Oke, ben lekker bezig met Career Mode waar ik in de voorgaande delen van Fifa nooit echt die mode speelde. Vorig seizoen vrij makkelijk kampioen geworden met Ajax, Wereld Klasse. Daar had ik El Hamdaoui, Aissati, Silva, Blind en Verhoeven verkocht. Enigste aankoop dat seizoen was Ogbonna van Torino, echt een sterke snelle verdediger die ook groot is. Die speelt 70% van de wedstrijden die Aldeweireld niet speelt. Enige nadeel dit seizoen was dat ik in de halve finale KNVB beker werd uitgeschakeld door Groningen. Overigens was ik kampioen geworden met zo'n 9 punten voorsprong op de nummer twee.
Dit seizoen heb ik Rits, Bonevacia, Koppers, Ligeon en Sneijder verhuurt. Özbilic wilde ik laten vertrekken Chievo voor 4,4m terwijl hij 3.2 miljoen waard was. Maar hij raakte geblesseerd voor twee weken waardoor zij het lieten gaan. Op de nominatie lijst staan nog Cvitanich, De Jong en Lodeiro, al ga ik denk De Jong nog behouden. Had ik dus al gauw zo'n 24 miljoen transfer budget en wilde ik het graag investeren in een nieuwe buitenspeler. Kom ik erachter dat mijn targets Musa en Narsingh (ik wilde graag een nieuwe rechtsbuiten) beiden over de 16 Miljoen zitten, en Aissaidi 18 miljoen! Musa wilde ze niet laten gaan en beide Heerenveen spelers wilde zelf niet vertrekken. Dus na wat zoeken heb ik Iturbe, 19 jaar (75) binnen gehaald van Porto, een rechtsbuiten voor €13,500,000.
Nu ben ik nog op zoek naar een tweede spits en een linksachter. Mijn oog voor in de aanval is gevallen op Willian, afkomstig van Corinthians; 25 jaar oud, 79 en een CF. Erg rap (rond de 90) en goed in dribbelen en afmaken. Met als trait Finesse Shot en specialties: Speedster & Acrobat.
Voor de CDM heb ik nu Anita en Enoh (eventueel Janssen) maar heb ik ook een andere interessante speler gezien van Flamengo; Willians. Een 26 jarige CDM die Overal 82 is en met specialties: Speedster, Tactician (!) en Acrobat. Heeft o.a. voor verdedigen Marking 89, Slide Tackle 83, Stand Tackle 92, Interceptions 87 en Aggression 89. Acceleratie is 93, Agility 86, Jumping en Reactions 85, Sprint Speed 93, Strenght 87 en Stamina 99 (!). 11 miljoen moet hij kosten en hij is nu 82, kan uitgroeien naar 83.
Denk dus dat ik Enoh weg doe en Willians ga aantrekken. Overigens eerste wedstrijd voor de competitie 4-1 gewonnen uit tegen Twente (3x De Jong), daarna 5-1 thuis gewonnen van Vitesse (gesimuleerd) en uit 2-1 verloren van Groningen. Sta nu 11de. Of ik ben slechter geworden, of de cpu is gewoon wat sterker geworden. Wel tof!
Overigens leuk feitje is dat Strootman van PSV naar PSG is gegaan voor 24m, vond ik wel tof om te zien.
Klik om te vergroten...