Dit is misschien wel handig voor iedereen om te weten, in Gears 3 kun je net zoals in Gears 2 gewoon weer in rank gereset worden zonder reden. Naast je rank verliest je ook al je medals, ribbons, etc.
Om dit te voorkomen kun je een backup van jouw data maken op een USB-stick.
Hier een link naar een post die uitlegt hoe je dit kunt doen:
http://forums.epicgames.com/threads...ars-files-before-it-happens-Recover-your-Rank...
Even een samenvatting hoe je een back-up maakt:
1. Sluit USB-stick aan op 360
2. Op het Xbox Dashboard, ga naar System Settings, dan naar Memory.
3. Klik HDD van je Xbox, ga naar Games, ga naar Gears Of War 3.
4. Zoek je skins/DLC op (Season Pass, Griffin, Pre-order characters, wapen skins, etc.), druk op Copy en kopiër naar de USB-stick. (Zo heb je ook van je DLC een back-up, als de traditionele manier van DLC terughalen niet meer werkt)
5. Start Gears 3 op, druk op Start en je moet kiezen welke opslagruimte je wilt gebruiken. Kies de USB-stick.
6. Controleer of je rank klopt en je medals kloppen. Speel iets zodat je XP krijgt (snelste is waarschijnlijk Private Warzone op Casual tegen 1 bot met 1 round to win)
7. Nu je XP verdient hebt, heeft het spel een save file voor jouw aangemaakt op de USB-stick. Ga terug naar het Dashboard en ga weer naar System Settings, Memory en kijk of op de USB-stick nu ook jouw 'Player Data' staat bij Gears 3. Dit is nu jouw backup file. Je USB stick heb je nu niet meer nodig, je kunt nu weer gewoon verder spelen op de harde schijf van de Xbox, maar mocht je dus gereset worden dan kun je altijd terugvallen op de USB stick.
Als je nu gereset wordt doe je het volgende:
Stop USB stick er weer in. Speel Gears 3 en kies bij storage device USB. Nu heb je alles weer terug zoals het was sinds jij voor het laatst een back-up hebt gemaakt, speel weer een match. Ga daarna terug naar het menu waar je op start moet drukken, druk op start en kies nu HDD, en je hebt alles weer terug (zoals het op de USB stond)
Ik heb het net zelf met meerdere accounts geprobeerd en ik verloor niks tijdens dit proces. Wat misschien handig is om elke keer dat je grote voortgang gemaakt hebt, opnieuw de backup file bijwerkt, bijvoorbeeld elke week. Is natuurlijk niet verplicht, maar dan is de val minder groot als je daadwerkelijk gereset wordt.
Dit fixt alleen de reset issue, de freezing glitch bestaat helaas nog steeds. Hopelijk wordt die gefixt met de volgende Title Update (waarschijnlijk) aankomende dinsdag. Als iets niet duidelijk is, laat het me weten of kijk even in die link die ik gaf.
P.S. Je kunt je Player Data niet op de normale manier kopiëren, alleen verplaatsen maar daar schiet je niets mee op. Je Saved Campaigns kun je ook niet kopiëren, en kun je er ook geen back-up van maken volgens mij.
Laatst bewerkt: 30 okt 2011