ze helemaal geen tweede patch uit zouden brengen.
     
  13. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Okee dan ga ik dat morgen even proberen en zal ik even hier vertellen wat mijn ervaringen waren

    Geeni dee of dit zo zou zijn maar ik heb sowieso geen last van de sprint bug dus voor mij maakt het niet veel uit :cool:
     
  14. Un4

    Un4 Active Member

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Een exhibition speelt al jaren anders dan een cup of ML wedstrijd in PES. In een toernooi of competitie wordt het gewoon moeilijker. Waarom weet ik niet maar dit is eigenlijk in elke PES zo geweest.
     
  15. Mr.NrG

    Mr.NrG Voetballen is kunst

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben even helemaal los.

    # Lees ik het goed dat de meningen verdeeld zijn over het evt verwijderen van de patch?
    # Waar staan we (excuus voor de vraag) met de patches? Ik heb de eerste gedownload- zijn er inmiddels meer?
     
  16. Homerus

    Homerus Gravitas

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is paranoia en nergens echt op gefundeerd, maar heb altijd 't idee gehad dat bij de ML het eerste seizoen 't ongelofelijk zwaar is. Het idee dat de AI gescript is en soms ubermenselijk kan reageren (of 't nu psv is als tegenstander, of excelsior). Het tweede jaar in de ML komt bij mij altijd over (in welke editie dan ook van de afgelopen jaren), als een jaar waar 't weer wat makkelijker gaat. En 't derde jaar win ik meestal alles. Kan natuurlijk ook zijn dat 't team dan sterker is geworden, dus waarschijnlijk staar ik me ergens blind op iets wat er niet is. Maar tóch opmerkelijk dat er voor de PC versie een patch bestaat, Jenkey patch, die claimt dat het het scripten van de AI weghaalt.. Dus zou het.. ;)

    Maar tot de Jupilega beschikbaar wordt, vermaak ik me echt kostelijk met Pes Pre-Patch. De meer ik speel de beter 't spel gewoon lijkt te worden. _O_ Iets wat ik bij de vorige editie totaal niet had..
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2011
  17. Homerus

    Homerus Gravitas

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    *1 Patch (die 't spel versie 1.01 maakt). Deze patch krijg je onder je snuffert als je 't spel opstart.
    *1 DLC, die je kan downloaden in 't menu, deze veranderd slechts de roosters en heeft niets te maken met de patch
     
  18. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Het verschil tussen spelen tegen mensen offline (op een normale speelsnelheid,hulp uit) en spelen tegen de CPU of online (op die absurd snelle speelsnelheid, tegen Barca) is ongelovelijk groot.

    Ik kan geen plezier halen uit het online spelen. Ik begrijp het ook niet, iedereen kan toch zien dat de snelheid online belachelijk is? Het heeft niets met voetbal te maken en niemand speelt online zonder hulp. Natuurlijk, moet iedereen voor zichzelf weten, maar als betere speler ben je bijna kansloos tegen een mindere speler als hij met Barca gaat en alle hulp aan heeft en jij gewoon met een normaal team speelt zonder hulp. De balans daarin is gewoon niet juist.

    Het is jammer dat je geen room kan maken waarin je keuzes kunt maken, zoals aanpassing snelheid, verplicht spelen zonder hulp aan enz.enz.enz... Ik vind het niet erg als ik verlies als iemand beter is dan ik, maar steeds verliezen van spelers die ik offline op een normale speelsnelheid zou afdrogen, dat doet me dan geen goed. Omdat de snelheid zo hoog ligt en je steeds tegen Barca speelt, kun je amper goed verdedigen. En ja, ik heb ook met hulp aan gespeeld, nam ook eens Barca en dan win ik inderdaad. Met gemak en krijg je uitslagen als 8-3, wauw, wat tof zeg. Maar dat is geen lol aan, ik wil echte wedstrijden online spelen, tegen spelers die dat ook willen. Je komt alleen maar spelers tegen die constant hetzelfde doen, alle ballen op Messi, terugleggen en scoren maar. En dat komt grotendeels omdat het zo snel gaat en de elke idioot tikkietakkie voetbal kan spelen omdat de passing zo ontzettend simpel is.
     
  19. TStooker NL

    TStooker NL Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    2
    Misschien kan ik je geruststellen dat ik pes ook voor de ps3 ga halen en we dan tegen elkaar met Mr Jows leuke potjes kunnen gaan spelen. Is het op de ps3 wel lagloos? Op de 360 nagenoeg wel namelijk.
     
  20. stw90

    stw90 Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien focus ik me ook wel teveel op minpunten tijdens ML, maar ik merk gewoon echt gelijk dat het anders speelt, alsof de (controller)instellingen ineens heel anders zijn of dat de computer beter gemaakt wordt door mijn passes en schoten minder goed te maken ofzoiets. Naja, dan maar gewoon het eerste seizoen doorspelen en hopen dat het daarna minder wordt.

    Het is trouwens niet meer mogelijk om wedstrijden in ML te simuleren zonder de hele wedstrijd te kijken zeker?
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2011

Deel Deze Pagina