De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.901
    En hoe is ie met gamen?
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Die wil ik me moeder ook aansmeren :)
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat werkt super :thumbs:

    Belangrijk.
    Voordat je naar de winkel huppelt controleer eerst of de tv geschikt is voor CI+.
    Een nieuwe tv betekend helaas niet automatisch dat de tv ook CI+ ondersteund.

    Met een CI+ module kan je niet alleen naar de normale tv-kanelen kijken maar ook naar de HD-kanalen en radio zenders.

    Installeren gaat heel simpel.
    Smartcard in CI+ module stoppen en vervolgens alles in de tv drukken.
    Tv éénmalig instellen op de frequentie van Ziggo in jouw regio en dan de tv de kanalen laten opzoeken.
     
  4. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Heb hem maar even getest, maar van wat ik heb gespeeld, het was lekker :cool:. Kwam van 720p, en 1080p is echt lovely! Ik vind het goed, maar ik zal binnenkort even race spellen gaan doen, iig snelle acties.
     
  5. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Leuk ding Mark. :)

    Ik kan op mijn kamer max 37" (ivm hoogslaper <-> plafond) dus eigenlijk valt plasma dan wel af helaas. Nu dus voor een Samsung aan het kijken, en op aanraden en online reviews etc kijken is mijn oog gevallen op de Samsung UE37D6510. Heeft o.a ook 3D en omdat ik al een PS3 heb lijkt me dat wel leuk voor een keer :+.

    Volgende week even bij MM ofzo wat met instellingen spelen en kijken hoe duur hij daar is. Anders bestel ik hem mooi bij 4Launch Eindhoven voor €800 (Tweakers Pricewatch ftw).
     
  6. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Ik heb mijn tv nu op digitale zender staan, Nederland 1 althans. Maar als ik mijn smartcard erin druk, gebeurd er helemaal niks. Nu heb ik ook de smartcard van een huisgenoot erin gedrukt, die het wel doet op zijn tv, maar dan komt er nog steeds geen installatie. En het rare is ook, een huisgenoot heeft mijn smartcard in zijn tv gedrukt, en daar geeft hij wel aan dat hij het niet heel goed kan lezen maar hij ontvangt wel HD op meerdere zenders :confused: Wat kan het probleem zijn.
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.901
    Oke, ben benieuwd. Grootste reden en eig enige reden is dat ik gewoon een nieuwe tv nodig moet hebben om eindelijk eens fatsoenlijk al die games van tegenwoordig te kunnen spelen.
    Kan straks echt geen Skyrim en AC gaan spelen om mn 32 inch oude beeldbuis van 10 jaar terug. 8) Battlefield 3 wel gedaan, maar was pure crap eig zo. :+
    Die tv die ik nu heb is trouwens maar 50 hertz kwam ik achter, en zie het nauwelijks met gamen. Of is zo'n oude breedbeeld tv (zo'n dikke oldschool) totaal anders dan een LED van nu qua hertzinstellingen e.d.? Dat het toch vloeiender loopt ofzo?
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Het beeld van je oude crt bak is niet eens te vergelijken met een hdtv.
    Die 50 hertz is niet eens 50 hertz, maar omdat het beeld interlaced is (eerst worden de oneven beeldlijnen weergegeven en daarna de even beeldlijnen), dus zie je maar 25 keer per seconde een volledig beeld.

    Een game als Assassins Creed is op een hdtv echt een adembenemende ervaring! Je weet niet wat je ziet.
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Om welk merk CI+ module gaat het ?

    Heb zelf een @Smit in mijn Panasonic en dat werkt perfect , gisteren een Neotion van een kennis in de tv gestopt en de Pana heeft er alleen problemen mee.
    Krijg ik bij de @Smit een autorisatie in beeld bij het opstarten , bij de Neotion moet ik steeds in het menu klooien om het aan de praat te krijgen.

    Heb je al gekeken of er misschien een nieuwe firmware voor jouw tv beschikbaar is ?
     
  10. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Na de vijfde keer een fabrieksreset gedaan te hebben lukt het opeens. Echt super raar, maar ik heb nu net mijn kaartje geactiveerd en alles werkt. Op SBS6 en RTL5 na. :confused:. Misschien is die nog bezig met alles in te stellen. In ieder geval de rest is wel mooi HD!
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.485
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Hehe, ik heb precies hetzelfde, ik heb hem nu geruild voor de Smit module, ik moet hem nog wel binnenkrijgen. Wat een gedonder hebben wij er mee gehad :emo:

    Toen we het weer even via het kastje probeerde deed die het ook al niet meer :mad:
     
  12. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Na MM z'n ervaringen gelezen te hebben ben ik ook eens gaan kijken naar de Samsung UE40D5700. Ik kwam toevallig dit filmpje tegen:

    [yt]76wmCcNVHwQ[/yt]

    Het design bevalt me en de specs zijn naar mijn weten (ben een leek) ook wel aardig :D. Alleen wat is het verschil met de Samsung UE40D5000? Is dat gewoon de oudere versie?

    @Mental_Mark heb jij zo'n Samsung Dongle dat je met de televisie op internet kan? Zoja, bevalt dit een beetje? En is het ook gewoon mogelijk om je laptop met kabels aan te sluiten?

    Thanks.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2011
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.485
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Gisteren even een USB stickje met een aflevering van een serie er in geplugt, werkt fantastisch! Hij pakte ook gelijk de ondertiteling die ik er apart had bijgezet ook nog mee, super!

    Nu nog wachten wanneer ik die CI+ module binnenkrijg, hopelijk morgen :emo:
     
  14. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik ben ook wel benieuwd naar die Dongle. En de D5000 is de instapversie als ik het goed heb.

    Nu is er bij de Media Markt een mooie kortingsactie dus ik ga vanavond gelijk eens kijken voor de Samsung UE37D6510, deze valt tussen de €800 en €900 prijsklasse wat inhoudt dat je €120 korting krijgt. \o/
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2011
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.901
    Staat ook een Sony KDL40EX521 LED-tv bij, 40 inch, 3D zelfs, full HD.
    Voor 545 euro..staat ie in de folder voor 200 Hz, lees ik weer overal op internet dat ie 50Hz is. Fuck die tvs, dit heb ik nou altijd. :+
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.485
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Heb net bericht gehad dat ik de Smit module morgen waarschijnlijk binnenkrijg! Ben benieuwd! :)
     
  17. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik kon trouwens niet vinden of je ook gewoon een internetkabel kan gebruiken ipv zo'n dongle. Die dongle kost namelijk rond de 60 euro.

    En wat moet ik verstaan onder het instapmodel? Ik ben ze namelijk aan het vergelijken maar nergens kan ik echt een goed antwoord vinden wat nou het verschil is :emo:.

    Die actie bij de MM zag ik ook inderdaad, alleen staat op de webshop de 5700 er niet bij. De 5000 kost nu 494,- ex. 10 euro verzendkosten.
     
  18. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Over het instapmodel: ik heb ook maar even snel gekeken, maar de D5700 is sowieso iets duurder en heeft een hoger model nummer. Dus zo kun je er wel vanuit gaan dat de 5700 beter dan de 5000 is.

    En op de webshop van Media Markt staat lang niet alles, want ze willen veel liever dat je gewoon naar de winkel komt (en met impuls aankopen gaat strooien :9).
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.485
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Je kan op de Samsung site de types met elkaar vergelijken, vond ik zelf erg handig!

    En volgens mij kan er ook gewoon een internetkabel in, kan die van mij ook, ook al heeft ie een wifi ding in de TV zelf.
     
  20. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Thanks. Zoals is het nu zie is het vooral software matig:


    5700 5000
    Samsung SMART TV Ja Nee
    Smart Hub Ja Nee
    Search All Ja Nee
    Samsung Apps Ja Nee

    Wat vinden jullie van dat SMART TV?

    thanks.
     

Deel Deze Pagina