[XOne] King Of Fighters XIII

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 28 sep 2011.

1. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach hier is tenminste nog een topic voor. Dodonpachi Ressurection komt volgende week uit en daar hoor ik helemaal niemand over :) Sterker ik kan de game niet eens preorderen in Nederland. En toch staat deze hoog op mn wanted lijst!

2. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Ik ken dat..
    Ik zit ook nog steeds te w88 op Raiden Fighters Aces maar shmups komen nu eenmaal niet naar europa..
    Soms best belachelijk,,,

3. Lukky NL

Lukky NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar Dodonpachi komt dus wél uit in Europa. Zelfde uitgever als kofxiii. Ik zie hier alleen nergens een preorder.

4. powerslave666

Leuk Bevonden:
    270
  5. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alweer een tijdje dat ik iets gepost heb.

Kijk persoonlijk uit naar de game maar ik twijfel nog enorm over de netcode, KoF XII was een aanfluiting en meeste andere fighting games zijn ook niet te spelen online.
    Het is een beetje triest dat bijna geen ene andere fighter een betere netcode heeft dan SF IV terwijl die game al richting zijn 3 jarig console bestaan gaat :F:
    Ontwikkelaars zijn ook zo heerlijk hardleers want Blazblue heeft het allang laten zien hoe het moet.

Maar goed, tijd zal ons leren of ze het nu ECHT een keer hebben geleerd. \
    Spellen ontwikkelaars zeggen vaak van alles maar maken maar weinig waar, helemaal als het gaat om fighting games.

Laatst bewerkt: 29 okt 2011
  6. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Geen enkele developer e publisher gaat inderdaad toegeven of hun games een slechte netcode hebben, maar ik mheb meerdere malen gezien dat ze deze game aan het grote publieke hebben laten zien terwijl het online werd gespeeld. Natuurlijk heeft een kantoorgebouw een betere internet connectie dan bijvoorbeeld menig consument, maar het laat wel zien dat ze deze keer alles op alles zetten om het nu wel helemaal in orde te maken.

Wederom even de reviews afwachten en meningen van andere mensen, maar ik denk dat het nu wel goed zit.

7. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gijs wees mij ook al op videos over de netcode van de game. Iemand zo aardig mij te wijzen naar deze videos?

8. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Dit was voor mij de reden waarom ik met een grote boog om deel XII heen ben gelopen. Dat deel was geen goede reclame voor de serie en voor mij ook een reden om deel XIII met argwaan te bekijken. Erg jammer, want de eerste delen van KoF heb ik erg veel gespeeld!

9. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Info over Online:
    King of Fighters XIII extended Online Footage
    [yt]9vSkKwHUVI0&[/yt]
    *Vanaf minuut 24*

Het is overigens ontzettend lastig om te zien of iets soepel speelt of niet van een 30fps filmpje met lagere resolutie... Tot je hetzelf speelt of hoort van anderen die niet onder contract staan bij SNK, Atlus etc moet je afwachten.

Er komen binnenkort meerdere interviews waarin het online gebeuren word getoond overigens.

Wat info over de console versie van KoF XIII:
    Change Notes 2
    Change Notes 3

Laatst bewerkt: 29 okt 2011
  10. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nog niet overtuigd, dit filmpje liet niet zien of het echt soepel speelt want je zag vooral pokes en wat korte combo's hier en daar en zoals gezegt is de afstand niet groot tussen de spelers en weten wij niet wat voor verbinding ze gebruiken.

Gelukkig is Atlus een goede uitgever dus ik kijk uit naar nog meer online demonstraties die laten zien hoe de connectie is, hopelijk dat ze niet alleen maar in de US blijven testen.

11. powerslave666

Leuk Bevonden:
    270
    Ik denk wel dat het goed komt Dirk.,.,
    Lijkt me sterk dat ze nu weer zn grote fout gaan maken zoals in deel 12.

12. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou ook denken dat de makers van MvC3 en Mortal Kombat 9 wel zouden leren van andere fighting games......niet dus.

13. powerslave666

Leuk Bevonden:
    270
    Daar heb jij ook weer een punt inderdaad.

14. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Meer zo dan vroeger is online een steeds belangrijker aspect voor games, en nog belangrijker is inderdaad of de online goed functioneert. Hoewel er allemaal praat is "zolang hij maar goed offline speelt(denk aan die mensen die in toernooien spelen)" dat het dan wel goed zit gaat allang niet meer op.
    Deze mensen die offline casuals en aan toernooien meedoen zijn sterk in de minderheid(wat jammer is), om nu een blijvende interesse te hebben van het publiek moet je gewoonweg een game hebben die online nagenoeg hetzelfde speelt als offline...wat lastig is.

In tegenstelling tot shooters valt het veel meer op in vechtgames wanneer er sprake is van latency, het is eigenlijk toch bezopen dat SSFIV het grote voorbeeld moet zijn voor het online aspect van vechtgames want hoewel het goed speelt met mensen dichtbij merk ik toch al snel het verschil tussen een 3 en 4 bar.

Blazblue schijnt overigens een erg goed online te hebben...helaas nooit gespeeld.

MK netcode/online whatever is zo slecht omdat ze gebruik hebben gemaakt van 3D collision op een 2D vechter én de netcode over is genomen van de oudere MK titels. Hierbij probeerden ze de latency te verdoezelen door de eigenschappen van bepaalde moves te veranderen, dus online en offline was letterlijk een compleet andere ervaring. In MK9 hebben ze dit niet meer gedaan en nu komt naar boven hoe slecht de netcode was, hoewel door middel van een aantal patches het echt stukken beter is geworden.(van horen zeggen, neem dit niet als feit)

Verder maakt MK veel gebruik van target combos/chains etc en is alles niet zo gevoelig tot op de frame, het valt dus minder op omdat de gameplay zich er toevallig meer voor leent.

MvC3 was gewoon lazy:+

Tekken Tag Tournament 2 schijnt misschien GGPO, of iets in die richting te gaan gebruiken, word door velen geprezen als de beste netcode, hoewel dit alleen was "bewezen" voor 2D vechtgames met sprites... Ben benieuwd.

Laatst bewerkt: 1 nov 2011
  15. Camo81

Camo81 Dood en Verderf

Leuk Bevonden:
    0
    Dit spel zal wel weer ruk worden.

Heb me enkel met die 3-D Kof vermaakt op de ps3.

16. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Heh, niet zo negatief, game word een topper!:cool:

17. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even lekker de game hypen nadat ik zo lekker negatief over online gamen bezig ben geweest :cool:

18. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ik vind de nieuwe levels waarbij er meer de focus ligt op de kunst zoveel mooier dan de levels die op de arcade versie zitten. Dat level op die brug van het schip, het steegje, etc.

Kula lijkt zo out of place trouwens haha, als ik de game haal ga ik sowieso King en Iori proberen, zoveel toffe characters.

19. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In KoF 99 en 2000 kwamen wel een stelletje aparte personages erbij die niet helemaal met de rest klikte qua stijl ( Kula en Maxima bijvoorbeeld ) maar zijn ondertussen al niet meer weg te denken uit de cast.

Kula heeft wel een cool design en haar moves zijn vrij uniek en ze heeft lekkere combos, ga haar zeker ook wel gebruiken als ik de game ga spelen.

20. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bruist hier van het leven...

Even een practice filmpje wat sinds vandaag online staat:

Nog even een combo filmpje met classic Iori:

[yt]mbY3K0sdbiY[/yt]

Laatst bewerkt: 10 nov 2011

Deel Deze Pagina