Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. UnleasH

UnleasH Brrrrrrrrrrrrrrrrap

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, de dag komt dichterbij dat BF3 op de mat ligt. Nou heb ik jammer genoeg alleen niet genoeg geld voor een nieuwe pc.

Nu heb ik een Intel E8400, OCZ DDR2 800 MHZ, MSI X48 bord, Samsung hdd, Zalman 600W voeding en een Club3D 4870 OC 1GB.

Nu is mijn vraag, heeft het zin om alleen mijn GPU te upgraden naar bijvoorbeeld een Nvidia 560TI of AMD 6950? Ik speel overigens maar op een max. resolutie van 1280x1024, de beta trok hij niet erg lekker, vooral buiten en in het begin van de metro niet.

2. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

De 4870 is een best oude kaart, dus ja. Ik zou een upgrade overwegen. Maar hoeveel RAM heb je?

3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Is wel klein beetje zonde gezien je CPU dan de bottleneck gaat zijn.

4. UnleasH

Leuk Bevonden:
    0
    Heb 4GB aan ram.

Zou het een flinke bottleneck opleveren denk je? Is er een andere en zo goedkoop mogelijke mogelijkheid om mijn pc te upgraden?

5. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Een 560 kan ie nog wel aan gok ik zo hoor:)

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je kan best al zo'n kaart halen alleen geen garantie dat BF goed zal draaien door je cpu.
    Persoonlijk, om nu een kaart lager te nemen vind ik zonde van je geld.
    Ik zou of wat door sparen voor een nieuwe mobo, cpu en RAM.
    Ben je zo'n 300 euro kwijt (+200 voor je videokaart).
    Wat voeding betreft zit je nog wel goed.
    JA tuurlijk kan de pc de kaart wel aan, alleen BF3 zal nog niet helemaal soepel lopen omdat de cpu de bottleneck is.

7. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Daan wil ook even meepraten, laat hem :+

8. UnleasH

Leuk Bevonden:
    0
    Oke thanks, duidelijk. Kan beter nog even doorsparen dus :)

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zie nu trouwens dat je cpu op 3GHz loopt en het minimale is 2.4GHz.
    Zou dus wel speelbaar zijn alleen nog zul je niet het maximale uit je GPU halen.

10. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Zijn CPU loopt op 3Ghz Flix. Kan dus wel. Alleen zal hij er niet alles uithalen, maar verbetering merkt ie wel.

11. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Nog staren naar frequenties in deze tijd :F:. Dat zegt allemaal niets meer. Daarom zijn de systeemeisen ook vaak nutteloos. Gelukkig zijn ze bij de minimal van BF3 nog een beetje specifiek (en dan is het nog de vraag in hoeverre het klopt). Ze zeggen een Core 2 Duo 2.0 - 2.4 GHz CPU, maar over welke generatie gaat het? Core 2 Duo heeft namelijk ook al een paar generaties onder zijn naam (en de E8400 is de laatste generatie C2D).

Bij de recommended van de BF3 is het nog straffer, "CPU: Quad-Core processor". Nou leuk, een Q6600 is ook een quad-core terwijl die als een slak vooruit gaat t.o.v. de nieuwere quad-core's.

12. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Weet iemand een goede muismat die op een ondergrond van glas blijft liggen?

13. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Als je nu een 560TI of 6950 koopt kan je in ieder geval BF3 wel soepel spelen op 1280x1024. Een 8400 kan dit nog wel bijhouden. En dan kan je over een half jaar/jaar ofzo de rest van je PC upgraden naar Ivy Bridge en een tweede GPU en dan ben je weer helemaal bij :+

14. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Doe geen moeite. Ik heb een E8500 en 4850 en ik speel op 1920x1080, zelfde probleem. De CPU trekt het simpelweg niet, en ook upgraden naar een Q6600 gaat weinig verschil opleveren. Als je toch wilt upgraden zal je toch echt een setje moeten kopen van nieuw moederbord, CPU, GPU en geheugen.

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Op 1920x1080 is het echt niet (enkel) je CPU. De resolutie is gewoon te hoog voor die kaart met BF3.

16. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    GPU zit op zo'n 90-95% usage, heb 2 schermen dus kan het makkelijk ingame in de gaten houden. Maar dat was de beta, ik wacht de volledige game nog wel af en als het nodig is komt er een upgrade. Ik verwacht dat het op low prima zal lopen, en dat is acceptabel voor mij op dit moment.

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Zou straf zijn moest die niet op zoveel usage zitten 8). De kaart is (waarschijnlijk) niet krachtig genoeg om de game op 1920x1080 te draaien, dat is wat ik bedoelde.

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gooi je resolutie eens omlaag en koppel je tweede beeldscherm los en probeer het dan nog eens.

19. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ik denk dat het wel los zal lopen. De beta draaide vrijwel altijd vloeiend 30fps, terwijl daar nog geen low-res textures in zaten en er minder perfomance optimalisaties zijn geweest.

Zoals ik al zei, het was vooral de CPU die er erg veel moeite mee kreeg op een gegeven moment. Op het allerlaatste gedeelte van Metro begon het geluid soms over te slaan e.d. Hopen dat er nog wat te redden valt met een overclock mocht dat in de volledige versie ook zo zijn, ik zal er vanmiddag achterkomen hopelijk. Caspian Border speelde wel vloeiend, en laat Conquest nou net mijn voorkeur genieten qua spelmodi.

20. pApzAkkii

pApzAkkii Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over een paar weken wil ik een nieuwe laptop kopen, aangezien mijn huidige laptop uitvalt wanneer ik iets zwaars erop wil afspelen (game/film).. Ik heb nu een Acer 5738G, en ben er opsich erg tevreden over. Maar nu heb ik geen idee wat voor laptop ik moet kopen, en ook geen idee waar ik op moet letten..
    Ik gebruik de laptop vooral voor school, om films op af te spelen, muziek op te beluisteren en af en toe een game op te spelen, denk daarbij vooral aan Football Manager, PES 2012, eventueel GTA Vice City..
    Hoe zijn de Samsung laptops?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina