[XOne] The Elder Scrolls V: Skyrim [Deel 4]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GizMo-2003

    GizMo-2003 Say What!?

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    2
  2. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik ga dit filmpje NIET bekijken :p
    ... ik weet zelfs niet hoe de Inventory enz er zal uitzien en dat wil ik ook zo houden :+ !!
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Een kennis van mij die gewoon absoluut niet in Oblivion kan komen, en hij blijft het steeds weer opgeven na een tijdje in die game, kijkt wel gigantisch uit naar Skyrim. Hij kan alleen niet uitleggen waarom, ik ben alleen bang dat exact hetzelfde gaat gebeuren als hij straks Skyrim heeft. Je hoeft maar een video te bekijken en je ziet gewoon dat het duidelijk de opvolger van Oblivion is, maar ja...dat moet ie zelf maar ondervinden.
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Misschien vind hij de groene, kleurrijke fantasievolle spelwereld niets? Skyrim is denk ik wat robuuster en realistischer. Toch een heel andere sfeer.
     
  5. SteRoger

    SteRoger TES V: Skyrim!

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Geweldig filmpje :) Geen nieuwe info, wel nieuwe beelden, perfecte combinatie :D

    Denk eerder dat dat mensen zijn die zich geen raad weten met open werelden, en meer van games houden met een rode draad er doorheen
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2011
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Mja ik hou ook van een rode draad (RDR en GTA vind ik helemaal niks), maar zolang je het overzicht kan houden en nergens toe gedwongen wordt, dán pas kun je lekker genieten.
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Echt nicer dan in Oblivion :



    Skyrim enemy scaling, conversations more like Fallout 3 than Oblivion





    Skyrim director Todd Howard has let slip a few ways in which the game eschews Oblivion’s trappings in favour of a Fallout 3 approach.

    “[Skyrim]’s a lot more like Fallout 3, where as you level up you are going to see harder things, but the easier things stay around as well,” Howard told PC Gamer of the RPG’s enemy difficulty scaling.

    “You’ll still run into the weaker stuff and you’ll just decimate it.”

    On the subject of NPC conversations, Howard again pointed to Bethesda’s post-apocalyptic epic rather than the last outing in Tamriel.

    “There’s very few completely random conversations. We’ve gone more towards a system, like we did in Fallout 3, where they have a specific conversation with a specific person about various topics,” he explained.

    The Elder Scrolls V: Skyrim is due on PC, PlayStation 3 and Xbox 360 on November 11.


    http://www.vg247.com/2011/10/27/sky...versations-more-like-fallout-3-than-oblivion/
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2011
  8. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind die fantasy werelden niks, maar de nieuwe setting van Skyrim is echt geweldig, sinds ik het filmpje zag op de E3.
     
  9. geob81

    geob81 Active Member

    Berichten:
    468
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik kijk ook erg uit naar Skyrim. Als ik dat filmpje hierboven kijk, dan krijg ik van de wereld echt een sterk Game of Thrones gevoel...en dat vind ik echt een meesterlijke serie:thumbs:
     
  10. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    Doelen ze hier op dat je ongeveer dezelfde vragen stelt aan elk character? Dus dat ze zoals in Fallout allemaal aangeven wat waar is in het dorp en dat er eigenlijk maar een unieke character optie is want dan weer leidt tot een missie? Ik vond dat nogal tegenvallen namelijk in Fallout. Ik had het idee dat iedereen hetzelfde had te melden en dat deed voor mij afbreuk op de fantastische wereld in die game. Wat dat betreft was het systeem van Mass Effect erg goed.
     
  11. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel, het is te zien WELKE verwachtingen die kennis heeft van Skyrim én ook: WAT precies in Oblvion maakt dat hij er niet in kan komen ?

    Ik heb een gelijkaardig gevoel als jou kennis en ook ik zou best wel eens teleurgesteld kunnen zijn met Skyrim !
    Toch weet ik niet wat precies jou kennis belangrijk vind in een RPG en lijkt mijn situatie op het eerste gezicht hetzelfde, toch kan dit geheel anders liggen !
    Voor mij even een beperkte kleine vergelijking :
    Grafische vormgeving :
    Oblivion : vind ik vaak erg mooi en tof, alleen erg jammer van de copy paste caves ...
    Skyrim : sfeer en landschap spreekt me sterk aan en heerlijk véél variatie in caves ! Soms vrees ik wel beetje dat Skyrim nog realistischere weergave zal hebben, iets minder fantasie stijl(,), maar ja, men mag/moet met z'n tijd meegaan (Bethesta) én uiteindleijk hecht ik véél meer belang aan skills en quests en NPC's en humor (ja, hoe zit het met "Humor" ???), enz ... .
    RPG elementen :
    Oblivion : erg tof, zeker, alleen het level(-up) systeem steekt me tegen !
    Skyrim : hierin heeft Bethesta heel wat wijzigingen aangebracht, wat ik alleen maar fantastisch vinden kan !!

    Ik heb Skyrim zelfs ge-pre-orderd, iets wat ik nog nooit eerder heb gedaan met een game, maar om eerlijk te zijn doe ik het omdat ik :
    1) de editie mét de stoffen Map heb voor de prijs van de gewone editie
    2) ik er ook zeker van ben dat ik op 11-11-11 m'n Skyrim game kan afhalen en in m'n Xbox deponeren :p !
     
  12. Seh

    Seh Guest

    WTF is die ijsaanval steeds?8)
     
  13. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Kijk en dit spreekt toch weer een andere doelgroep aan, waaronder mijzelf. Mensen die niet van dat echte fantasy houden, maar meer het realistische wat Skyrim heeft, prefereren.

    Maar misschien vinden de TES fans van het eerste uur, dit weer een minpunt.
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.231
    Leuk Bevonden:
    4.756
    En het gezeik van die twee gasten er iedere keer tussendoor. Laat me nou rustig die beelden zien, ipv 11 minuten lopen mekkeren over hoe de game is. Concentratie is echt helemaal weg als je die lui steeds zo hoort. 8)
     
  15. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb niet eens geluisterd naar die gasten. Dat wijf ook, blijft maar kleppen.
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat is een
    DRAGON SHOUT DOHVAKIN BAM DUH DAM
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Skyrim ziet er inderdaad heel grauw en realistisch uit, en persoonlijk vind ik dat wel heel cool. Zo krijg je denk ik nog meer het idee dat je er 'bijna' echt in zit zeg maar. Het blijft sowieso fantasy, want draken= fantasy :D. En volgens mij nog veel meer beesten die typisch fantasy zijn, het is alleen wel echt minder fantasy qua omgevingen dan Morrowind en Oblivion. Maar dat is niet zo erg denk ik.


    En Kirimo, als ik zo jouw stukje lees denk ik dat jij Skyrim juist heel erg tof gaat vinden dan. Ik lees meer positiviteit dan negativiteit in je stukje :). En dat over dat Oblivion erg fantasy en kleurrijk was en Skyrim niet, misschien is dit ook inderdaad wat mijn kennis zo aanspreekt aan Skyrim. Maar hij kan het me niet echt uitleggen zegt ie, hij kijkt gewoon echt uit naar Skyrim, nou uitstekend :D
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2011
  18. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik zei het al, Bethesta gaat qua grafische vormgeving, mee met de tijd en wat er tegenwoordig mogelijk is ( steeds krachtigere grafische karten voor PC's!) en dat dit "grafische" op een Xbox dan minder zal zijn dan op de allernieuwste PC mét een grafische kaart om U tegen te zeggen, kan mij echt niet schelen !
    Als het er maar niet té bagger uitziet ben ik al méér dan tevreden!

    Wat mij vooral aanspreekt bij Skyrim zijn de BERGEN en het feit dat dit een heel ander gevoel geeft dan alles eerder "vlak" ! Bergen spreken me enorm aan.
    En verder kan Skyrim voor mij dé RPG van dit jaar worden als de RPG elementen inderdaad van dien aard verandert zijn dat ze me meer aanspreken. Naar mijn gevoel is Skyrim wel complex én tegelijkertijd ook inuïtiever gemaakt voor de gamer ! (gebruiksvriendelijker, of hoe zal ik het verwoorden? Weet nu niet goed of ik duidelijk ben ?)
     
  19. Seh

    Seh Guest

    Oke, maar ziet er overpowered uit. :'-( Ben ik de enige die posts als die boven mij gewoon oversla?
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.592
    Nee.

    Volgens mij komt Kirimo uit Sneek namelijk.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina