Het Web ontwikkelaars Topic [deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Le Lastpak, 19 mei 2011.

1. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Hij is inderdaad soms erg traag. De ene keer niet de andere wel. :'-(

2. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben nu best ver met mijn html/css website alleen heb een vraagje:+

Ik heb de lay-out enz. helemaal al en werkend. Nu wil ik op mijn voorpagina net als de website http://www.feanfans.nl/ van die soort blokken hebben met een titel en een kort stukje van de tekst, en als je dan op lees verder klikt je bij het artikel komt.

Maken ze die blokjes eerst in photshop en verwerken ze later tekst erin, hoe moet je dit aanpakken?

3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ach ja, als ik de marketing machine aanzet zal ik sowieso een andere host moeten regelen. Momenteel ben ik alleen nog maar bezig met het concept uittesten. Ik kom er net achter dat ik nieuwe uploads een aantal shares moet meegeven om ze een kans te geven.

Ga je me zondag toevoegen trouwens? Heb momenteel nog geen invite binnen.

4. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Dat ga ik zeker, heb zojuist alle andere projecten afgerond dus mijn schema staat vrij. :)

5. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Dat is in een CSS zo op te maken. Waarvoor zou je daarvoor photoshop nodig hebben?

CSS
    Code:
    <style type="text/css">

.blok {
    	background-color:#6CC;
    	width: 450px;
    }

.titel {
    	background-color:#09F;
    }

h1 {
    	color:#FFF;
    }
    </style>

HTML
    Code:
    <body>

<div class="blok">
    <div class="titel"><h1>Je blok </h1></div><!--titel-->

<p> Tekst welke in wordt gevoegd door een php include gelinkt aan een CMS. De link wordt ook automatisch gekoppeld aan de post. Maar hiervoor heb je dus eerst een CMS nodig. Je kunt voor een envoudige site beginnen met <a href="http://cutephp.com/">cutenews</a>. Het enige nadeel hieraan is dat het eenvoudig te kraken is.</p>
    <a href="#"> Lees verder >> </a>

</div><!--blok-->

</body>

6. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Hello everyone.

Mijn klus begint vormen te krijgen is zo goed als af: http://www.ontruimingshulp.nl. De enige fout die nog in de website zit, is als ik met mijn iPhone de website bezoek, dat het witte vlak niet zichtbaar is. Alleen de banner is zichtbaar, wat erg raar is want het is gewoon 1 achtergrond.

Iemand die weet wat het kan zijn? En heeft iemand hier ervaring met het maken van mobiele websites en heeft dat nog een paar tutorials of programma'tjes voor?

Thanks alot!

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
  8. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Witte vlak is inderdaad afwezig op de iPhone. En ik ben erachter gekomen waarom. Met wifi heb ik de achtergrond wel, maar via het telefoon netwerk niet. Ik ben dus bang dat je afbeelding gewoonweg te groot is.

Ik zit net in je code rond te kijken zie dat je de complete website als plaatje hebt opgeslagen en hierover met tabellen tekst hebt uitgevoerd. Dit is een hele inefficiente manier van bouwen. Al dat witte kan namelijk gewoon als background color gezet worden. Dit halveert de grootte van je afbeelding.

Laatst bewerkt: 5 nov 2011
  9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ey short, ben je van plan om nog wat te gaan doen? :cool:

Ik zit ook nog steeds te wachten tot Oldskool tijd heeft voor de script. Dammit, duurt lang. :'-(

10. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Oke thanks, ik ga er eens naar kijken :).

Oke bedankt voor je tip! Dat heb ik inderdaad al geprobeerd maar het lukte niet echt om de breedtes aan elkaar gelijk te maken oid. Ik zal het vandaag nog eens proberen.

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wat vinden jullie beter voor comments? Facebook of Disqus?

12. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
  13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    In Safari op Mac OSX ook. Behalve op de foto pagina. Daar heb ik geen wit vlak.

Even in je code gekeken: bij je table bgcolor="white" weghalen

14. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Ohja dat ben ik even vergeten weg te halen. Dat was puur om te kijken wat er zou gebeuren. Die bgcolor is inmiddels weggehaald maar nu heb ik dus dat probleem wat ik eerder schreef; met www. is er niets aan de hand, maar zonder www. is het witte vlak weg (op de iPhone dan).

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Voor school snel even 2 schets-designtjes in elkaar geflatst.

16. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Niceeeee.

Ik ben trouwens echt compleet inspiratieloos.
    Elke keer maak ik een lay-out en dan denk ik: jeuh, dit wordt hem. Maar dan is het het uiteindelijk net niet..

Ik ben dus op zoek naar wat inspiratie.
    Onderwerp is Liverpool FC en ik wil op de site informatie/nieuws/etc op zetten (gewoon wat onzin, het is voor school).
    Ik heb al naar wat lay outs van wat sportwebsites gekeken, maar dat vind ik dan net weer niet passen bij wat ik wil gaan doen.

Ik zoek dus een redelijke simpele maar strakke voetbalclub lay-out.. iemand wat goede voorbeelden? :+

Het gaat me eigenlijk vooral om het tekstgedeelte indeling.

Laatst bewerkt: 9 nov 2011
  17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Kopje met uitslagen? Kopje met laatste wedstrijd verslag? Kopje met nieuws items? Content op de hoofdpagina laatste nieuws item? Een ad van de Liverpool shop

18. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Heb een leuke site voor de OP gevonden: http://www.codecademy.com

Erg leuke manier om javascript te leren. Ben zelf pas net begonnen, maar je moet ergens beginnen :)

19. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ik zelf kan wel goed met javascript overweg maar dit vind ik wel een leuke opzet voor beginners. :)

20. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Wat voorn algoritme gebruik je nu dan?

Deel Deze Pagina