Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Save files worden gewoon bij de game gedownload (mits het een steam (works) game is).

2. ShadoW_2k

ShadoW_2k Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Hmm noob vraag maar wat is Steam (Works) ?
    Dus als ik het goed heb fallout 3 gewoon opnieuw downloaden en dan zal hij mijn save games gewoon mee downloaden?

3. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Als je Fallout 3 via Steam hebt gedownload of het een Steamworks game is dan wel.
    Steamworks houd in dat je een game via Steam kan activeren zodat je oa de game opnieuw via Steam kunt downloaden, inclusief save files.

4. Robinsky009

Robinsky009 Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Mijn vriendin heeft een nieuwe laptop met windows 7 erop.
    deze beschikt over een Intel processor 1,5 ghz , 3 gb Ram geheugen en 320 hdd,
    maar ze vindt deze op het moment te langzaam werken met windows 7 64 bits versie vraagt alleen al 2 gb ram.

Mijn vraag is als ik haar nu xp erop zet zal alles dan sneller gaan werken? en is dit mogelijk?

groetjes.
    Robin

5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Gewoon je complete Steam\Steamapps map kopieren naar je andere pc, hoef je ook niet alle games opnieuw te downloaden. Savegames is verschillend per game, sommige games zetten het ook in mijn documenten bijvoorbeeld..

6. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Te langzaam is een erg vaag begrip, wat is er te langzaam? Het opstarten van Windows? Het opstarten van applicaties? Waar gebruikt ze de laptop voor?

7. ShadoW_2k

ShadoW_2k Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik wil de pc morgen gaan bestellen alleen heb ik nog een vraag over het moederbord ,

Zit nog steeds met een keuze en ik kom er gewoon niet uit aangezien ik er niet zo veel verstand van heb !

Voor welke kan ik het beste gaan ?

Asus 1155 Sabertooth P67 rev3

Asus 1155 Maximus IV Extreme-Z rev3

Het 2de moederbord is een stuk duurder nu vraag ik me af als ik de 1ste pak of daar nu echt zon verschil in zal gaan zitten ?

Hoor graag jullie mening !

Mvg Shadow

8. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

De 2e heeft een paar kleine puntjes die wat beter zijn ja. Maar veel schelen doet het niet. Waar ga je bestellen trouwens?

9. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Vraag is ook denk ik: wat wil je ermee gaan doen?

10. ShadoW_2k

ShadoW_2k Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Gamen :thumbs:

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Daan, who died and made you expert?

12. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Huh wat?:+

Dit soort dingen weet ik gewoon, als je een beetje veel met PC's omgaat.

13. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Het enigste wat je je eigenlijk moet afvragen bij een moederbord is wat je er op wilt aansluiten. Qua performance gaan moederborden opzich nooit het verschil maken.

Hier heeft de duurdere versie 4 PCI-E poorten zodat je 3-way of 4-way SLI/CFX kunt gebruiken (als 4-way wel bestaat). Bij het eerste moederbord spreekt men ook over Quad SLI/CFX, maar daar bedoelen ze een Dual GPU kaart in SLI/CFX mee. Wat ook belangrijk is, is dat het duur moederbord geen gewone PCI aansluiting meer heeft terwijl de goedkoper er nog 1 heeft.

Het duurder heeft ook meer S-ATA aansluiting (op de chipset zelf), wat dan weer zeer belangrijk is als je veel HDD's wil aansluiten. Dit is eigenlijk het grootste verschil (gevolgd doro het aantal PCI-E poorten) en imo ook het belangrijkste. Minder grote/belangrijke verschillen zijn nog dat het duurder 2 LAN verbindingen heeft, meer USB poorten en Bluetooth.

Als je een gewone gebruiker bent, dan heb je eigenlijk niets aan de extra's die het duurder moederbord biedt. Enigste gebrek dat je aan dat goedkoop dan mogelijk gaat hebben, is het aantal S-ATA poorten. Maar je vind normaal wel gemakkelijk andere moederborden die meer S-ATA poorten hebben en mogelijk nog goedkoper zijn dan het goedkoopste moederbord van die 2.

14. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Lang verhaal kort: Gewoon de goedkopere nemen.

15. Robinsky009

Robinsky009 Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    windows is traag voornamelijk met iets opstarten bv programma ze heeft hem voornamelijk voor school onder andere word en powerpoint en internet nodig. maar het werkt gewoon niet goed gewoon traag lang wachte

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Heb je al een verse installatie van Win7 geprobeerd?

17. ShadoW_2k

ShadoW_2k Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Bedankt dan ga ik gewoon voor het 1ste moederbord , alleen 1 vraag nog over dit moederbord ik ga hier een gtx 590 op zetten en in de toekomst zou ik nog wel een gtx 590 erbij willen zetten gaat dit ook gewoon op dat moederbord of gaat dat alleen op het 2de moederbord ?

18. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Gaat ook op het eerste ;).

19. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Toe maar, twee x een gtx590. Dat is wel master! Wil over een half jaar zelf voor GTX570 in SLI gaan, nu eentje erin al.

20. ShadoW_2k

ShadoW_2k Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Heb de pc net besteld , hij zal morgen middag aankomen ! Heb er zin in !

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina