Goed, heb de game sinds vanmiddag en ben gelijk de Multiplayer ingedoken. Hieronder mijn, korte ( hopelijk ) bevindingen.
Ik startte gelijk op Caspian Border en het geluid kwam echt m'n speakers uit klappen. Heerlijk! Overigens duurt het vrij lang voordat de hogere resolutie textures op je scherm verschijnen maar als die er eenmaal zijn is het wel aardig.
Na Caspian Border kwam ik op
blabla Highway. Mijn god, dat is jammer. Op deze map zie je gewoon dat de XBOX 360 niet meer kan geven dan wat je ziet. De lichteffecten zijn ver te zoeken en ook de omgevingen zien er kaal en leeg uit. Best jammer ... maar dan ramt er een tank zowat over je heen ... overal explosies en
op dat moment kunnen graphics je geen ruk meer schelen, DAN ... is het Battlefield.
Jammer genoeg merk je wel dat de 360 echt een opvolger
NODIG heeft. Het is het allemaal NET-niet. De gameplay is wel goed ... maar door het grafische gebeuren let je eerder op de pop-ins en textures die ineens uit het niets verschijnen. Het haalt je zowat uit je concentratie.
Graphics;
7/10
Operation Firestorm is de enigste map die ik er ECHT goed uit vond zien. Voelt als een "aangeklede" map. Hier een struik, daar een boom en daar wat explosies... Caspian Border is ook wel leuk, maar het lijkt er gewoon op alsof de HDD van je 360 het gewoon niet bij kan houden. Als je 2 minuten in de game wacht, is alles ineens een stuk scherper. Het is niet slecht maar zeker niet goed. Vind het ook opmerkelijk dat DiCE ineens met een engine komt waar zelfs de zware PC's moeite mee hebben. Hallo DiCE? De console markt staat BOVEN de PC? Denk aan de centjes
Geluid;
10/10
Knal! Explosie! Rammel! Hu-godver! Ik zit in een Micheal Bay film! Gewoon, subliem!
Gameplay;
6/10
Sneller als Bad Company 2 ... wacht, het VOELT gewoon alsof ik Bad Company 3 speel. Het neigt allemaal net meer de kant van Call of Duty op, voor mij dan. Enigste wat ontbreekt zijn de perks / killstreaks. De game speelt zeker sneller dan BC2 ... maar voor mij voelt het alsof er IETS ontbreekt. Misschien kan dat door de LAG komen ... Wie weet.
Al met al ben ik best tevreden over BF3. Grafisch is het niet de beauty die ik had verwacht. Vond de GameTrailers vergelijking er BETER uitzien als wat ik nu op mijn scherm zie. En nee, ik heb geen oude beeldbuis met kont
Geef BF3 dan ook een 7,5.
Klik om te vergroten...